[XP] Simpel Wake-On-Lan tooltje

Pagina: 1
Acties:
  • 13.334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 12:38
Ik heb met de search gezocht naar een makkelijk klein Wake-On-Lan tooltje, maar het levert niet veel op.
Ik heb wel al een ander goed Wake-On-Lan tooltje gevonden, maar deze zit in een heel pakket (Solarwinds Engineer Edition Demo) met een heleboel extra tools waar ik toch geen gebruik van maak.

Graag zou ik dus het liefst een simpel freeware Wake-On-Lan tooltje willen gebruiken waar je dus bijvoorbeeld IP en MAC kan invullen.
Of als die er niet zijn, zijn er dan misschien nog andere simpele shareware Wake-On-Lan tooltjes??

iRacing Profiel

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op de website van AMD heeft er in ieder geval 1 gestaan. Gewoon plain and simple. Offie er nog steeds staat? kweetniet

edit:

zie hem zo snel niet meer staan

[edit2]
Ik heb hem nog op m'n HDD staan. Staat nu online:

http://members.home.nl/wfvn2/magic_pkt.exe

Destijds was hij gewoon vrij te downloaden.

[ Voor 51% gewijzigd door WFvN op 30-12-2004 23:36 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zit zelfs in mijn router .. of was het m'n hub .. nou ja
kijk daar ook een s even

Iperf

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025

• Game-Freak
Ok, dat Magic Packet van AMD, dat werkt wel goed, maar deze onthoud niet het MAC adres die je als laatst hebt ingevuld :(
Dus nou moet je elke keer weer opnieuw dat MAC adres invullen...

En dat wol.exe dat is via DOS, dus die onthoud al helemaal niet welke je als laatst hebt ingevuld.

Is er niet een Wake On Lan tooltje die je MAC / IP onthoud, zodat je dat niet elke keer hoeft in te vullen??

iRacing Profiel

• Swindle
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09-2019
Simpel op te lossen door even een .bat filetje te maken

Text editor opene

@echo off
C:\whatever\wol.exe 123123123123

en op te slaan

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

meer tools

[google=wake on lan tool]

levert o.a. dit op:

http://gsd.di.uminho.pt/j...wto/wol-mini-howto-3.html

toosl voor dos/windows/linux/code

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Game-Freak
leuk_he schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 10:08:
meer tools

[google=wake on lan tool]

levert o.a. dit op:

http://gsd.di.uminho.pt/j...wto/wol-mini-howto-3.html

toosl voor dos/windows/linux/code
Ja klopt, die heb ik dus ook al gevonden via Google, maar meer dan de helft van de links zijn allemaal 'broken' of werken niet meer.
En alle andere links dat zijn betaalde producten...

Ik ben bezig gegaan met dat wol.exe en daar dat .bat bestand van gemaakt, maar dat .bat bestand wil niet werken...
code:
1
2
@echo off
C:\Documents and Settings\SeRVeR\Bureaublad\wol.exe 000ACD0Bxxxx

Zo zou het goed moeten zijn toch?

Hoe kan ik anders instellen dat het scherm blijft staan ipv dat ie weer wegschiet?
Want dan kan ik misschien ff kijken wat ie zegt...

iRacing Profiel

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 11:26

Kristof

is een Belgisch product

Een batchbestand werkt nog steeds in een soort dosmode.
Dit heeft dus maw problemen met spaties in paden.

Dus ofwel quotes errond zetten, ofwel een simpeler path gebruiken ipv je desktop

code:
1
2
@echo off
"C:\Documents and Settings\SeRVeR\Bureaublad\wol.exe" 000ACD0Bxxxx

[ Voor 18% gewijzigd door Kristof op 04-01-2005 10:49 ]

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Game-Freak
Kristof schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 10:48:
Een batchbestand werkt nog steeds in een soort dosmode.
Dit heeft dus maw problemen met spaties in paden.

Dus ofwel quotes errond zetten, ofwel een simpeler path gebruiken ipv je desktop
code:
1
2
@echo off
"C:\Documents and Settings\SeRVeR\Bureaublad\wol.exe" 000ACD0Bxxxx
Ok, dan ga ik dat even proberen...

Kan dat trouwens in DOS ook zoals in Internet Explorer??
Bijvoorbeeld:
code:
1
C:\Documents%20and%20Settings\SeRVeR\Bureaublad\wol.exe" 000ACD0Bxxxx

iRacing Profiel

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:34

Acheron

updatepack.nl

Nee

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 14:49
Ik heb nu 2 x met die tool van AMD geprobeerd zowel m'n laptop als m'n PC aan te krijgen.

0,0 resultaat :(

Op allebei staat WoL in het BIOS aan. Heb de MAC adressen gescand + IP adressen, maar wakker worden ho maar :Z

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 16:08
heeft je pc wel het WOL kabeltje aangesloten zitten op je mobo
of is het een onboard lan ??

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• _Brake_
Nou, het is zo'n Intel PRO/1000MT in een Asus P4T533, die doet WoL via PCI slot als het goed is. De ledjes achterop blijven iig wel branden.

De laptop is een Toshiba Satellite Pro A60 met een onboard Realtek 8139 NIC. Die ledjes blijven niet branden.

[ Voor 10% gewijzigd door _Brake_ op 04-01-2005 19:15 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Hmm, iemand met soortgelijke interesses: [rml][ HTML]Magic Packet versturen vanaf een website[/rml] , alleen dan via een webpagina. :)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• _Brake_
Als ik die gebruik, krijg ik een error (van PC naar laptop):

code:
1
Error # 2 Magic Packet not sent

* _Brake_ zal straks even met Toshiba gaan bellen...

Edit:

De ledjes in m'n (3Com) switch blijven wel branden. Of doen ze dit altijd? Als ik de kabel uit de netwerkkaart haal, gaat het ledje uit. Kabel terug in de NIC doet het ledje weer branden :)

[ Voor 24% gewijzigd door _Brake_ op 06-01-2005 05:28 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

_Brake_ schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:47:
Ik heb nu 2 x met die tool van AMD geprobeerd zowel m'n laptop als m'n PC aan te krijgen.

0,0 resultaat :(

Op allebei staat WoL in het BIOS aan. Heb de MAC adressen gescand + IP adressen, maar wakker worden ho maar :Z
Je moet het Magic Packet niet naar het IP-adres van de op te wekken PC sturen.
Jouw IP-stack gaat dan namelijk eerst een ARP broadcast doen voor het MAC address en daar komt geen antwoord op terug, want de PC in kwestie leg lekker te slapen.
Wat wel werkt is het Magic Packet naar het IP-broadcast address op je netwerk te sturen.
Dus naar 192.168.0.255 bevobbeld of - als je 't echt niet weet - naar 255.255.255.255

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• _Brake_
Brahiewahiewa schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:26:
[...]

Je moet het Magic Packet niet naar het IP-adres van de op te wekken PC sturen.
Jouw IP-stack gaat dan namelijk eerst een ARP broadcast doen voor het MAC address en daar komt geen antwoord op terug, want de PC in kwestie leg lekker te slapen.
Wat wel werkt is het Magic Packet naar het IP-broadcast address op je netwerk te sturen.
Dus naar 192.168.0.255 bevobbeld of - als je 't echt niet weet - naar 255.255.255.255
Dit snap ik niet helemaal. Hou zou dus naar de DHCP server moeten? 8)7

Ik heb hem btw ook niet naar het IP adres gestuurd, maar naar het MAC adres :)

• Game-Freak
Ik zal nog even laten weten dat het met beide programma's wel degelijk lukt.
Het AMD proggie werkt goed, maar helaas is het eigenlijk veel te uitgebreid.

De wol.exe vind ik persoonlijk de ideale oplossing voor een simpele wake on lan.
En om het helemaal simpel te houden zet je die wol.exe ergens in een map waar geen spaties in zitten, want DOS gaat niet zo makkelijk met spaties om |:(

Dus niet: "C:\Program Files\Wake On Lan\wol.exe"
Maar bijv: "C:\WakeOnLAN\wol.exe"

Dan maak je een batch bestandje die je overal neer kunt zetten waar je wilt, en als je dan die batch opent, dan gaat alles voor de rest automatisch en word je computer opgestart.
code:
1
2
@echo off
C:\WakeOnLAN\wol.exe 00AA00AA00AA
00AA00AA00AA moet je dus veranderen in het macadres van de computer die opgestart moet worden...

Op deze manier werkt het bij mij perfect, dus als je op zoek bent naar een simpel WOL progje, this is the way :Y)

iRacing Profiel

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:18

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

_Brake_ schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:15:
Nou, het is zo'n Intel PRO/1000MT in een Asus P4T533, die doet WoL via PCI slot als het goed is. De ledjes achterop blijven iig wel branden.
Ik heb een P4B533 en heb het vanavond werkend gekregen met een Realtek 8139D netwerkkaart via www.dslreports.com/wakeup. Is jouw Intel-kaart een PCI2.2 compatible netwerkkaart? Alleen dan kan je gebruik maken van de BIOS optie 'Power Up On PCI Card'...

• Arioch
  • Laatst online: 29-01 19:18

Arioch

<geek>

Misschien nog een handige tip voor de scripters: als je wol.exe in je windowsmap plaatst (x:\windows\) dan kun je wol.exe vanuit eender welke map aanroepen zonder het volledige pad op te geven.

• Dennis
  • Laatst online: 21:03
Ik ga morgen eens kijken of ik kan prutsen met c# en WOL. Ik wil via een webpagina bij mij thuis al mijn pc's aan kunnen zetten middels WOL. Hiervoor moet uiteraard user-authenticatie via active directory komen. Maar ik denk dat het niet zo moeilijk kan zijn, al heb ik nog geen ervaring met ASP.NET.

Als het lukt zal ik hier de sourcecode plaatsen. Iedereen die thuis een IIS6 server heeft kan hem dan gebruiken.

Verwijderd

Ik ben er ook al een hele tijd mee bezig :9
Kijk eens even naar mijn topic, mss heb je er wat aan!!
(bij mij werkt het prima)

Wake up on lan via het internet (werkt natuurlijk ook via het gewone lan )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 10:00 ]

• Dennis
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:59:
Ik ben er ook al een hele tijd mee bezig :9
Kijk eens even naar mijn topic, mss heb je er wat aan!!
(bij mij werkt het prima)

Wake up on lan via het internet (werkt natuurlijk ook via het gewone lan )
Via het gewone LAN werkt natuurlijk veel makkelijker. Verder is het wel zo dat als ik een pagina maak waarmee je al mijn pc's remote kunt booten dat je dat moet afschermen want het is niet grappig als iemand op die pagina komt :P.

Verwijderd

Dennis schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:01:
[...]

Via het gewone LAN werkt natuurlijk veel makkelijker. Verder is het wel zo dat als ik een pagina maak waarmee je al mijn pc's remote kunt booten dat je dat moet afschermen want het is niet grappig als iemand op die pagina komt :P.
Afschermen is vrij makkelijk:-) . Werkt WOL (via het internet) bij jou volledig? Zo ja dan mag je wel ff zeggen hoe je je router zo ver krijgt de MAC adressen van je pctjes te onhouden. Mijne vergeet dit na een klein kwartier, zodat WOL over internet vrij onbruikbaar wordt voor mij :)

• Dennis
Ik heb geen idee of WOL via internet werkt, dit is voor mij ook niet noodzakelijk omdat bij mij toch altijd een server aan staat op het interne netwerk waar alle WOL requests langs kunnen (via die webapp die ik wil maken dus).

Verwijderd

Zie dit topic pas net, maar ik heb laatst zelf beetje liggen coden in C# (dus .NET Framework moet geinstalleerd staan) met WOL scripts en heb er uiteindelijk een GUI omheen gebouwd.

Voor de liefhebbers, je kunt G-WOL hier downloaden.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:18

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Weet iemand een site waarbij WoL via internet met een tijdsvariabele in te stellen is?
Ik heb hier mijn PC waarbij ik soms moet testen of hij nog via WoL via internet op te starten is. Ik heb geen netwerk dus geen andere PC om de opdracht van te geven.

Ik heb dus een site nodig waarbij je je instellingen geeft waarna er een 1/2 of 1 minuut wordt gewacht voordat het wake-up signaal wordt gegeven. In deze tijd kan ik de PC in standby of uit zetten...
Pagina: 1