Toon posts:

Computerspellen waarbij gamepads te gebruiken zijn?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met vrienden veel plezier gehad met de controllers met PES 2009, NHL 2009, NBA 2K9, Mario Karts 64 en andere Nintendo 64 spellen.

Echter valt het me op dat er nauwelijks computerspellen te vinden zijn waarbij ik de USB Controllers kan gebruiken.

Hebben jullie nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
Guitar Hero op OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 13:55

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

volgens mij kan je bij elk spel een computer usb controller gebruiken. Alleen heb je dan soms te weinig knopjes.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 13:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Atomic bomberman !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op de PC bedoel je?

Alle Lego spellen :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 09:33

DaWaN

'r you wicked ??

Koop een Xbox360 controller zou ik zeggen, wordt zo'n beetje in alle nieuwe games ondersteund.
GTA IV en Burnout Paradise spelen stukken beter met controller moet ik zeggen :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 13:46
Zullen we het ding een gamepad noemen? Controllers doen wat anders :P

Hoewel het wel een héérlijk (S)NES Retro-woord is natuurlijk O+

[ Voor 35% gewijzigd door Henk op 13-02-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 13:32

-_D_-

Polsbandje

Er bestaat PC software om oude (S)NES, Sega etc. spelletjes te "emuleren" en die hebben vaak wel joypad/gamepad ondersteuning :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 15:16
Alle "games for windows" games hebben verplicht ondersteuning voor de xbox360 controller en heel veel meer games supporten hem ook gewoon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 16:36
Er is een verschil tussen "ondersteunen" en "spelen er fijn mee".

Alle Nintendo 64 games spelen prima met een USB controller (nouja, op C&C N64 editie na dan, wat een ramp is dat :+). De lego games idem (Lego Star Wars, Lego Indiana Jones). Daarna houdt het eigenlijk al heel vlot op helaas. Heb zelf een beamer, USB hub met verlengkabel en twee controllers, erg gaaf om met wat vrienden een beetje SuperSmashBrothers via de pc te spelen, of een uurtje of wat bezig zijn met Lego Starwars, maar inderdaad, wat dan? Het is eigenlijk vooral gaaf voor spellen die je met meer dan 1 persoon kan doen, maar splitscreen of singlescreen-multiplayer spellen voor de PC zijn op 1 hand te tellen.

* FragFrog zou dus ook wel graag goede suggesties horen :Y)

Owja, bedacht me net, Overlord: geport spel, werkt geniaal met controller! :) (al kun je dat dan weer niet met meer mensen op 1 scherm spelen helaas).

En ja, natuurlijk kan ik ook gewoon een console kopen. Nadeel is dat ik een arme student ben *kuch* en die krengen zelf al veel kosten, laat staan de games en extra controllers ed.

[ Voor 21% gewijzigd door FragFrog op 13-02-2009 23:12 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:51

Zeror

Ik Henk 'm!

Alle spellen die vanaf een console naar de PC geport zijn, zijn vaak prima te spelen met een controller.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HK --> Spielerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben zelf ook een tijdje op zoek geweest en heb een kleine lijst samengesteld.

Sport:
PES 2009
NHL 2009
NBA 2K9
Madden NFL 2008 (deze vind ik niet leuk, omdat ze mij steeds neerhalen als ik ren)
Virtua Tennis 3

Racing:
Trackmania United
Mashed
Burnout

Console:
Mario Party
Mario Kart 64
Wii Games
PS2 Games

Ik ben nog op zoek naar een leuke wrestling/boxing/fighting game, leuke sportspellen en leuke racespellen om met gamepads te spelen, maar denk dat ik de meeste wel gehad heb. Qua vechtspellen is er niet zoveel meer op de PC. Snowboarding, skating zou ook leuk zijn, maar zijn ook lang niet niet meer op PC uitgebracht.

Andere interessante topics:
Het einde van local multiplayer nabij?
Welk pc spel kan je samen op een pc spelen

Het type spel dat ik dus zoek is een casual party game. PES 2009 was uitstekend. De race-games zijn "OK", aangezien voor een partygame split-screen natuurlijk veel leuker is dan omstebeurt, zeker bij 4 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Bij spellen waar geen ondersteuning voor joypads zit ingebouwd kan je gebruikmaken van het tooltje JoytoKey. Hiermee kan je de knoppen op je joypad toekennen aan toetsen op je toetsenbord. Vervolgens stel je in het spel de toetsenbord knoppen in en kan je je joypad gebruiken.

http://www.electracode.co...y%20English%20Version.htm

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Need For SPeed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 22:56
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:48:
Console:
Mario Party
Mario Kart 64
Wii Games
PS2 Games
Diddy Kong Racing 64, met de cheatcode kun je deze in splitscreen samen spelen op de pc. Ik heb er veel plezier aan gehad om samen met een vriend alle races uit te spelen! Een echte aanrader.
Pagina: 1