Ik heb al enige tijd een server draaien met Windows XP Pro SP3 waarop ik op regelmatige tijdstippen mijn backups wegschrijf van mijn andere computers naar de server.
Mijn server staat in de meterkast en gaat bij niet gebruik in stand-by.
Ik gebruik het volgende programma (Wake On LAN Ex 0.95) om de server te wekken uit de stand-by.
Om mijn backups te maken gebruik ik hiervoor het backup programma Cobian en SyncBack.
Nu kan ik het Wol-tooltje in de taakplanner zetten van de Backup-programma’s.
Zodat deze via Wol, éérst de server wakker maakt en na een uitsteltijd van +/- 2 minuten, begint te Backuppen naar de server.
Helaas loopt het hierbij mis
Het Wol-tooltje gaat open, maar hierbij wordt dus niet automatisch op de knop “SEND” gedruk, zodat de server ook niet wakker wordt. Hier moet ik dus eerst handmatig op de knop “SEND” klikken, zodat de backup kan starten.
Iemand die mij hier een oplossing kan geven, zodat dit automatisch werkt
Mijn server staat in de meterkast en gaat bij niet gebruik in stand-by.
Ik gebruik het volgende programma (Wake On LAN Ex 0.95) om de server te wekken uit de stand-by.
Om mijn backups te maken gebruik ik hiervoor het backup programma Cobian en SyncBack.
Nu kan ik het Wol-tooltje in de taakplanner zetten van de Backup-programma’s.
Zodat deze via Wol, éérst de server wakker maakt en na een uitsteltijd van +/- 2 minuten, begint te Backuppen naar de server.
Helaas loopt het hierbij mis
Het Wol-tooltje gaat open, maar hierbij wordt dus niet automatisch op de knop “SEND” gedruk, zodat de server ook niet wakker wordt. Hier moet ik dus eerst handmatig op de knop “SEND” klikken, zodat de backup kan starten.
Iemand die mij hier een oplossing kan geven, zodat dit automatisch werkt