PC voor programmeren en af en toe gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 714 views

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hallo tweakers,

Gister heb ik een nieuwe pc besteld bij informatique. Graag zou ik jullie mening over dit systeem horen. Ik ga hem vooral gebruiken voor programmeren, maar af en toe wil ik nog wel een game spelen. De prijs is 975 euro.

Heel erg bedankt voor jullie advies.

Sj44k13

Behuizing
Asus TA-861 Miditower, NoPSU, ATX

Moederboard
Asus P5QL Pro, S775, P43, 4xDDR2, ATX

Processor
Intel Core 2 Quad Q8200 2.33GHz, 1333MHz,S775, Box

CPU Cooler
Cooler wordt bij de processor meegeleverd

Harddisk
WD Caviar Black 500GB, 7200rpm, 32MB, SATA2

Grafische kaart
EVGA e-GeForce 9800 GTX+ 512MB, 2xDVI, PCIe

Geheugen
1xKingston DChannel 4GB Kit, 2x2GB PC2-6400, CL6

Muis
Logitech G5 Gaming Laser Mouse

CD-Rom drive
Pioneer DVR-216D DVDRW writer, SATA, zwart, bulk

Geluidskaart
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio, PCIe,oem

Besturing
Microsoft Windows Vista H. Prem. NL, SP1, 32b, oem

Netwerkkaart
Netwerkkaart is geintegreerd op het moederbord

Harddisk 2
WD Caviar Black 500GB, 7200rpm, 32MB, SATA2

Overige
CoolerMaster Real Power M520 Modular, ATX12V

Verwijderd

je hebt 'm al besteld, en wilt nu advies :?

• Cobiwan
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 18:28:
je hebt 'm al besteld, en wilt nu advies :?
voor bevestiging of ik een goede keuze heb gemaakt.. en omdat ik nog wel zou kunnen veranderen

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 22:41

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik zou je geluidskaart inwisselen voor een stillere CPU-koeling. Je onboard Realtek-chip kan prima je geluid ingame verzorgen, de neppe X-fi (Audigy met een sticker) is de meerprijs niet waard. Je zou daarvoor beter een Scythe koeler er bij kunnen halen om zo je quadcore koel te houden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-01 14:23
Dan is onze vraag natuurlijk :P Wat wil je er mee gaan doen??

Gamen is zo breed.

Je kan prima speletjes van nu spelen op deze bak.
Programmeren zal ook geen enkel probleem zijn.

Ik vind wel dat je weinig schrijf ruimte hebt.
500 Gb.

Neem aan dat je projectjes wel wat ruimte inbeslag nemen. ook games nemen aardig wat schrijf ruimte op.
Dan nog niet gedacht aan je muziek zooi ;)

maar ik weet natuurlijk niet wat je backhand al hebt staan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Cobiwan
  • Niet online
To_Tall schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 18:35:
Dan is onze vraag natuurlijk :P Wat wil je er mee gaan doen??

Gamen is zo breed.

Je kan prima speletjes van nu spelen op deze bak.
Programmeren zal ook geen enkel probleem zijn.

Ik vind wel dat je weinig schrijf ruimte hebt.
500 Gb.

Neem aan dat je projectjes wel wat ruimte inbeslag nemen. ook games nemen aardig wat schrijf ruimte op.
Dan nog niet gedacht aan je muziek zooi ;)

maar ik weet natuurlijk niet wat je backhand al hebt staan.
heb 2x 500 gb (harddisc 2)

kan volgens mij nog wel uitbreiden met 2 tog?

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Ik zou liever de 640 GB doen want dan heb je 320 GB platters en die is dus sneller. Tenzij WD inmiddels single platter 500 GB schijven heeft maar volgens mij worden hun 500 GB platters alleen nog maar in de GP series (2 TB) gebruikt.

Verwijderd

fckgw schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 19:59:
Ik zou liever de 640 GB doen want dan heb je 320 GB platters en die is dus sneller. Tenzij WD inmiddels single platter 500 GB schijven heeft maar volgens mij worden hun 500 GB platters alleen nog maar in de GP series (2 TB) gebruikt.
Dan kan je voor 500GB ook de 7200.12 van Seagate nemen.

• Cobiwan
  • Niet online
fckgw schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 19:59:
wat zijn dat? platters?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 22:41

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Cobiwan
  • Niet online
heb ik hiermee een grote fout gemaakt? zal de performance hierdoor verslechteren?

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 14:36
Sj44k13 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:46:
heb ik hiermee een grote fout gemaakt? zal de performance hierdoor verslechteren?
Niet de moeite om het te veranderen, je zal niet opeens een trage pc ofzo hebben, men verteld je gewoon wat het snelst zou geweest zijn, niet dat deze disks slecht zijn - er is gewoon beter (Maar dat heb je quasi altijd)

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
Ziet er op zich ok uit, zou eventueel kijken voor een andere ramplank als je geen lekkere hebt. Heb zelf een g11, die ik echt heerlijk vind rammen. Als je programmeert lijkt me goed tobootje wel een must ;) Eventueel kun je ook nog kijken voor 1TB harde schijf (en dan gewoon eentje). Ik zou de geluidskaart ook laten zitten btw, tenzij je een goede set hebt thuis (maar dan zou ik een Asus Xonar D2 of D2x aanraden of eventueel een Auzentech Prelude, die zijn dan echt voor het betere werk imho).

Verder zul je weinig problemen krijgen door de platters, ze zijn misschien iets trager, maar tenzij je enorm veel grote maps laadt met gamen of onwijs veel HDD-intensieve taken wilt doen (continu veel meuk wegschrijven ofzo), heb je er geen last van.

Je zou als graka ook eventueel een HD4850 kunnen overwegen. Presteert evengoed en kost evenveel, maar ben zelf Ati-fan. In principe zijn de kaarten ongeveer gelijk, je zou even kunnen kijken naar benchmarks voor games die jij graag speelt welke beter is. (voor de drivers moet ik nVidia wel thumbs up geven btw, nooit problemen mee ondervonden :))

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• Cobiwan
  • Niet online
DjDuivert schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:57:
Ziet er op zich ok uit, zou eventueel kijken voor een andere ramplank als je geen lekkere hebt. Heb zelf een g11, die ik echt heerlijk vind rammen. Als je programmeert lijkt me goed tobootje wel een must ;) Eventueel kun je ook nog kijken voor 1TB harde schijf (en dan gewoon eentje). Ik zou de geluidskaart ook laten zitten btw, tenzij je een goede set hebt thuis (maar dan zou ik een Asus Xonar D2 of D2x aanraden of eventueel een Auzentech Prelude, die zijn dan echt voor het betere werk imho).

Verder zul je weinig problemen krijgen door de platters, ze zijn misschien iets trager, maar tenzij je enorm veel grote maps laadt met gamen of onwijs veel HDD-intensieve taken wilt doen (continu veel meuk wegschrijven ofzo), heb je er geen last van.

Je zou als graka ook eventueel een HD4850 kunnen overwegen. Presteert evengoed en kost evenveel, maar ben zelf Ati-fan. In principe zijn de kaarten ongeveer gelijk, je zou even kunnen kijken naar benchmarks voor games die jij graag speelt welke beter is. (voor de drivers moet ik nVidia wel thumbs up geven btw, nooit problemen mee ondervonden :))
ben zelf meer een nVidia liefhebber, 2 schijfen heb ik gedaan voor wanneer eentje kapot gaat

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Het CSL beleid laat ons zien dat dit soort standaard 'welke moet ik nemen?'-topics eigenlijk op GoT thuis horen. Zoals in het beleid aangegeven kun je het beste de Best Buy Guides ter hand nemen, daar worden namelijk nieuwe systemen samengesteld die een tijdje meekunnen. In de topiclijst van CSL staan zogenaamde [BBG aanschaf] topics waar je jouw BBG samenstelling kunt laten controleren. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. In de HOWTO wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun zegje te doen over iets in de product reviews :).

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.