Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,
Ik vrees dat ik niet origineel ben: krijg op mijn Windows XP Home pc de melding C:\ is niet toegankelijk. Toegang geweigerd. Bijvoorbeeld bij het downloaden en installeren van software. Heb andere draden gelezen, maar kom er niet uit. Chkcsk gedaan, helpt niet. Kan in Verkenner, eigenschappen harde schijf het tabblad security niet vinden.
Graag jullie hulp. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via properties kom je bij security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:16:
Via properties kom je bij security.
Dat heeft ie gedaan, werkt blijkbaar niet.
Kan je eens kijken bij Schijfbeheer en wat doet starten in veilig modus?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ik dacht dat ie bedoelde dat ie niet in het menu stond direct als je rechtermuis op de schijf doet.

Maar hoe ben je eigenlijk ingelogd (wel of niet als admin)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, was dat maar waar! Als ik iun Verkenner met mijn rechter muisknop op de harde (C) schijf klik krijg ik onderaan de dropdown 'eigenschappen'; kies ik die, dan krijg ik vijf tabbladen: Algemeen, Extra, Hardware, Delen en Quotum. Op geen van die tabbladen kot zoiets als 'security' of 'veiligheid' voor... Het gaat - voor de goede orde om Windows XP Home Edition..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe ben je ingelogd?

En wil je specifiek naar de root downloaden. Kan best zijn dat dat niet kan als niet-admin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ingelogd als 'beheerder', neem aan dat dat 'admin' is. Andere optie: 'guest'. Mere gebruikers zijn er niet aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Bij Home Edition zul je als Administrator in veilige modus moeten inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Twee vragen aan Nielson
- om wat te bereiken moet ik in de veilige modus inloggen?
- hoe log ik in in de veilige modus?
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:23:
Twee vragen aan Nielson
- om wat te bereiken moet ik in de veilige modus inloggen?
- hoe log ik in in de veilige modus?
dank je
Dmv F8 te gebruiken tijdens het opstarten van je PC. Inloggen met account van Administrator + bijbehorend wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, en wat bereik ik daarmee? (kan ik in de veilige modus wel mijn toegang tot de harde schijf herstellen? hoe?)
lots of thanks for your repley!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:08

wowi

[Vista] Geen toegang tot C:\ schijf na verwijderen rechten *

Lees die post even staat alles in. Alleen dat register script niet gebruiken dat is voor vista. Reg bestand.

[ Voor 23% gewijzigd door wowi op 16-02-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 07:37

Stekeltje

Nothing to see here move along

Ik heb zo'n zelfde probleem als dit, echter met de info die hier wordt gegeven kom ik niet echt verder. Ik zit hier met een laptop die 2 maal windows geinstalleerd heeft gekregen. 1tje succesvol 1tje met allerlei beveiligingen er omheen.
Ik heb het c stuk van de hardeschijf nu flink kunnen opschonen alleen er is ongeveer 10gig die gebruikt wordt door een beveildigd account, de wachtwoorden heb ik alleen ik kom niet meer verder. Het formateren in veilige modus lukt ook niet en het opstarten van de optische schijf ook niet. Het is echt een puinhoop, op dit ding en ik heb nu in 3 dagen tijd windows er 8 keer opnieuw op proberen te zetten.

Ik weet echt niet meer wat ik kan doen, maybe iemand van jullie?

Oja windows werkt wel opzich maar dan p het D gedeelte van de harddisk. C is compleet onbruikbaar (35 gig op 80 gig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi

wowi

Als je toch windows op nieuw installeerd waarom gooi je dan al je partities niet eens weg en deel je schijf opnieuw in dan is alle rommel weg.
Wel een backup maken wat je wil bewaren dan. Maar het zou niet nodig moeten zijn met takeownership.

[ Voor 12% gewijzigd door wowi op 16-02-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 07:37

Stekeltje

Nothing to see here move along

Hoe deel ik die dan opnieuw in? Ik kom wel in een soort partitie gedeelte. Alleen er staat nergens om een partitie aan te maken. Ik heb net weer geprobeerd opnieuw te installeren alleen nu is 1/2 van de schijf gewoon weg. 10 gig is nog steeds zomaar kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi

wowi

...Ruud... schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:06:
Hoe deel ik die dan opnieuw in? Ik kom wel in een soort partitie gedeelte. Alleen er staat nergens om een partitie aan te maken. Ik heb net weer geprobeerd opnieuw te installeren alleen nu is 1/2 van de schijf gewoon weg. 10 gig is nog steeds zomaar kwijt.
GA naar

start instellingen configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, klik dan links schijf beheer eens aan.
Dan zie je rechts je schijf en kun je een partitie aanmaken of verwijderen ook, maar dit is wel erg basis allemaal.
Pagina: 1