Security Subforum

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik denk dat het vooral een issue met de information disclosure is mensen zijn bang om over strategieën te praten. Vooral voor de angst dat hun een mogelijk lek/disclosure kunnen krijgen (wat Alt-92 al melde). Ook denk ik dat B&V gewoon een malware dumpplaats is. Echter als je het naar PNS gaat verplaatsen denk ik dat je gewoon het probleem verschuift. De eerste paar weken is het nieuw en leuk en krijg je reacties e.d. maar daarna gaat het waarschijnlijk weer dood.

Ik denk dat het gewoon zo moet blijven, en als er aandacht voor een onderwerp is wordt er vanzelf wel gereageerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Als alleen het security forum alleen ziet als dumpplaats voor malware vragen (wat nu inderdaad zo lijkt te zijn) vraag ik mij af of dergelijke topics wel een eigen dedicated forum verantwoorden. Is het dan als we ons alleen tot malware beperken niet beter om dit gewoon over te laten gaan in de andere sub fora?

Ik hoop nog steeds op een breder fora, een B&V waarin de B evenveel naar voren komt als de V. Een tijd terug hebben we [SEC] topics geopend. Vinden julie dat nog steeds een goed idee? Zijn er tips om dergelijke topics een langer leven te geven of zijn dergelijke topics een korte levensduur beschoren door desinteresse vanuit de users?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik ben zeker wel geinteresseerd in de [SEC] topics, het probleem is alleen dat er maar een paar users reageren in dat soort topics. Blijkbaar zitten er niet genoeg mensen met security als interesse op dit forum. Wellicht dat met het openen van meer van dat soort topics er meer mensen met die interesse bij komen?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Eens met wat Nvidiot zegt. Er zijn denk ik 3 plaatsen waar de meeste mensen met interesse zitten:
SG (systeembeheerders en hun problemen topic), WSS en PNS (ook misschien nog het PRG forum voor het secure coden).
Misschien moet er een soort reclame campagne komen ( al is het maar een post ergens (of een Topic warning) weet echter niet hoe haalbaar dit is.
Want SEC topics zijn interessant maar als je 10 mensen hebt en die hebben hun zegje gedaan en een discussie gevoerd zit je op 2/3 pages (25 ppp) en dan loopt het dood. Er moet gewoon een meerderheid komen denk ik :) maar hoe krijgen we die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Wanneer er SEC topics zijn die met iets met andere fora hebben, ben ik wel bereid om te vragen of er een alias kan komen. Stuur me dan even een DM of zet een TR in het topic.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165232

Zelf kom ik ook regelmatig op security.nl Als ik daar naar de discussies kijk valt het ook heel erg tegen qua reacties. Wellicht dat deze of een andere site/forum een beetje kunnen samenwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Een samenwerking gaat denk ik niet echt lukken immers, als je gaat samenwerken met security.nl dan komen die mensen ook hierheen dus dan blijf je een zelfde niveau houden.
Op security.nl hangt nog steeds de mening "Windows zuigt met linux heb je geen problemen :r"
Ik denk gewoon dat we het zo moeten laten en het besten er van proberen te maken, iisschots heeft aangegeven dat hij best aliases wilt maken, dus moeten we het maar eens proberen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-06 16:16

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Laten we a.u.b. geen dingen zeggen als samenwerken met Security.nl, want als ze ergens goed zijn in het affakkelen van meningen dan is het daar wel :r

Maar goed, ik denk persoonlijk dat Beveiliging & Virussen prima werkt als forum voor security gerelateerde vragen/discussies. Verplaatsen naar technische fora als PNS of WSS is nonsense daar Informatie beveiliging veelal op niet technisch gebied (procedureel) wordt bepaald. Natuurlijk zijn er technische controls om bepaalde zaken dicht te timmeren, maar die vind ik persoonlijk niet onder PNS of WSS vallen.

De discussies waar duidelijk een relatie met een tech forum is kan gewoon prima een alias van gemaakt worden.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
LuckyY schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 12:21:
Er zijn denk ik 3 plaatsen waar de meeste mensen met interesse zitten:
SG (systeembeheerders en hun problemen topic), WSS en PNS (ook misschien nog het PRG forum voor het secure coden).
Misschien moet er een soort reclame campagne komen ( al is het maar een post ergens (of een Topic warning) weet echter niet hoe haalbaar dit is.
Hier wil ik NOS nog wel aan toevoegen.

In mijn begintijd bij got vond ik BV nog wel interessant, maar mij gingen de virus/malware topics op een gegeven moment de keel uithangen. In het algemeen vind ik beveiligingstopics interessant, maar ik kom ze, wanneer ze er zijn, weinig tegen. Dit komt volgens mij voor een deel omdat beveiligingstopics in subfora blijven hangen en niet op een gemeenschappelijke plek samen komen. Als ik, als linuxgebruiker, firewallconfiguratievragen heb dan zal ik die in NOS stellen en niet in BV.

Er is in dit topic al over aliasen gesproken, maar ik kreeg het idee dat dat idee wat is stilgevallen. Mij lijkt het een ideale oplossing om meer influx in BV te krijgen. Modjes (en BVers via TRs) zouden dan topics met een BV poot kunnen koppelen.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 16:04
Gaat een alias helpen om meer bezoekers naar BV te krijgen?
Misschien dat ik iets anders bij 'alias' in gedachte heb, maar het zorgt er toch alleen maar voor dat een interessant topic in BV ook ineens in, bijvoorbeeld, NOS te zien is? De NOS bezoekers blijven dan toch in NOS, en gaan niet ineens de topiclijst van BV bekijken?

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nou ja, als je op een alias klikt die in de NOS listing staat, dan kom je daarna n B&V terecht. Of men daar blijft is natuurlijk altijd de vraag, maar het kan er wel voor zorgen dat men sneller geneigd is om security gerelateerde zaken in B&V te plaatsen.
E.e.a. is natuurlijk niet 100% zekerheid :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
vanaalten schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:04:
Gaat een alias helpen om meer bezoekers naar BV te krijgen?
Misschien dat ik iets anders bij 'alias' in gedachte heb, maar het zorgt er toch alleen maar voor dat een interessant topic in BV ook ineens in, bijvoorbeeld, NOS te zien is? De NOS bezoekers blijven dan toch in NOS, en gaan niet ineens de topiclijst van BV bekijken?
Omdat ik denk dat de meeste beveiligingstopics niet in BV komen, verwacht ik eerder dat een interessant beveiligingstopic in NOS via een alias ook in BV zichtbaar gemaakt zou moeten worden. (Er is natuurlijk geen reden (buiten eventueel standaard aliasbeleid?) om een beveiligingstopic dat in BV geplaatst is en wat mogelijk interessant is voor NOS ook naar NOS te linken) Zelf zou ik dus best meer over beveiliging willen lezen/discussieren, maar ik heb geen zin om fora te volgen waar ik geen interesse in heb die wel af en toe een beveiligingstopic hebben. Ik zou zo'n beveiligingstopic wel kunnen zien wanneer het gealiast wordt naar BV.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Als jullie voorbeelden hebben van BV topics in andere fora laat dat dan ook vooral weten. (DM werkt het beste :) ) Dan kunnen we zien of er een alias vanuit BV geplaatst kan worden of dat het nuttig is het topic te verplaatsen naar BV.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het samenwerken met security.nl vind ik op zich leuk bedacht maar praktisch gezien heeft dat niet mijn voorkeur. Zoals iemand voor mij ook aangaf vind ik de reacties op security.nl ook tegen vallen. Het lijkt wel of het niveau daar de laatste tijd ook behoorlijk naar beneden is gegaan wat betreft tech topics / reacties.
Equator schreef op donderdag 24 december 2009 @ 07:29:
Maar goed, ik denk persoonlijk dat Beveiliging & Virussen prima werkt als forum voor security gerelateerde vragen/discussies.
Een interessante mening. Kun je iets meer vertellen over het waarom je B&V een prima forum vind voor security gerelateerde zaken? Wellicht kijken wij verschillend tegen het forum aan wat misschien nieuwe inzichten kan geven. Als ik nu de active topics lijst bekijk zie ik 2 topics die niet over malware gaan of anti virus producten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bor de Wollef schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:35:
[...]

Een interessante mening. Kun je iets meer vertellen over het waarom je B&V een prima forum vind voor security gerelateerde zaken? Wellicht kijken wij verschillend tegen het forum aan wat misschien nieuwe inzichten kan geven. Als ik nu de active topics lijst bekijk zie ik 2 topics die niet over malware gaan of anti virus producten.
De Nederlandse vertaling van het woord 'security' komt niet voor niets voor in de titel. ;) Als er daadwerkelijk interesse is in topics over beveiliging dan passen die perfect in BV. Dus de volgende keer dat je op security.nl iets leest waar je op GoT over wil discussiëren; start dan een topic in BV met je mening erin en kijk of het loopt. Gezien de interesse in dit topic zou dat geen probleem moeten zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

* Equator is with spider.007 hierboven :)

Pagina: 1 2 Laatste