Toon posts:

ander geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een p5e3 premium bordje in mijn kast wat alleen ddr3 ondersteund en ik heb er op dit moment 2x 1800 mhz ddr3 in zitten van corsair ( 2 GB )
Maar ik wil er daar naast nog ( 2 GB ) ddr 3 chipjes in zetten maar dan wat goed koperder chipjes en dus kom ik uit op 1333 mhz chipjes of 1600 omdat ik de 1800 mhz chipjes nog wel te duur vind ( al hoe wel de prijzen aanzienlijk gedaald zijn )

En nu is het me niet duidelijk of dat gaat werken? Het is mij altijd verteld dat ik de zelfde chipjes van de zelfde fabrikant moet gebruiken met de zelfde specs om het allemaal goed te laten werken en ik heb daar altijd netjes aan gehouden maar toch twijfel ik. Kan ik ddr 3 chipjes aan schaffen van een ander merk en met andere specs?

Alvast bedankt,

Groetjes,

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De vraag die je hier stelt is vaker voorbijgekomen en staat daarom in de PMG FAQ:
Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit?
Soms wil een bepaald merk/type geheugen helemaal niet naar behoren werken op een bepaald merk/type moederbord, ook al zijn ze allebei op zich uitstekende merken. Bekende voorbeelden zijn Asus borden en Twinmos geheugen. Ze zijn beiden uitstekende producten, maar op een of andere manier dulden ze elkaar gewoonweg niet. Veel moederbordfabrikanten hebben op op hun websites compatibiliteitstabellen staan waarin je kunt terugvinden welk geheugen volgens de mobofabrikant uitstekend of zelfs helemaal niet op het mobo gaat werken. Op de handleidingen van de meeste moederborden staat ook welke geheugenconfiguraties cq combinaties wel gaat werken en welke niet.
Op GoT verwachten we dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent en dat als je er niet uit komt je laat zien waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je wel vond (links!) en wat exact onduidelijk is. Aangezien dat hier allemaal ontbreekt gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.