Server met Backup-programma (Wol) automatisch wakker maken!

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Ik heb al enige tijd een server draaien met Windows XP Pro SP3 waarop ik op regelmatige tijdstippen mijn backups wegschrijf van mijn andere computers naar de server.

Mijn server staat in de meterkast en gaat bij niet gebruik in stand-by.

Ik gebruik het volgende programma (Wake On LAN Ex 0.95) om de server te wekken uit de stand-by.
Om mijn backups te maken gebruik ik hiervoor het backup programma Cobian en SyncBack.

Nu kan ik het Wol-tooltje in de taakplanner zetten van de Backup-programma’s.
Zodat deze via Wol, éérst de server wakker maakt en na een uitsteltijd van +/- 2 minuten, begint te Backuppen naar de server.
Helaas loopt het hierbij mis :(

Het Wol-tooltje gaat open, maar hierbij wordt dus niet automatisch op de knop “SEND” gedruk, zodat de server ook niet wakker wordt. Hier moet ik dus eerst handmatig op de knop “SEND” klikken, zodat de backup kan starten.

Iemand die mij hier een oplossing kan geven, zodat dit automatisch werkt :)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Kom zeg, er zijn genoeg andere wol tools beschikbaar. Zoek een commandline versie op en zet die in je taakplanner.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07

• Moris
MaximusTG schreef op zondag 15 februari 2009 @ 19:49:
Kom zeg, er zijn genoeg andere wol tools beschikbaar. Zoek een commandline versie op en zet die in je taakplanner.
Klopt,

Helaas vind ik geen Wol-tooltje dat automatisch het pakketje verzend, zonder dat ik hierbij eerst het wol.exe bestandje moet openen en hierbij dan op de knop "SEND" moet klikken.

Ik zoek dus een tooltje dat bij het openen, direct het Wol-pakketje verzend naar de server :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Moris schreef op zondag 15 februari 2009 @ 19:55:
[...]

Klopt,

Helaas vind ik geen Wol-tooltje dat automatisch het pakketje verzend, zonder dat ik hierbij eerst het wol.exe bestandje moet openen en hierbij dan op de knop "SEND" moet klikken.

Ik zoek dus een tooltje dat bij het openen, direct het Wol-pakketje verzend naar de server :)
Niet goed gezocht.
Je moet ook niet een grafische versie hebben, maar een commandline versie van WOL.exe
zie: http://gammadyne.com/cmdline.htm#wol

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Moris
ZeRoC00L schreef op zondag 15 februari 2009 @ 19:59:
[...]

Niet goed gezocht.
Je moet ook niet een grafische versie hebben, maar een commandline versie van WOL.exe
zie: http://gammadyne.com/cmdline.htm#wol
Ja, nu wordt het chinees voor mij 8)7 :?

• Moris
Net een Batch bestandje gemaakt en het volgende hierin gezet.

@echo off
"D:\Wol OK\Wake On LAN Ex.exe" WAKEUP Mac xx-xx-xx-xx-xx-xx

Toch niet zo moeilijk als ik dacht en dat dankzij deze link/tip
Pagina: 1