Het einde van local multiplayer nabij?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 09:54
Ik speel vaker games op een console, meestal op mijn xbox 360 en sporadisch op mijn PS3.

Het valt mij op dat er een trend is dat er steeds minder spellen verschijnen, waarbij een goede local multiplayer optie is opgenomen.

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/3770/81396273cy2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/339qbtl.jpg

Multiplayer is wel vaak mogelijk, maar dan alleen via bijv. xbox live.

Even wat recente voorbeelden: Far Cry 2, Quantum of Solace, Saints Row 2, GTA IV......

Ik mis deze optie echt.

Juist thuis wat zitten gamen met vrienden tegen/met elkaar en op één scherm is toch gewoon veel leuker dan te spelen tegen wat onbekenden via xbox live? Met vrienden"afspreken" op xbox live is teveel gedoe. Het is gewoon veel gezelliger en leuker om elkaar dan ook meteen echt te zien (en te horen schreeuwen, klagen, lachen en vloeken :o naast je). Zeker met de HD schermen van tegenwoordig, hou je genoeg ruimte én resolutie over om indien nodig het spel in 4 schermen te splitsen.

Wie deelt deze mening?

Vanuit de gamesindustrie zal wel bewust worden aangestuurd op online multiplayer. Ik betreur deze ontwikkeling.

[ Voor 6% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 15-12-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:01

RMX

Ik deel deze mening zeker !

Ben in het bezit van een Beamer, dus die kleine hokjes zijn verleden tijd..
Alleen moeten er natuurlijk wel spellen zijn waarbij het mogelijk is..

Call of Duty 4: 4 player split screen, maar daar zijn weer niet alle levels beschikbaar!

Ik denk ook dat het te maken heeft met performance, dat het soms gewoon niet mogelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 20:50
Call of Duty 5 heeft het toch ook als ik me niet vergis, heb ook een lego spel (indiana jones) voor de xbox, en dat is ook erg leuk om met z'n tweeen te doen :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt toch wel mee? Als ik kijk naar hoe co-op in allerlei games is te vinden en sommige games juist voornamelijk op 'groepen voor 1 tv' zijn gericht (zoals tot op zekere hoogte de rock band en guitar hero games, lips, singstar etc) lijkt me de conclusie dat de industrie erop aanstuurt enigszins voorbarig.
Dat er een paar niet meedoen zou ik niet zien als een trend... want ja, ik denk dat bijna iedereen het er wel over eens is dat met een paar vrienden in de huiskamer vloeken leuker is dan via xbox live :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50

Pubbert

random gestoord

Wat ik wél positief vind is dat je de coöp mogelijkheid steeds vaker ziet, (had je vroeger nooit) maar idd jammer dat gamen via splitscreen minder vaak mogelijk is.

Deze games doe ik regelmatig met 4 vrienden op mijn 360:

Virtua Tennis 3
Halo 3
GRAW 2

Misschien leuk als mensen dit lijstje aan kunnen vullen voor in de TS, staat wel los van de discussie, maar een lijstje met games waarin het nog wel mogelijk is, kan imho geen kwaad.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Gisteren idd nog met vrienden gespeeld:

Mashed (xbox 1) _/-\o_
Virtua Tennis 3 (360) _/-\o_
Sega Superstar Tennis (360) :/
Halo 3 (360) _/-\o_
Perfect Dark Zero (360) _/-\o_

Allemaal perfecte multiplayer fun op één scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:38
Ik denk dat er nog een aantal games zijn die dit principe van split-screen overnemen. Ik denk dat je het nu minder begint te zien omdat het echte multi-player gebeuren ( over Internet via meerdere pc's / console's ) meer begint op te komen. Vooral op consoles dan. Daarom misschien dat sommige bedrijven er niet meer voor kiezen om splitscreen funcionaliteit te implementeren in hun games.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Wat is de naam van de game op het 2e plaatje? :o

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
SpoTs schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:40:
[...]

Wat is de naam van de game op het 2e plaatje? :o
Dat is Mashed, 2e versie ook wel bekend als Mashed Fully Loaded. Helaas alleen op de xbox 1 en PS2.

Eén van de beste party games ooit. Racen en elkaar onderweg van de baan afduwen en beschieten, wie te ver achterligt valt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het lijkt zich wat meer op te splitsen. Games zoals shooters zit je niet te wachten op afleiding van andere deel van je scherm, daar komt het nog amper voor. (wel had army of 2 dit nog). Terwijl bij bv Fifa je tot 8 man samen kan spelen (4 per console) of buzz waar je met 4 man speelt.

Racen hebben veelal nog wel splitscreens, maar heb je dan vaak weer geen online mogelijkheden. Family games zoals op de Wii hebben juist wel nog veel splitscreen (cart bv).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06
veel mashed gespeeld met vrienden idd. Helaas nooit een vervolg op gekomen voor de xbox360. We spelen nu veel halo 3, maar ook wel arcade games als castle crashers en bomberman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29
JAHRASTAFARI schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:46:
[...]

Dat is Mashed, 2e versie ook wel bekend als Mashed Fully Loaded. Helaas alleen op de xbox 1 en PS2.

Eén van de beste party games ooit. Racen en elkaar onderweg van de baan afduwen en beschieten, wie te ver achterligt valt af.
Soort Mario Kart zegmaar?

Op de Wii zijn er wel veel van zulke spellen (sterker nog; ik heb nog geen wii-game gezien je niet multiplayer splitscreen kan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
418O2 schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:22:
[...]

Op de Wii zijn er wel veel van zulke spellen (sterker nog; ik heb nog geen wii-game gezien je niet multiplayer splitscreen kan doen)
Daar is de wii idd veel beter in, de 360 en ps3 moeten eerder mii heten.

Ik vind Mashed veel leuker dan mario kart. De races zijn vaak heel kort, met een goed puntensysteem. Meestal 15-20 runs nodig, voordat er een winnaar is.

[ Voor 18% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 15-12-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
JAHRASTAFARI schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:30:
[...]

Daar is de wii idd veel beter in, de 360 en ps3 moeten eerder mii heten.

Ik vind Mashed veel leuker dan mario kart. De races zijn vaak heel kort, met een goed puntensysteem. Meestal 15-20 runs nodig, voordat er een winnaar is.
Het ziet er idd brilliant uit, jammer dat er nergens een demo te downloaden is ofzo :) bij bekende winkels "afgezien van bol.com ( levertijd 2-3 weken ) " is die niet meer te krijgen. En marktplaats.. tja ;-) ga geen geld betalen voor een potentiele mooie kras.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
SpoTs schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:09:
[...]
Het ziet er idd brilliant uit, jammer dat er nergens een demo te downloaden is ofzo :) bij bekende winkels "afgezien van bol.com ( levertijd 2-3 weken ) " is die niet meer te krijgen. En marktplaats.. tja ;-) ga geen geld betalen voor een potentiele mooie kras.
Even gezocht, zag hem voor de xbox op speurders.nl voor 10 euro....

Indien er nog meer te gekke local multiplayer tips zijn, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:05

Sinester

Game Guru

418O2 schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:22:
[...]

Mashed lijkt totaal niet op mario kart qua gameplay
ik speelde het vroeger ook vaak bij een vriend op de xbox en het was echt een heel erg leuk spel voor meer mensen achter 1 TV

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
JAHRASTAFARI schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:31:
[...]

Even gezocht, zag hem voor de xbox op speurders.nl voor 10 euro....

Indien er nog meer te gekke local multiplayer tips zijn, graag!
Ik zag ook dat ie op de pc verkrijgbaar is, die versie heb ik dus liever aangezien ik geen zin heb om permanent m'n xbox te stallen (staat beneden ook al een Wii en een X360).

Deze was ook te verkrijgen op marktplaats voor 3 euro, maar betwijfel of de kwaliteit een beetje fatsoenlijk is van de CD zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:49:

Racen hebben veelal nog wel splitscreens, maar heb je dan vaak weer geen online mogelijkheden. Family games zoals op de Wii hebben juist wel nog veel splitscreen (cart bv).
Ik vind het eerder omgekeerd, als je kijkt naar Midnight Club: LA en Need for speed Undercover. Genoeg online mogelijkheden maar geen splitscreen, waar dit in MC3 en vorige NFS'en wel meestal mogelijk was.

Een ergerlijke trend want je ziet het in veel games de laatste tijd, en dat nét wanneer we grotere TV's hebben!

Ook shooters hebben hier last van, bvb R:FOM had een zalige Co-op campaign, in Resistance 2 is dit ook gedevalueerd naar een paar co-op missies.

GTA: SA had een kleine multiplayer mogelijkheid, en bij GTA4 verwachtte je je ook aan minimum hetzelfde, maar eigenlijk meer en beter, jammer (hoewel de online MP veel goed maakt)

De spellen die ik nog regelmatig speel met 3-4 man (PS3)
- Fifa 09
- Beijing 08 Olympics (jaja)
- Buzz

Spellen waar ik naar uit kijk voor de co-op mogelijkheden:
- Resident Evil 5 (offline en online co-op voor 2 personen)
- Aliens: Colonial marines (offline 2p en online 4p)
- God of War 3 ? (sprake van co-op, maar helemaal niet zeker)

De Wii scoort veel beter op MP-vlak, maar solo heb je er dan ook weer niks aan. De gouden middenweg zoeken is niet makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 08:37

Zyppora

155/50 Warlock

Thund3r schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:55:
Wat ik wél positief vind is dat je de coöp mogelijkheid steeds vaker ziet, (had je vroeger nooit) ...
Double Dragon
Streets of Rage
Golden Axe
etc.

Of het echt co-op te noemen is, valt te betwijfelen, maar two-player games zijn er genoeg te vinden in de geschiedenis van games, zowel voor arcade, pc en console.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

Left 4 Dead heeft zelfs voor de PC een splitscreen functie (Y).

Van Mario Kart Wii vond ik het vooral erg sterk dat je met z'n 2e online kan gaan.

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

JAHRASTAFARI schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:46:
[...]

Hier moet ik toch even op inhaken en verbeteren aangezien ik ooit bij mijn videokaart (x1600 pro) een mooie CD kreeg met daarop Mashed voor de PC.

GENIALE GAME!

EDIT:
het is inderdaad schandalig dat de splitscreen verdwijnt.

hoe vaak ik wel niet HotPursuit met een maat van me heb zitten spelen samen op 1 toetsenbord. (hij de pijltjes, ik de letters en dan stiekem de shift indrukken zodat zijn linkerpijltje het niet meer deed :P)
Dat was ook het eerste dat ik zocht in alle NFS versies. De Split Screen, en ineens was ie er niet meer en kon je alleen nog LAN of online :(
En shooters met splitscreen werkt opzich prima. (denk aan Goldeneye op de N64, lekker bij mekaar afkijken waar iedereen zit en dan banzai deathmatchen :P)

En eigenlijk bij alles wat zich leent voor multiplayer (behalve RTS en RPG) verwachtte ik wel een splitscreen mogelijkheid of iig een mogelijkheid met meerderen op 1 console/PC te spelen. (fighting games, mashed, en nog wat meer games die alles in 1 scherm doen)
En dat begint behalve op de Wii een beetje uit te sterven en dat is serieus echt jammer. Nooit meer lekker bij elkaar langs gaan om een avond heftig tegen elkaar te racen op de bank :(

[ Voor 49% gewijzigd door MazeMouse op 16-12-2008 10:07 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik kan niet anders dan het eens zijn met de TS, één van de redenen dat ik een PS3 had gekocht (een van de vele btw :)) was zodat als ik vrienden langs had, ik makkelijk even een controller in hun handen kon duwen en een game spelen.
Helaas blijkt dat de meeste spellen die splitscreen/Co-öp hebben niet echt ons genre zijn, of niet lang te spelen zijn.

Maar ach, daar hebben we nu laptops voor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ben ik het ook wel mee eens. Juist op een console mis je dit omdat dat ding in de huiskamer staat. Op mijn pc game ik meestal alleen en dan gebruik je wel vooral online multiplayer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1