Windows 7 poll

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://tweakers.net/poll/...krijgt-jouw-voorkeur.html

Waarom moet er nou zo'n stemming gemaakt worden door alleen de optie "Ik draai uit principe geen Microsoft-OS" op te nemen? Waarom niet gewoon "Ik draai geen Windows"? Ik draai hier thuis alleen maar Mac OS X, maar dat heeft helemaal niks met principes te maken....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Dan is dat dus niet het juiste antwoord voor jou :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:42
Wilbert de Vries schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:14:
Maar er staat geen antwoord die dan wel voor hem is.. :?

The devil is in the details.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:28

beany

Meeheheheheh

Sommige mensen draaien idd uit principe geen Windows. Dus er is niks op tegen om dat antwoord in de keuze lijst te hebben.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Leg je er nu maar bij neer dat de redactie wel mag flamen/uitlokken en wij niet.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hahn schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:15:
[...]

Maar er staat geen antwoord die dan wel voor hem is.. :?
Dan hoort hij blijkbaar niet tot de doelgroep van die poll :P

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Erkens schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:18:
[...]

Dan hoort hij blijkbaar niet tot de doelgroep van die poll :P
Er is toch een hele groep met mensen die "gewoon" geen Windows draait? Zeker op T.net. Waarom staat die optie er dan niet bij? Ik snap dat polls vaak niet helemaal serieus zijn, maar dit vind ik toch wel een rare keuze.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

RoD schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:23:
[...]

Er is toch een hele groep met mensen die "gewoon" geen Windows draait? Zeker op T.net. Waarom staat die optie er dan niet bij? Ik snap dat polls vaak niet helemaal serieus zijn, maar dit vind ik toch wel een rare keuze.
mja, de doelgroep van deze poll is (volgens mij) toch echt de groep die windows gebruikt, alle andere gebruikers zijn niet interessant natuurlijk. Die extra optie voor non-windows users is meer een extra-tje lijkt me.

• Zwerver
  • Niet online
Wilbert de Vries schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:14:
Ik voel me misdeeld... * Zwerver gaat heel hard lopen rellen in de mailbox van Wilbert....

:P Nah... ja, de Poll staat op de FP dus ik vind eigenlijk dat ie voor alle gebruikers zou moeten zijn Wilbert ;)
Erkens schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:27:
[...]

mja, de doelgroep van deze poll is (volgens mij) toch echt de groep die windows gebruikt, alle andere gebruikers zijn niet interessant natuurlijk. Die extra optie voor non-windows users is meer een extra-tje lijkt me.
Pfff :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Overigens, als ik de poll goed lees is er voor iedereen wel een optie. Het gaat namelijk over welke versie jouw voorkeur heeft, dat je nu Linux ofzo draait maakt natuurlijk niet uit dat als je windows draait dat je dan versie X zou draaien :)

• Zwerver
  • Niet online
Erkens schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:35:
Overigens, als ik de poll goed lees is er voor iedereen wel een optie. Het gaat namelijk over welke versie jouw voorkeur heeft, dat je nu Linux ofzo draait maakt natuurlijk niet uit dat als je windows draait dat je dan versie X zou draaien :)
Ik wens de optie geen te kunnen selecteren :) Als ik Windows zou draaien dan zou ik niet eens weten welke versie ik moet hebben ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Zwerver schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:37:
[...]

Ik wens de optie geen te kunnen selecteren :) Als ik Windows zou draaien dan zou ik niet eens weten welke versie ik moet hebben ;)
Je kan ook "geen" optie selecteren.

Ik snap overigens niet waarom er altijd zo moeilijk gedaan wordt over die polls. Sorry hoor, maar als er geen passende optie is dan "stem" je toch niet? Het is niet zo dat die polls "betrouwbare" gegevens geven natuurlijk.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Daar moet ik je wel een beetje gelijk in geven, veel mensen hebben blijkbaar de neiging overal aan denken mee te moeten doen. :P Dat is niet vervelend bedoeld, maar deze poll is inderdaad gewoon niet op jou gericht als je om andere keuzes geen Windows draait, dus dan laat je hem toch links liggen? :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Ik snap niet waarom er uberhaupt een optie van "ik draai geen windows" of "ik blijft op XP/Vista" in de poll staat.

Als je een poll doet over welke variant van Windows7 je zou kiezen, dan moet je alleen die varianten in de poll opnemen. De rest doet absoluut niet ter zake.

Natuurlijk zijn er mensen die een ander OS draaien, of die om allerhande redenen niet upgraden. Maar dat heeft gewoon niets met het onderwerp van de poll te maken. Door dat soort zaken wel op te nemen, krijgt het allemaal een erg kinderachtig karakter...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 13:52 ]

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-02 19:02
De Poll is toch sowieso bedoelt als een gimmick?

• Bor
  • Laatst online: 10:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

beany schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:16:
Sommige mensen draaien idd uit principe geen Windows. Dus er is niks op tegen om dat antwoord in de keuze lijst te hebben.
Klopt maar nu zijn de pollopties incompleet en kiezen mensen het meest goede antwoord wat een erg vertekend beeld geeft.
Erkens schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:39:
[...]
Ik snap overigens niet waarom er altijd zo moeilijk gedaan wordt over die polls. Sorry hoor, maar als er geen passende optie is dan "stem" je toch niet? Het is niet zo dat die polls "betrouwbare" gegevens geven natuurlijk.
Helemaal betrouwbaar natuurlijk niet maar je wilt er toch wel enige indicatie uithalen? Zoals de "principe" optie er nu tussen staat komt het een beetje over als stemmingmakerij. Indien je helemaal geen enkele waarde aan een poll uitkomst wilt hangen kun je de polls beter stoppen.

[ Voor 46% gewijzigd door Bor op 04-02-2009 18:45 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Had er dan van gemaakt:

"Een Microsoft OS voldoet niet aan mijn eisen" oid.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Bor
  • Laatst online: 10:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gaat de poll nog aangepast worden?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Reken er maar niet op, de polls zijn nooit bedoeld geweest voor wetenschappelijk onderzoek, dus antwoorden die bij benadering kloppen zijn ook prima en bovendien staat ie er al een tijdje, dus iedereen heeft volgens de huidige mogelijkheden gestemd. De poll wijzigen zou een reset vereisen dus, want de stem wijzigen kan niet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

Vraag me sowieso af of de antwoorden uberhaupt bij benadering kloppen...

Iedereen wil blijkbaar de ultimate versie? Dat lijkt me alleen een optie wanneer je 'm illegaal download. Want voor thuisgebruik hoef je maar 5 seconden na te denken, om tot de conclusie te komen dat je met Home Premium ook alles kunt, en dan de helft uitspaart... Idem voor een bedrijfs situatie en de business variant.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:50:
Ik snap niet waarom er uberhaupt een optie van "ik draai geen windows" of "ik blijft op XP/Vista" in de poll staat.

Als je een poll doet over welke variant van Windows7 je zou kiezen, dan moet je alleen die varianten in de poll opnemen. De rest doet absoluut niet ter zake.

Natuurlijk zijn er mensen die een ander OS draaien, of die om allerhande redenen niet upgraden. Maar dat heeft gewoon niets met het onderwerp van de poll te maken. Door dat soort zaken wel op te nemen, krijgt het allemaal een erg kinderachtig karakter...
AHBdV verwoord hier precies mijn mening, de vraag is "Welke Windows 7-editie krijgt jouw voorkeur?". Niet vind je Windows of cool of niet, of Windows vs Andere OS-en of.. etc..

Ik ben het ook eens met de TS dat het nogal een heftige optie is, in de wat traditionelere vormen van journalistiek zou dit dan ook een biased optie zijn omdat er een waarde oordeel ligt in de vraag.

Ik vraag me ook af op de redactie, gezien als een journalistieke instellinge uberhaupt zich zou moeten toeleggen op waarde oordelen in neutrale nieuwsberichten en pols. (natuurlijk zijn reviews en eigen blogs / columns iets anders waar het juist gaat om waarde oordelen :) ).

* roy-t wijst op user-title van zichzelf en verstopt zich :X

Kleine edit: als de optie "geen" er tussen had gestaan had hier niemand een probleem van gemaakt (vermoed ik). Imho is "geen" ook heel wat politiek correcter!

[ Voor 5% gewijzigd door roy-t op 06-02-2009 14:53 ]

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1