Internet zonder vaste telefoonaansluiting?

Pagina: 1
Acties:

• Joerdgs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:23
Hoi medetweakers,

Ik trek binnenkort in bij een hospita, alleen hij heeft zelf geen internet en volgens mij ook geen vaste telefoon. Nu ga ik zelf een abonnement nemen, namelijk deze van Online (feedback hier op ook geapprecieerd), alleen weet ik niet zeker of ik internet kan nemen zonder vaste telefoonaansluiting.

Graag advies :)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
Er moet wel een vaste lijn binnenkomen, die data moet ergens overheen. Houdt er wel rekening mee dat je er (meestal) een jaar aan vast zit.

Aan kabel gedacht? Ziggo kun je per maand opzeggen.

En anders de internet via dongel (vodafone/t-mobile/kpn)

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ja, dat kan. Mits er natuurlijk een telefoonlijn fysiek aanwezig is in het huis, maar dat zal wel.

Mijn ervaringen met Online zijn verder goed (heb het op twee verschillende adressen gehad, heeft altijd goed gefunctioneerd), maar daar is hier ook een mooi centraal topic over met nog veel meer mensen en ervaringen :)

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 18:18

Neoz

Neoz & Hobbes

Er is ook iets van Studenteninternet, heb je ook geen vaste lijn voor nodig, wel aansluiting etc maar geen telefoonabbo bij KPN

http://www.studentenadsl.nl gaat via Telfort volgens mij.....

Serve The Humanity , Be Server

• Joerdgs
Fysiek is de telefoonlijn wel aanwezig. En bedankt voor de tip NNF, had die topic nog niet gezien :)

Ik ben een fervent downloader en gamer, dus een snelle stabiele verbinding is precies wat ik zoek. 20Mb/s voor 20 euro vind ik dan ook zeker niet verkeerd. Volgens de postcode check van Alice zou ik 16 tot 20 Mbit kunnen benutten, dus ver van de wijkcentrale zit ik niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Joerdgs op 13-02-2009 16:10 ]

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Joerdgs schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:09:
Fysiek is de telefoonlijn wel aanwezig. En bedankt voor de tip NNF, had die topic nog niet gezien :)

Ik ben een fervent downloader en gamer, dus een snelle stabiele verbinding is precies wat ik zoek. 20Mb/s voor 20 euro vind ik dan ook zeker niet verkeerd. Volgens de postcode check van Alice zou ik 16 tot 20 Mbit kunnen benutten, dus ver van de wijkcentrale zit ik niet.
Ik zou zelf ook voor Alice gaan, geen jaarcontract dus zadel je niet de hospita op met een verbinding als je tussentijds vertrekt, gewoon per maand op te zeggen.

Zelf zit ik nu met Freeonline met het hele edpnet gedoe, dus ik zal binnenkort ook wel overgaan op Alice

• Joerdgs
Ik heb even verder rondgekeken en het blijkt dat o.a. die Studenten ADSL die Neoz voorlegde en Alice extra kosten inbrengen als je geen vaste telefoonlijn hebt. Bij Alice Easy en Telfort's studenten internet komt er dan praktisch 10 euro per maand bij, en bij Alice ook nog eens aansluitkosten van 69,-. Bij Alice Comfort betaal hoef je alleen de aansluitkosten te betalen, maar dan neem je er in principe al telefonie bij. Plus het is 10 euro duurder dan de Easy variant, dus het maakt niks uit.

Ben dus nog steeds op zoek naar de ideale oplossing :/

EDIT: bij Online word er geen woord gerept over mogelijke extra kosten als je geen telefoonlijn hebt.

EDIT2: Tele2 heeft een 20Mbit abbo voor 20 euro p. maand en 5 euro extra voor lijnkosten. Alleen daar zit je dan wel weer 12 maanden aan vast. :|

[ Voor 18% gewijzigd door Joerdgs op 13-02-2009 16:47 ]

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-11 15:27
Online en Telfort rekenen geen extra kosten per maand voor de lijn huur, dit is inbegrepen zeg maar. Telfort rekent echter wel €49,95 aansluit kosten, bij Online schijnt dit weer gratis te zijn.
Nadelen van ADSL is dat je er over het algemeen een jaar aan vast zit, al zal dit vanaf Juli van dit jaar gaan veranderen begreep ik. Verder ben je ook niet gegarandeerd van daadwerkelijk 20Mbit. Vind de speed tests op de websites van de verschillende providers altijd maar dubieus. Een week geleden gaf Online aan dat ik tussen de 15 en de 20Mbit zou zitten en toen ik gisteren nog eens checkte was het ineens tussen de 4 en de 8Mbit. Ik vertrouw dat soort praktijken dus niet helemaal. Dan liever via de kabel waar de snelheid (min of meer) gegarandeerd is en waarbij het maandelijks opzegbaar is. Dan kun je dus altijd nog overstappen wanneer het niet voldoet of er (na bijv. Juli van dit jaar) iets interessanters opduikt.
Ik zit zelf ook nog te tobben hoor. ;)
Pagina: 1