• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:07
Om met de deur in huis te vallen vind ik dat de standaard tools/software en diverse digitale album aanbieders niet uitblinkt in mogelijkheden. Qua layouts niet erg en mogelijkheden ook niet.
Wat zoek ik dan wel:
- goede layout voor pagina's voor verschillend formaat boek.
- mogelijkheid tot bewerken foto zoals:
- 1 rand rond maken met bepaalde diameter
- stookjes van foto maken. zeg maar laatste 3 cm in stukken van 1 cm knippen en daar lege ruimte tussen maken. met de hand is dat veel werk.
- enz

ik heb diverse programma's bekeken, maar ze zijn op het strakkere gericht. de fotovorm blijft vrijwel ongewijzigd. mogelijkheden beperkt tot rond,ovaal,ronde hoekjes aan alle kanten, stervormen.

Eig zoek ik dus software waarmee je soort scrappen kan uitvoeren.
voor ideeën wat ik wil kijken even bij http://www.azzascrapbooking.nl/

alvast bedankt!

Klaas

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Denk niet dat je dat gaat vinden, zeker niet omdat je de opmerking maakt dat hetmet de hand teveel werk is. Scrappen is een creatieve hobby (net als fotografie trouwens) en dat kost nou eenmaal tijd. Als je niet echt wilt scrappen dan zal met een programma als Photoshop of the GIMP aan de slag moeten om een blanco pagina er zo te laten uitzien als in de link die je geeft en dat dan te laten afdrukken als een normaal fotoboek.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:23
Ben zelf erg te spreken over myphotobook.nl; :)

Neemt niet weg dat je aardig wat specifieke wensen en eisen hebt waarvan ik ze nog niet ben tegengekomen in software. Lees ook [Ervaringen] Digitale fotoalbum ontwikkelen even door, daar staan veel ervaringen in met fotoboek-software. Ben van mening dat je toch het snelst en goedkoopst uit bent als je het met de hand tweakt naar je eigen ideeën (dmv Photoshop en/of Illustrator).

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
InDesign?

|>

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:52
Inderdaad, hier dacht ik ook aan, profielen binnen indesign vind ik erg goed werken.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-01 21:15
Dit programma is echt helemaal geweldig.
Ik heb hem niet legaal :X

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:07
pinojo123 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:57:
Dit programma is echt helemaal geweldig.
Ik heb hem niet legaal :X
dit programma doet al aardig wat ik wil. het werkt wel goed.
ik heb er nog 2 minpuntjes op.
het uitsnijden van figuren gaat niet. het is mogelijk maar alleen uit de hand. dit is met een muis niet te doen.
de sjablonen zijn gebasseerd op hele foto's. het is niet mogelijk om sjablonen over foto's heen te leggen.
verder is het een goed programma.

Klaas

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-01 21:15
Jawel dit kan door een matte te maken in bv. photoshop.
VoorbeeldAfbeeldingslocatie: http://z.about.com/d/graphicssoft/1/0/E/L/sc-edge005.jpg
Pagina: 1