Beste mede Tweakert,
Met mijn nieuwe system heb ik een probleem. Ik heb het systeem in onderdelen besteld en zelf geassembleerd.
Wanneer ik de ‘power’ knop indruk dan hoor aan het geluid van het systeem (fans, HDD’s, etc) dat deze opstart zoals iedere reguliere computer dat zou doen. Echter geeft die van mij geen beeld weer. Mijn beeldscherm blijft aangeven dat er geen input aanwezig is. De specificaties van mijn systeem staan onderaan.
Ik heb de volgende acties zelf al uitgevoerd:
- Diverse beeldschermen geprobeerd (2x een Samsung SyncMaster T200 en een Acer AL2216W);
- Andere videokabel (DVI) geprobeerd;
- Andere videokaart geprobeerd (Asus EN7950GX2 en een Asus ENGTX260 TOP);
- Opgestart zonder geheugen, moederbord gaf de bekende ‘ik heb geen geheugen’ piepjes.
- Verschillende geheugenbankjes geprobeerd in verschillende sloten (Allen een Corsair 2048MB DDR2 PC6400 TwinX C5 bankje);
- CPU opnieuw geplaatst;
- Socket bekeken op verbogen/slechte pinnetjes (niet aanwezig);
- CMOS gereset op meerdere manieren:
o Dmv. jumper zoals aangegeven in de manual;
o Power uit, batterij eruit, power aan voor een aantal seconden, batterij erin, power aan;
o De 2 bovenstaande stappen in combinatie met elkaar.
Bij iedere bovenstaande stap was enkel een PS2 toetsenbord, een beeldscherm (DVI) en de power kabel aangesloten.
Zijn er misschien nog mogelijkheden waar jullie van weten die ik zelf kan uitproberen? Op het Internet kon naast bovenstaande punten niets meer vinden mbt. dit onderwerp. Heeft een van jullie hier ‘ervaring’ mee gehad en weet hij/zij een oplossing?
Het systeem bestaat uit de volgende componenten:
PSU – Tagan TG530-U15 (530Watt);
CPU – C2D E8500;
GPU – Asus ENGTX260 TOP;
MEM – 2 x Corsair 4096MB DDR2 PC6400 Matched Pair TwinX C5;
MOBO – Asus P5Q PRO (BIOS update laten uitvoeren door de leverancier, laatste BIOS versie sinds 13/02/2009 staat erop);
HDD1 – 2 x Samsung 320Gb SATAII SpinPoint F1 RAID Class HE322HJ;
HDD2 – 2 x Samsung 500GB SATA II SpinPoint F1 RAID Class HE502IJ;
DVD – 2 x Samsung SH-223F SATA.
Indien er nog additionele informatie benodigd is, dan zal ik deze zsm. toevoegen.
Ik wou iedereen die bereid is een hulpzame reactie achter te laten alvast bedanken voor zijn/haar hulp.
Met mijn nieuwe system heb ik een probleem. Ik heb het systeem in onderdelen besteld en zelf geassembleerd.
Wanneer ik de ‘power’ knop indruk dan hoor aan het geluid van het systeem (fans, HDD’s, etc) dat deze opstart zoals iedere reguliere computer dat zou doen. Echter geeft die van mij geen beeld weer. Mijn beeldscherm blijft aangeven dat er geen input aanwezig is. De specificaties van mijn systeem staan onderaan.
Ik heb de volgende acties zelf al uitgevoerd:
- Diverse beeldschermen geprobeerd (2x een Samsung SyncMaster T200 en een Acer AL2216W);
- Andere videokabel (DVI) geprobeerd;
- Andere videokaart geprobeerd (Asus EN7950GX2 en een Asus ENGTX260 TOP);
- Opgestart zonder geheugen, moederbord gaf de bekende ‘ik heb geen geheugen’ piepjes.
- Verschillende geheugenbankjes geprobeerd in verschillende sloten (Allen een Corsair 2048MB DDR2 PC6400 TwinX C5 bankje);
- CPU opnieuw geplaatst;
- Socket bekeken op verbogen/slechte pinnetjes (niet aanwezig);
- CMOS gereset op meerdere manieren:
o Dmv. jumper zoals aangegeven in de manual;
o Power uit, batterij eruit, power aan voor een aantal seconden, batterij erin, power aan;
o De 2 bovenstaande stappen in combinatie met elkaar.
Bij iedere bovenstaande stap was enkel een PS2 toetsenbord, een beeldscherm (DVI) en de power kabel aangesloten.
Zijn er misschien nog mogelijkheden waar jullie van weten die ik zelf kan uitproberen? Op het Internet kon naast bovenstaande punten niets meer vinden mbt. dit onderwerp. Heeft een van jullie hier ‘ervaring’ mee gehad en weet hij/zij een oplossing?
Het systeem bestaat uit de volgende componenten:
PSU – Tagan TG530-U15 (530Watt);
CPU – C2D E8500;
GPU – Asus ENGTX260 TOP;
MEM – 2 x Corsair 4096MB DDR2 PC6400 Matched Pair TwinX C5;
MOBO – Asus P5Q PRO (BIOS update laten uitvoeren door de leverancier, laatste BIOS versie sinds 13/02/2009 staat erop);
HDD1 – 2 x Samsung 320Gb SATAII SpinPoint F1 RAID Class HE322HJ;
HDD2 – 2 x Samsung 500GB SATA II SpinPoint F1 RAID Class HE502IJ;
DVD – 2 x Samsung SH-223F SATA.
Indien er nog additionele informatie benodigd is, dan zal ik deze zsm. toevoegen.
Ik wou iedereen die bereid is een hulpzame reactie achter te laten alvast bedanken voor zijn/haar hulp.