Denon 2309 & Dali

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Ik heb sinds zeer kort een Denon 2309 staan. Hierbij zoek ik dus nog speakers. Het budget voor nieuw spul is niet voldoende is gebleken om dat te doen wat mijn oortjes willen.

De Jamo's s606 serie gaan het dus niet worden zoals ik al eerder van plan was. Gebruikte zoeken was plan B.

Nu ben ik wat Dali spul tegen gekomen. Geluisterd naar nieuwe concept 8. Klonk goed. Ik ben geen audiofiel, maar hier was ik best tevreden mee. Alleen... nieuw toch weer wat boven budget. Verder kijkend voor Dali dus en ik zie de suite 1.7 en de 2.5. Die laatste is met bijbehorende centre.

Vervelende is dat de 1.7 in kersen is en dat word wat teveel div. hout kleurtjes in de kamer. De 2.5 is in black ash wat wel prima kan.

Nu ben ik bij jullie dus opzoek naar wat adviezen. Er is me vertelt dat de 1.7 nieuwer is dan de 2.5 suite ( die laatste zou 5 jaat oid zijn?)

wat is nu een wijs besluit, gana voor 1.7 suite of hoewel wat ouder, de 2.5 met centre ?

Woonkamer is ongeveer 30m2 in L vorm, zwevende massief houten vloer. Een denon 2309 eraan En misschien dat ik de oude B&W 110 als rear gebruik om te proberen...

please help me out here

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
De 1.7 lijkt mij de opvolger van de 1.5, en daarmee kleiner dan de 2.5. De klank van de 1.5 en de 2.5 lagen niet zo gek veel uit elkaar toen ik ze heb gehoord, de 2.5 is gewoon iets voller. Ouderdom zou ik mij niet druk over maken, 5 jaar is niet zoveel voor een luidspreker.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Mijn advies zou zijn om de Suite 2.5 te kopen, deze klinkt een stuk voller en opener dan de 1.7.
In een kamer van 30m2 komen ze prima tot hun recht. Leeftijd is geen issue, let wel op het fineer van de speakers. Deze is niet echt van superkwaliteit en raakt heel snel beschadigd.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:56
Ik zou ook voor de Suite 2.5 gaan. Is toch wel weer een klasse hoger dan de Concepts.