Opties in Microsoft winkel poll

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik dacht even dat ik op Fok! was beland..

http://tweakers.net/poll/...mt-met-eigen-winkels.html
"Ja, het demonstreren van blue screens lijkt me wel amusant"
Alsjeblieft zeg. Iedereen die in een reactie op een bericht zo'n grap erbij haalt word direct door de Mods op -1 gezet. Deze grap is echt echt veel te oud inmiddels, en zeker niet best voor het niveau van Tweakers, althans dat hoop ik dan maar.

Dat je iets "grappigs" probeerd neer te zetten is prima. Of een kritisch antwoord, als dat de bedoeling was, is natuurlijk ook prima.

Een standaard BSOD grap is echter wel een beetje treurig.

Bij mij staan de polls in ieder geval per direct uit.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind het idd ook behoorlijk trollerig aan doen. Kan zo'n optie niet op een meer volwassen manier worden verwoord?

Users mogen niet trollen, waarom mogen samenstellers van polls dat dan wel? No offence, maar het komt op deze manier over als meten met twee maten. Sta trollen dan ook toe voor gewone users.

Virussen? Scan ze hier!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
wildhagen schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:10:
Ik vind het idd ook behoorlijk trollerig aan doen. Kan zo'n optie niet op een meer volwassen manier worden verwoord?

Users mogen niet trollen, waarom mogen samenstellers van polls dat dan wel? No offence, maar het komt op deze manier over als meten met twee maten. Sta trollen dan ook toe voor gewone users.
Exact en dit is niet de eerste keer dat users en pro-mods weer moeten zeuren omdat (sommigen in ) de T.net redactie een soort van rode-ms haat over zich heen heeft en elke keer dit soort antwoorden in polls moet opnemen. Daarna mogen de mods/pro-mods iedere user die daarna denkt ook dit recht te hebben weer vrolijk op -1 gemod worden, want DAT kan natuurlijk niet .

Kom op zeg, ik heb het vorige keer eigenlijk al opgegeven, maar omdat er toch weer mede-tweakers die ik vrij hoog in het vaandel heb staan al een topic gestart hebben wil ik toch weer even mijn woordje doen dat Juist vooral bij polls, als je je niet wilt verlagen tot 4chan niveau de opties gewoon een beetje netjes moet houden, laat users daarna zelf invullen waarom dan wel niet.

Wat was er mis geweest met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
eerst maar even afwachten wat ze gaan doen
26,4% 
Zelf ben ik geen fan van MS producten dus voor mij niet interessant
18,6% 
alleen als er gratis koffie wordt geschonken (met een koekje) (ok ok, beetje humor mag natuurlijk)
16,0% 
Ik ben (absoluut) niet geinteresseerd in MS / haar producten.
13,5% 
alleen als ik er korting kan krijgen op Microsoft-producten
11,2% 
Ik shop alleen nog online
9,6% 
Ik ben erg benieuwd naar de winkels en zal er zeker is langs gaan om te kijken
3,4% 
anders, nl...

Je houd de zelfde keuze mogelijkheden (voor tegen etc..) maar dan is het niet zo extreem biased allemaal weer. En die humor over BSODS, kom op T.net redactie, ik heb ze echt niet meer gezien sinds windows XP en dat was 2001!! (ok vreselijk geschreven unsigned-drivers willen nog wel is een beetje moeilijk doen).

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Stelletje Vulcans hier ook :P

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mensen, een beetje humor zo nu en dan? Vroeger schreef de t.net redactie ook 'M$' in nieuws berichten. Nu het allemaal professioneler is mag er niet nog af en toe een grapje worden gemaakt? Tevreden windows user out.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Beter een stelletje wakkere gasten dan een partij hersenloze zombies, toch?

Overigens ben ik van mening dat niet alleen die ene troll-polloptie aan de verkeerde kant van de lijn staat, 3/4 van de opties vind ik echt beneden peil. How low can you go? Wat dat betreft vind ik Roy-t's opties een stuk professioneler overkomen.

@ bovenbuurman. Een grapje is leuk, maar er zit een verschil tussen humor en constant trollen. Als dat ene zinnetje nu de enige was waar iets mis mee is geweest en de rest van de poll op topniveau, dan lijkt er me weinig aan de hand. Maar ik geloof niet dat dat zo is, of denk jij van wel?

[ Voor 31% gewijzigd door Jejking op 14-02-2009 11:25 ]

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ladon schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:22:
Mensen, een beetje humor zo nu en dan? Vroeger schreef de t.net redactie ook 'M$' in nieuws berichten. Nu het allemaal professioneler is mag er niet nog af en toe een grapje worden gemaakt? Tevreden windows user out.
Precies wat ik ook dacht. Iedereen weet wel dat die polls niet bedoelt zijn om echt te weten te komen wie er in die winkel komt. Tuurlijk, de grap is oud, maar ik kan wel om laggen. Een beetje humor moet toch wel kunnen?

Uiteraard niet alleen maar van zulke opties, maar een grapje ertussen kan toch wel imo.

En nee, ik gebruik ook Windows :)
Jejking schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:24:
Beter een stelletje wakkere gasten dan een partij hersenloze zombies, toch?

@ bovenbuurman. Een grapje is leuk, maar er zit een verschil tussen humor en constant trollen. Als dat ene zinnetje nu de enige was waar iets mis mee is geweest en de rest van de poll op topniveau, dan lijkt er me weinig aan de hand. Maar ik geloof niet dat dat zo is, of denk jij van wel?
De rest van de poll vind ik redelijk normaal. Alleen de manier waarop het gezegd wordt is misschien anders.
ja, het demonstreren van blue screens lijkt me wel amusant
Oke, deze slaat nergens op, maar ik zie de humor er wel van in.
eerst maar even afwachten wat ze gaan doen
Lijkt mij gewoon normaal.
alleen als er gratis koffie wordt geschonken (met een koekje)
Oke, deze is ook niet echt serieus, maar ik noem dit ook niet echt een troll.
nee, de boog waarmee ik hier omheen loop kan niet groot genoeg zijn
Misschien komt het trollerig over, maar iedereen weet dat hiermee bedoelt wordt: "Nee, ik zal er niet komen."
alleen als ik er korting kan krijgen op Microsoft-producten
Lijkt me ook gewoon een normale optie. Sommige mensen gaan alleen voor de korting naar een bepaalde winkel.
Ik shop alleen nog online
Lijkt mij ook gewoon normaal.
ja, dit wordt mijn nieuwe hangout
Wordt op een andere manier gezegd, maar het staat voor: "Ja, ik zal hier redelijk vaak komen."
anders, nl...
Ook niks ergs aan.

Er staan 2 minder serieuze opties in, maar de rest is gewoon serieus, al dan niet iets anders gezegd. Ik vind dat een geintje best moet kunnen hoor.

@ wildhagen;
Een troll is per definitie geen humor, maar iets wat uiterst ongewenst is op zowel de FP, het forum als in een poll.
Mee eens, maar het is ook hoe je het ziet. Voor sommige mensen is het zeer ongewenst, maar andere vinden het 'gewoon' een (goede?) grap. Ik gebruik ook gewoon windows, en eigenlijk zie ik het niet echt als een troll. Tweakers.net is een professionele site, maar er moet toch wel een beetje humor in blijven zitten? Het niveau van Fok! is weer wat anders, maar er moet af en toe toch wel een grapje gemaakt kunnen worden. Zou wel een beetje saai zijn anders, niet?

[ Voor 68% gewijzigd door Emile|IA op 14-02-2009 11:43 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ladon schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:22:
Een troll is per definitie geen humor, maar iets wat uiterst ongewenst is op zowel de FP, het forum als in een poll.

Dat staat notabene in de FAQ...

Tenzij t.net bij deze en vanaf nu alle professionaliteit laat varen en zich zeer diep wil verlagen qua niveau?

Ik vind het ook veelzeggend dat, 16 uur na posten, nog niemand van de crew zelfs maar een reactie (dan doet het er nog niet toe of het een mee eens of mee oneens reactie is) geeft. Word input vanuit de userbase niet meer gewaardeerd ofzo?

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 14-02-2009 11:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Ladon
  • Niet online
Jejking schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:24:
De polls lijken vaak gebruikt te worden als minder serieuze outlet op t.net. Veel hebben een grappige inslag en/of zijn in zijn geheel niet serieus bedoeld, andere weer wel. Zie bijvoorbeeld: iq-test. Het 2e antwoord is niet bepaald serieus geformuleerd. Deze poll is al helemaal niet serieus bedoeld. Maar nu er kennelijk microsoft gebashed wordt is het meteen trollen door de redactie.

@Wildhagen ik snap wat je bedoeld. Maar is het een troll of is het referentie naar een historisch iets wat nu juist nooit meer plaats vind? Ik hoor nooit meer iemand over een bsod. Die tijd hebben we op enkele uitzonderingen na toch achter ons gelaten sinds W2k en XP? Als windows nu nog altijd te kampen zou hebben met dergelijke problemen kan je het zeker als troll opvatten. Vandaag de dag is een miniem steekje onder de riem naar een tijd dat microsoft het wat minder voor elkaar had.

[ Voor 20% gewijzigd door Ladon op 14-02-2009 11:45 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er is natuurlijk wel een verschil tussen "niet serieus bedoeld" en "trollen"...

Het tweede doe je om een bepaald soort reacties (van het negatieve soort) uit te lokken en eventueel, in het geval van zwaardere trolls, een flamewar proberen te starten, bij het eerste is er niks aan de hand.

Van users word verwacht dat ze geen trolls plaatsen, maar aan de andere kant mag de redactie dat kennelijk wel. Zoiets noemen we meten met twee maten, en komt niet erg geloofwaardig over richting users die hetzelfde doen/deden, maar er wél op aangesproken werden (hetzij via modbreaks, moderaties of PM's).

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Helemaal met wildhagen eens.

Qua FP moderaties is de norm op dit punt volkomen duidelijk. Het punt dat BSOD grapjes nog grappig waren is voorbij, en het is tegenwoordig gewoon trollen. Ze worden daarom ook altijd d.m.v. moderatie afgestrafd. Daar is ook helemaal geen discussie over in TMF.

Het is van de gekke dat de redactie door dan vrolijk aan voorbij gaat.

NB: Juist omdat het sinds W2K nooit meer voorkomt (behalve hardware fouten) is het juist een troll.

• roy-t
Vorige keer werd de redactie op het zelfde gewezen, alleen Wilbert heeft als 'echt' redactie lid gereageerd met toen hier: Windows 7 poll
Dan is dat dus niet het juiste antwoord voor jou
Ik snap dat het niet leuk is voor de redactie dat we nu alweer lopen te zeuren over MS polls, maar dit zijn imho ook de enige keren dat de polls echt trollerige antwoorden bevatten. Ik heb de polls tot oktober 2008 bekeken (stuk of 30 ofzo) en daar zat stuk voor stuk geen enkele keer een trollende optie bij (ok behalve de SW poll), behalve bij 2 polls die over MS gingen. (een derde poll over UAC was wel netjes neutraal).

Dus waarom nu telkens MS? er waren ook polls over apple, maar nergens stond daar "Ik wil geen lid zijn van dat arrogante clubje" (een veel gehoorde rant versus Apple is dat de gebruikers arrogant zijn).

Misschien moet de redactie toch is beslissen of we hier nu gezellig fok willen zijn of een hoogstaand technologie forum/nieuwssite. Als ze het laatste willen zijn dan wordt overal verwacht dat de redactie zich goed gedraagt, ook in de polls. De redactieblogs/persoonlijke blogs en columns zijn persoonlijke uitlaat kleppen, niet de nieuwsberichten en polls, daar hoort alles netjes te gebeuren.

Edit: om toch niet helemaal de chagreinige pisang uit te hangen:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2zyv47r.jpg
:+

[ Voor 4% gewijzigd door roy-t op 14-02-2009 13:29 ]

~ Mijn prog blog!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
wildhagen schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:33:
Ik vind het ook veelzeggend dat, 16 uur na posten, nog niemand van de crew zelfs maar een reactie (dan doet het er nog niet toe of het een mee eens of mee oneens reactie is) geeft.
Ik neem aan dat de redactie op vrijdagmiddag ook gewoon naar huis gaat, een sociaal leven heeft en dat er dan op zaterdagochtend om 11 uur nog geen reactie is, vind ik niet vreemd?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Megaflix schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:01:
[...]

Ik neem aan dat de redactie op vrijdagmiddag ook gewoon naar huis gaat, een sociaal leven heeft en dat er dan op zaterdagochtend om 11 uur nog geen reactie is, vind ik niet vreemd?
Ik zou de redactie als ik jou was niet overschatten, over het algemeen zijn ze 24/7 op HQ en hebben ze Cylon trekjes :+

Some say RedBull has to deliver every week a truck filled with their drinks just to keep the T.net Editors going for 24 hours in a row...

[ Voor 15% gewijzigd door DaannO op 14-02-2009 14:08 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

roy-t schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:23:

Vorige keer werd de redactie op het zelfde gewezen, alleen Wilbert heeft als 'echt' redactie lid gereageerd Misschien moet de redactie toch is beslissen of we hier nu gezellig fok willen zijn of een hoogstaand technologie forum/nieuwssite. Als ze het laatste willen zijn dan wordt overal verwacht dat de redactie zich goed gedraagt, ook in de polls. De redactieblogs/persoonlijke blogs en columns zijn persoonlijke uitlaat kleppen, niet de nieuwsberichten en polls, daar hoort alles netjes te gebeuren.
En waarom zouden de polls geen uitlaatklep mogen zijn? Waar komt de perceptie vandaan dat polls op Tnet altijd serieus genomen moeten worden?

Intentionally left blank

• roy-t
crisp schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:21:
[...]

En waarom zouden de polls geen uitlaatklep mogen zijn? Waar komt de perceptie vandaan dat polls op Tnet altijd serieus genomen moeten worden?
Ik zie zelf Tweakers.net als een soort krant, of een onafhankelijke betrouwbare bron van informatie, ik zou van een krant niet accepteren dat ze een waarde oordeel geven, zei het letterlijk, of tussen de regels door, maar wens alleen een beschrijving van de feiten zodat ik zelf mijn mening kan vormen.

Een poll zie ik hier als een speciaal onderdeel in, een kans om de meningen van de lezers naar voren te komen in het objectieve geheel. Maar als je de lezers vragen stelt op zo'n manier dat de antwoorden zelf al een waarde oordeel bevatten (of de set van antwoorden) dan dwingt deze bron van informatie nogsteeds een bepaalde vorm van mening af op de lezers, en is dan in mijn ogen een slechte bron van informatie.

Reviews, Blogs en Columns zijn speciaal ingericht zodat een schrijver van een zo objectief mogelijk medium toch kan vertellen wat hij/zij er persoonlijk van vind, maar in een duidelijk kader zodat de lezer weet dat hier een mening en geen objectief iets verkondigt wordt.

Natuurlijk is dit mijn eigen (licht utopische) manier van kijken naar een krant/bron van informatie/tweakers.net maar ik hoop dat de redactie dit ook zo ziet.

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Och je moet die poll sowieso niet serieus nemen, dat hebben de mensen die hem hebben bedacht ook niet echt gedaan. Naast het inconsequent hoofdletter gebruik zijn de antwoorden van de poll natuurlijk ook van een laag niveau
ja, het demonstreren van blue screens lijkt me wel amusant
alleen als er gratis koffie wordt geschonken (met een koekje)
nee, de boog waarmee ik hier omheen loop kan niet groot genoeg zijn

Kom op zeg, maak er dan een poll met inhoud van
Ja, lijkt mij een waardevolle bijdrage voor Microsoft software
Ja, als Microsoft producten goedkoper zijn in deze winkel
Misschien, ligt eraan hoe ze het geheel vorm gaan geven
Nee, ik wil niks met Microsoft en zijn/haar software te maken hebben
Nee, ik doe alles via internet
Anders, namelijk...

Maargoed, misschien gemaakt en goedgekeurd door Tweakers die oorspronkelijk van FOK/GeenStijl vandaan komen :9

En verder.. Tsjah, met een dergelijke troll had je volgens het beleid meteen een -1 te pakken op de FP, heerlijk die T.net medewerkers die het goede voorbeeld zijn :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2009 15:18 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:50

MsG

Forumzwerver

Ja maar buiten de mate van serieusheid speelt natuurlijk wel het feit dat het vrij inconsistent is als users die BSOD grappen maken in MS(nee geen dollar)-posts een keiharde -1 krijgen, en de poll dit wel mag doen. Ben benieuwd wat je krijgt als moderatie als je als reactie in de poll weer praat over BSOD-grappen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:59:
Maargoed, misschien gemaakt en goedgekeurd door Tweakers die oorspronkelijk van FOK/GeenStijl vandaan komen :9
Grappig hoe je hier refereert aan o.a. FOK versus Tweakers.net; wellicht gaat je eigen internetgeschiedenis niet zo ver terug als die van Tnet zelf anders zou je wel weten dat FOK en Tnet toch aardig wat historie delen, en dat Tnet vroeger ook niet altijd even serieus was. Maar blijkbaar wordt er van ons tegenwoordig nog enkel een puur zakelijke houding verwacht, jammer eigenlijk...
MsG schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 15:17:
Ben benieuwd wat je krijgt als moderatie als je als reactie in de poll weer praat over BSOD-grappen.
Dat zou daar imo wel weer ontopic zijn, terwijl het dat als reaktie op een MS-nieuwspost doorgaans niet is.

Intentionally left blank

• roy-t
MsG schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 15:17:
Ja maar buiten de mate van serieusheid speelt natuurlijk wel het feit dat het vrij inconsistent is als users die BSOD grappen maken in MS(nee geen dollar)-posts een keiharde -1 krijgen, en de poll dit wel mag doen. Ben benieuwd wat je krijgt als moderatie als je als reactie in de poll weer praat over BSOD-grappen.
Nouja als je er over praat dat het ongepast is krijg je iig -1 ;)
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2987884
(edit en ik was zelfs 50% ontopic!)

[ Voor 3% gewijzigd door roy-t op 14-02-2009 17:42 ]

~ Mijn prog blog!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:50

MsG

Forumzwerver

:) dat komt meer doordat dat als offtopic gezien wordt, het is een post over de vorm en niet over de inhoud :). En dat 50% ontopic gedeelte heb je vast later toegevoegd toen je zag dat je post rood werd ;). Of niet?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

crisp schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:41:
Maar blijkbaar wordt er van ons tegenwoordig nog enkel een puur zakelijke houding verwacht, jammer eigenlijk...
Uhm, right... toen ik enige tijd geleden in een nieuwsbericht over een windows-gestuurd koffiezetapparaat om een kopje BSOD vroeg, werd ik keihard onderuitgemod. Navraag leerde me dat 'de grap inmiddels al een baard had en het zo wel genoeg was'. En is het jammer dat wij een grapje niet kunnen waarderen?

• roy-t
MsG schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:46:
:) dat komt meer doordat dat als offtopic gezien wordt, het is een post over de vorm en niet over de inhoud :). En dat 50% ontopic gedeelte heb je vast later toegevoegd toen je zag dat je post rood werd ;). Of niet?
offtopic:
Nee dat stond er al meteen vanaf het begin, ik ben nou niet bepaald aan het 'karmahoeren', hoeft ook niet, die is hoog genoeg :P

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Grappig hoe je hier refereert aan o.a. FOK versus Tweakers.net; wellicht gaat je eigen internetgeschiedenis niet zo ver terug als die van Tnet zelf anders zou je wel weten dat FOK en Tnet toch aardig wat historie delen, en dat Tnet vroeger ook niet altijd even serieus was. Maar blijkbaar wordt er van ons tegenwoordig nog enkel een puur zakelijke houding verwacht, jammer eigenlijk...
Voor zover ik weet willen jullie je op die manier zelf onderscheiden van andere fora/websites ;)

Verwijderd

[...]
Maar blijkbaar wordt er van ons tegenwoordig nog enkel een puur zakelijke houding verwacht, jammer eigenlijk...
Je mist het punt.

Het gaat er niet om dat Tweakers geen grappige polls mag doen. Het gaat er om dat Tweakers niet moet gaan zitten trollen in hun polls.

• DaannO
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:11:
[...]

Je mist het punt.

Het gaat er niet om dat Tweakers geen grappige polls mag doen. Het gaat er om dat Tweakers niet moet gaan zitten trollen in hun polls.
Je redenering klopt niet. Je gaat er vanuit dat de redactie bepaalde dingen niet mag die gebruikers ook niet mogen als argument. Dat is niet correct. De redactie mag naar torrent sites vermelden in hun artikel en gebruikers op het forum niet. De redactie mag dus ook flamen als ze dat willen, toegegeven het is niet handig, en gebruikers niet.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Tegelijkertijd is dat argument natuurlijk wel heel goedkoop: De redactie rapporteert over torrents en andere potentiële illegale zaken vanwege hun nieuwswaarde, het gebruik van de bsod's hier is gewoon een goedkope troll en biedt geen enkele meerwaarde.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• DaannO
De vraag of jij het vind kunnen is niet echt relevant. Zei zijn blijkbaar van mening dat het wel kan en mag en dus doen ze dat. Je zit nu te discussiëren over een redactionele mening en daar kan nooit een winnaar uit komen :)

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
DaannO schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:32:
De vraag of jij het vind kunnen is niet echt relevant. Zei zijn blijkbaar van mening dat het wel kan en mag en dus doen ze dat. Je zit nu te discussiëren over een redactionele mening en daar kan nooit een winnaar uit komen :)
Met deze redernatie in het achterhoofd kan je T.net feedback fora wel afschaffen, want als de crew het doet is het automatisch goed. ;) De redactie bestaat ook gewoon uit mensen die fouten kunnen maken ;)

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 20:22
Het lijkt me beter als we voortaan óf een serieuze poll houden, óf een onzin poll. (zonder achterhaalde grappen, troll, of geen troll) Op de manier zoals het nu gebeurt, is de uitslag van een poll compleet waardeloos.

Ik bedoel, wat heeft een serieuze poll nou voor waarde als er onzin antwoorden tussen staan. Kies ik voor dat ene grappige antwoord, of kies ik het antwoord dat het beste bij mijn mening past?
Van de andere kant, als je een grappige poll houdt, waarom zou je dan in godsnaam een serieus antwoord kiezen?

Of misschien moeten we de onzinnige antwoorden gewoon opvatten als 'geen mening'.

Wat denk je ervan ?

[ Voor 3% gewijzigd door Convo op 14-02-2009 20:56 . Reden: omdat het kan ]

• DaannO
Jorrit schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:38:
[...]

Met deze redernatie in het achterhoofd kan je T.net feedback fora wel afschaffen, want als de crew het doet is het automatisch goed. ;) De redactie bestaat ook gewoon uit mensen die fouten kunnen maken ;)
Das dus niet waar. De crew van t.net heeft er niets mee te maken, alleen de redactie en daar gaat dit dus over en daar doel ik op.

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
DaannO schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:02:
[...]

Das dus niet waar. De crew van t.net heeft er niets mee te maken, alleen de redactie en daar gaat dit dus over en daar doel ik op.
Ok, nu wordt het verwarrend, hoort de redactie van T.net niet gewoon bij de crew dan :?

• DaannO
Jorrit schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:08:
[...]

Ok, nu wordt het verwarrend, hoort de redactie van T.net niet gewoon bij de crew dan :?
Je maakt het nu moeilijker dan dat het is. Redactie is onderdeel van de crew maar op de FP mag de redactie uiteraard mee schrijven en doen dan de crew.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

DaannO schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:15:
[...]

Je redenering klopt niet. Je gaat er vanuit dat de redactie bepaalde dingen niet mag die gebruikers ook niet mogen als argument. Dat is niet correct. De redactie mag naar torrent sites vermelden in hun artikel en gebruikers op het forum niet. De redactie mag dus ook flamen als ze dat willen, toegegeven het is niet handig, en gebruikers niet.
DaannO schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:02:
[...]

Dus de redactionele mening is heilig? Voor zover ik weet is in de journalistieke wereld een mening gedoogd in bepaalde omstandigheden mits onderbouwd. Bij een column kan het prima, zelfs zonder onderbouwing omdat het duidelijk om een mening gaat, maar een troll in een poll valt hier duidelijk niet onder. Of wil je zeggen dat de uitkomst van de poll nog serieus te noemen is als er niet-onderbouwde ''grappen'' in voorkomen? Don't think so. Je wilt toch een mening peilen op fatsoenlijk niveau?

En het argument dat de redactie mag flamen als het hen uitkomt slaat als een lul op een drumstel. Of mag de politie ook mensen neerschieten op het moment dat het hen uitkomt? Je vergelijking snijdt geen hout.

[ Voor 35% gewijzigd door Jejking op 14-02-2009 21:34 ]

• DaannO
Op non-argumenten met ook nog is een kut toon ga ik niet op in.

• Ladon
  • Niet online
Jejking schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:24:
En het argument dat de redactie mag flamen als het hen uitkomt slaat als een lul op een drumstel. Of mag de politie ook mensen neerschieten op het moment dat het hen uitkomt? Je vergelijking snijdt geen hout.
En de vergelijking dat 'de politie ook mensen neerschieten op het moment dat het hen uitkomt' snijdt wel hout? Gun de redactie wat redactionele vrijheid en negeer die ene enkele keer dat je het niet correct vind wat ze schrijven en iedereen is gelukkig :).

• roy-t
DaannO schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:17:
[...]

Je maakt het nu moeilijker dan dat het is. Redactie is onderdeel van de crew maar op de FP mag de redactie uiteraard mee schrijven en doen dan de crew.
Het spijt me DaannO dat jij nu zo hard probeert om het toch nog goed te praten. (Op een goede manier zonder een mening te geven over of het nu wel of niet gepast is). Ja de redactie kan meer dan wij, ja het is hun poll. Maar wij (een deel van de actieve gebruikers dus blijkbaar) hebben wel kritiek op het in onze ogen ongepaste getroll tegen MS wat toch nog af en toe voorkomt. Wij worden er erg moe van, en om eerlijk te zijn, is T.net een van de laatste tech websites die ik lees die nog zo lastig doet t.o.v. van Microsoft.

Anyway, misschien is het het beste als niet een mod, maar iemand van de redactie nu is reageert. Die mensen hebben nu vrij, maar we kunnen toch rustig tot maandag wachten, het gaat erom dat het nu is een keer klaar is :) . Het zou wel fijn zijn als we deze keer niet de redactie krijgen "dan is die optie niet voor jou" of "die poll niet voor jou" Maar dat er in gegaan wordt op waarom de redactie vind dat ze zelf wel mogen trollen. (Wat geeft jou het recht dat te doen wat je een ander ontneemt?) En ingegaan wordt op de argumenten van de verschillende posters, mocht de redactie vinden dat 'wij' ongelijk hebben.

Maar goed dat is ook deels mijn eigen mening t.o.v. de houding van de T.net redactie. Waar meer mensen in dit topic moeite mee hebben is dat de redactie niet het juite voorbeeld geeft. Heeft de redactie geen voorbeeld functie, voor de gebruikers die er posten? De redactie post een nieuwsbericht, en wij volgen de redactie door dit nieuwsbericht aan te vullen, met de tegenwoordig o zo heilige user-generated content.

Als een van de mede-gebruikers een troll post, dan wordt dit afgestraft door de andere gebruikers zelf. Maar als een redactie lid zoiets doet. (Laten we even objectief vaststellen dat het beleid t.o.v. BSOD grappen volgens de moderatie van vandaag ongewenst is) Kunnen wij hier niets aan doen, behalve hier posten. Maar als ik heel eerlijk ben blijkt dit tot nu toe nog nooit iets uitgehaald te hebben. Aanvullende informatie: doe maar. Feitelijk fout: veranderen we. Spelfout: gefixed.

Kritiek op een redactioneel artikel: schermen met redactionele mening. (Ook als het gaat om iets dat duidelijk niet de bedoeling heeft de mening van de redactie te uiten, zoals een poll die er voor is om de mening van de users te vragen.)

Laat ik de politie analogie gebruiken. Van de politie mogen we elkaar niet slaan (flamen). Als iemand nu een ander slaat komen we tussen beiden en zorgen we dat die persoon stopt (-1 modden). Maar nu komt de politie langs en die slaat zomaar iemand (zelf trollen/flame), wat nu?

Edit: netjes tot maandag wachten voorstellen: en daarna zien dat 3 redacteurs gewoon het hele weekend al lopen te posten in het spellingsfouten topic, dan voel je je serieus genomen |:(

[ Voor 3% gewijzigd door roy-t op 15-02-2009 11:01 ]

~ Mijn prog blog!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Blijkbaar ergeren mensen zich er aan dat de redactie zich meer rechten toebedeelt dan de gebruikers wordt toegestaan in reacties. Hoewel dit al langer het geval is (denk aan de torrentdiscussie), lijkt is de redactie met deze poll doorgeschoten. Hoewel ik nog altijd vind dat de poll een luchtig element in de site is en dus ook als zodanig zal worden ingezet, zullen we iets kritischer op de antwoordmogelijkheden gaan letten. Wat wellicht zal helpen is de poll voortaan op vrijdagochtend te verversen, voordat de vrijdagmiddaghumor heeft toegeslagen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wilbert de Vries op 15-02-2009 11:59 . Reden: lijkt -> is ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Wilbert de Vries schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:52:
Blijkbaar ergeren mensen zich er aan dat de redactie zich meer rechten toebedeelt dan de gebruikers wordt toegestaan in reacties.
Dat is toch niet zo heel gek? Ik vind de vergelijking met het noemen van Torrentsites in een nieuwsbericht niet zo'n hele sterke. Een van de doelen van Tweakers.net (de frontpage van het geheel iig) is het brengen van nieuws, je kunt moeilijk alle Torrentsites gaan anonimiseren waarmee het zo ongeveer een noodzaak is. Volgens mij is daar best begrip voor.

Het is wel een ander verhaal bij zo'n poll. Dat is een leuke extra, maar niet echt een belangrijk onderdeel van de site. Als je daarin een troll zet waar je in een reactie voor afgestraft wordt, waarom zou men daar begrip voor opbrengen? Omdat het luchtig mag zijn? Dat mogen reacties ook zijn, zolang ze maar niet onder andere trollen. Het zou mooi zijn als daar consistent mee omgesprongen wordt, anders komt het al gauw hypocriet over.

Saved by the buoyancy of citrus

• roy-t
Wilbert de Vries schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:52:
Blijkbaar ergeren mensen zich er aan dat de redactie zich meer rechten toebedeelt dan de gebruikers wordt toegestaan in reacties. Hoewel dit al langer het geval is (denk aan de torrentdiscussie), lijkt is de redactie met deze poll doorgeschoten. Hoewel ik nog altijd vind dat de poll een luchtig element in de site is en dus ook als zodanig zal worden ingezet, zullen we iets kritischer op de antwoordmogelijkheden gaan letten. Wat wellicht zal helpen is de poll voortaan op vrijdagochtend te verversen, voordat de vrijdagmiddaghumor heeft toegeslagen :)
Hardstikke bedankt voor je reactie, en fijn om te horen dat er beterschap belooft wordt. De torrentdiscussie is weer iets heel anders en daar ben ik dan juist weer eens met de redacitie :)

~ Mijn prog blog!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Op vrijdagmiddag willen we nogal eens een wat minder serieuze poll neerplempen maar idd, die bsod was te bejaard en er missen een paar positieve opties.

Het is niet de eerste keer dat er over de poll geklaagd wordt en het zal ook wel niet de laatste keer zijn (toch nog best lastig om opties te bedenken waar iedereen mee kan leven), maar het is duidelijk dat we er wat meer aandacht aan moeten besteden.
Pagina: 1