BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
alleen 64 mb ram en wirless en het lcd is het verschil en natuurlijk het design
tv out chip
cpu
lcd controller
zijn gelijk
http://boards.dingoonity....l/review-the-dingoo-a330/
Dat wordt dan dus toch de "oude" versie bestellen, de vormgeving van dat apparaat blijft gewoon super strak!I_am_akira schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:28:
cpu is het zelfde van de a330
alleen 64 mb ram en wirless en het lcd is het verschil en natuurlijk het design
tv out chip
cpu
lcd controller
zijn gelijk
http://boards.dingoonity....l/review-the-dingoo-a330/
http://openmsx.sourceforge.net/ voor de binary.
Verwijderd
Netjes gedaan! Ik heb de fps op 45 vastgezet anders loopt het te snel. Ik moet zeggen dat alle roms die ik heb getest vrijwel probleemloos werken.Vampier schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:06:
Vanacht is openMSX 0.8.0 gereleased voor de Dingoo (Dingux)
http://openmsx.sourceforge.net/ voor de binary.
Maar hoe gebruik je bv. F4 in Metal Gear?
lijkt me sterk?Haas82 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:33:
Die dingen zijn illegaal om te verkopen, dacht dat er in Duitsland iemand zo gek was om de emulators eruit te slopen en hem zonder emulators te verkopen. Dus moet je ff in het duits googlen (is niet mijn sterkste kant
emulators zijn niet illegaal?
misschien de roms wel, maar de emu's zelf is niks mis mee lijkt me.
thx voor het topic en this little share of happiness!
Die emulators gebruiken volgens mij code van de originele apparaten en daar zit copyrights op en mag je dus niet zomaar verkopen.Snowdog schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:29:
[...]
lijkt me sterk?
emulators zijn niet illegaal?
misschien de roms wel, maar de emu's zelf is niks mis mee lijkt me.
Waarom denk je dat je nooit een emulator in de winkel ziet liggen? Dus als iemadn vraagt hoe je aan je dingoo komt dan heb je hem van een duitser zonder de emulators
Can't wait!
post maar even een linkje dan, want geloof er weinig vanHaas82 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:54:
[...]
Die emulators gebruiken volgens mij code van de originele apparaten en daar zit copyrights op en mag je dus niet zomaar verkopen.
Waarom denk je dat je nooit een emulator in de winkel ziet liggen? Dus als iemadn vraagt hoe je aan je dingoo komt dan heb je hem van een duitser zonder de emulators
Kan me zelfs nog Bleem vs Dreamcast herinneren waar Sony ook de rechtzaak verloor tegen een commerciele PS emulator..
Waarom je ze nooit in de winkel ziet liggen (behalve bleem)? Omdat je er niks mee kan zonder roms en daarvoor krijgen ze waarsch geen licentie en het is beetje lastig om nu nog snes aan cartridges etc te komen... Het zal ook wel enigszins een grijs gebied zijn, maar illegaal is het naar mijn weten niet...
Veel markt zal er waarsch niet zijn voor een apparaatje als Dingoo, dus dat is de voornaamste reden dat ie lastig te vinden is denk ik... Niet iedereen wil nog GBA en SNES Spellen spelen als je ook PSP spellen kan spelen.
Hier is het fillmpje: YouTube: EvilDragon's speech on Open source Handhelds @ CeBit Translated / Subtitled - Part 3&Snowdog schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:09:
[...]
post maar even een linkje dan, want geloof er weinig van...
Kan me zelfs nog Bleem vs Dreamcast herinneren waar Sony ook de rechtzaak verloor tegen een commerciele PS emulator..
Waarom je ze nooit in de winkel ziet liggen (behalve bleem)? Omdat je er niks mee kan zonder roms en daarvoor krijgen ze waarsch geen licentie en het is beetje lastig om nu nog snes aan cartridges etc te komen... Het zal ook wel enigszins een grijs gebied zijn, maar illegaal is het naar mijn weten niet...
Veel markt zal er waarsch niet zijn voor een apparaatje als Dingoo, dus dat is de voornaamste reden dat ie lastig te vinden is denk ik... Niet iedereen wil nog GBA en SNES Spellen spelen als je ook PSP spellen kan spelen.
Van de maker van de pandora. Het is trouwens zo dat niet alle emulators illegaal zijn maar die bios gebruiken van bios van de orginele.
Zit in China dus kan youtube helaas niet bekijkenHaas82 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:58:
[...]
Hier is het fillmpje: YouTube: EvilDragon's speech on Open source Handhelds @ CeBit Translated / Subtitled - Part 3&
Van de maker van de pandora. Het is trouwens zo dat niet alle emulators illegaal zijn maar die bios gebruiken van bios van de orginele.
gaat vooral over de kleine schaal van opensource-handhelds en -games, de onwilligheid van grote bedrijven om opensource games te ontwikkelen omdat copyprotection ontbreekt en vooral funding of gebrek daaraan. op kleine schaal is het lastig uit de kosten te komen en ze kunnen niet zoals sony tig apparaten met verlies verkopen om na een tijd winst te maken uit de gameverkoop.
Voor wat betreft de dingoo, die wordt genoemd, maar is geen opensource handheld in de specifieke zin van het woord. de fabrikant houdt niet rekening met de opensource community, maar het is andersom, de community houdt rekening met dat ding.
Dan maakt het ook geen zak uit of ie hier illegaal isMar2zz schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:20:
Evildragons speech is een swot-analyse van opensource handhelds en gaming. Hij zou de pdf's online gooien van zijn presentatie maar ik kan ze niet vinden.
gaat vooral over de kleine schaal van opensource-handhelds en -games, de onwilligheid van grote bedrijven om opensource games te ontwikkelen omdat copyprotection ontbreekt en vooral funding of gebrek daaraan. op kleine schaal is het lastig uit de kosten te komen en ze kunnen niet zoals sony tig apparaten met verlies verkopen om na een tijd winst te maken uit de gameverkoop.
Voor wat betreft de dingoo, die wordt genoemd, maar is geen opensource handheld in de specifieke zin van het woord. de fabrikant houdt niet rekening met de opensource community, maar het is andersom, de community houdt rekening met dat ding.
evildragon zei het zelf ook al dat hij ontzettend veel tijd is aan support omdat het vaak geen plug en play games zijn, maar vaak tweaking nodig hebben voordat ze draaien, hij haalt ook de illegal stuff eruit voordat ie ze doorverkoopt.
daar gaan erg weinig mensen zich aan wagen en veel zullen de handheld gewoon terug brengen naar de winkel, 90% van de kopers zal het plugenplay van nintendo/sony verwachten en bedrogen uitkomen. als je echter lol erin hebt zou je met dit ding via een ebay-store of marktplaats nog best wel wat kunnen verkopen, maar dan moet je ook rekening houden met een toestroom aan mails voor support.
Nog must have games die ik moet hebben en die er goed opdraaien?
dingoonity.orgsouljah1h schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:14:
Als het goed is krijg ik hem morgen binnen!
Nog must have games die ik moet hebben en die er goed opdraaien?
staat hoop goeie rommel, ligt er beetje aan wat je favo genres zijn natuurlijk , maar genoeg must haves die goed spelen
Vanavond de waarschijnlijk onmogelijke taak weer leven in het ding te blazen, hij gaat niet meer aan... Ik ben bang dat ik 'n nieuwe moet bestellen, wat dan wel gelijk een witte wordt, want dat zwart is wel enorm besmettelijk qua fingerprints...
Het begon goed, de nieuwe gehackte firmware 1.20 by POF erop gezet, werkt prima... Alleen, verandert dat ding in een alleen-lezen-geval en kon ik er met geen mogelijkheid meer dingen op krijgen. Allerlei tips en truuks geprobeerd, als laatste de format van internal naar FAT32 en daar ging het dus mis... Be warned! (al was ik ook gewaarschuwd want gparted heeft me netjes een aantal maal stevige waarschuwingen laten zien... )
Confirmed: Unbrickable!
Dat apparaat is dus niet (softwarematig) te bricken. Gister het bestandssysteem compleet naar de mallemoer geholpen, het leek dat ie niet aanging, maar hij gaat dus mooi in USB-mode als je 'm reset met de B-button ingedrukt. Bij mij lijkt het dan alsof ie uitblijft, maar hij gaat dus wel degelijk aan. Poging nummer 2 dus...
Ubuntu en Dingoo zijn overigens geen combo voor het unbricken. Heb er een win7 install voor moeten doen.
[ Voor 54% gewijzigd door Mar2zz op 21-07-2010 19:56 ]
Mooi apparaatje hoor. heb chrono trigger maar weer eens gespeeld en hij is meer dan 5 uur meegegaan op een volle batterij. Wel jammer dat ie direct uitgaat als de batterij leeg is, je wordt niet gewaarschuwd vlak van te voren.
Wat betreft de emulators werkt ie over het algemeen prima. Het zijn vooral games die '3d' zijn (snowboarden, veel racegames etc) waar ie het wat zwaarder mee heeft en waarbij frameskippen de boel ook niet beter maakt omdat het dan snel harkerig wordt. 't werkt vrij simpel, al had ik wat uitzoekwerk nodig voordat mijn roms zichtbaar werden. Blijkbaar moet de extensie aangepast:
SNES - .SMC
Megadrive - .SMD
Neogeo - .MVS
CPS1 - Rarfiles
CP2 - .CP2
NES - .NES
GBA - .GBA
Als je de emulator ook hebt (hier) kan je de file gewoon selecteren en de juiste emulator wordt automatisch gestart. Alle roms moeten in de map GAME, maar daarin kun je een zelfgekozen folderstructuur aanleggen.
Schermpje is helder en heeft mooie kleuren. De meegeleverde games stellen helaas weinig voor, maar bij die meegeleverde games trekt ie '3d' overigens wel goed.
De zwarte versie is dus enorm besmettelijk voor vingerafdrukken. Ik vind het achteraf jammer dat ik niet de witte heb gekocht. 't Is een solide apparaatje, zo lijkt het tenminste, maar veroorzaakt wel kramp in de duimen. de L en R toetsen die bovenop zitten zijn lastig te bereiken als je alle knoppen onder bereik wilt hebben met bijvoorbeeld mortal kombat, killer instinct of andere fighthing-games waar je snel combo's wilt drukken.
Het mag de pret niet drukken overigens. Het spelen van al die golden oldies maakt alles weer helemaal goed. Die lekkere simpele maar beklijvende muziekjes van al die ouwe games schallen lekker schel door die slechte speakertjes, draagt wel wat bij aan dat nostalgische gevoel bij mij, maar met een koptelefoon op klinkt het helemaal ok.
Voor een 60 euro (ligt aan wisselkoers dus) heb je hier een leuk verjaardagskado van. Mijn zoontje (bijna 4 jaar) is er al gek op en speelt Sonic the Hedgehog. Voor zijn handen is het apparaat dan weer aan de grote kant, maar hij kan zich er wel mee redden.
Als mijn miniSD binnen is kan ik aan de slag met Dingux. Ik heb echter wel een poll gelezen op een dingoo-site dat de gehackte firmware makkelijker in gebruik is. Maar Dingux zou dan weer betere emulatiesnelheden leveren.
poll met 5 votes, niet echt representatief, maar goed zou er zeker ff Dingux opknallen want daar kan je een hoop mee, bovendien stuk betere emulatoren voor meeste platformenMar2zz schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:42:
Mini-review (ik kan 'm niet kwijt als officiele review omdat het product niet in de pricewatch staat).
Mooi apparaatje hoor. heb chrono trigger maar weer eens gespeeld en hij is meer dan 5 uur meegegaan op een volle batterij. Wel jammer dat ie direct uitgaat als de batterij leeg is, je wordt niet gewaarschuwd vlak van te voren.
Wat betreft de emulators werkt ie over het algemeen prima. Het zijn vooral games die '3d' zijn (snowboarden, veel racegames etc) waar ie het wat zwaarder mee heeft en waarbij frameskippen de boel ook niet beter maakt omdat het dan snel harkerig wordt. 't werkt vrij simpel, al had ik wat uitzoekwerk nodig voordat mijn roms zichtbaar werden. Blijkbaar moet de extensie aangepast:
SNES - .SMC
Megadrive - .SMD
Neogeo - .MVS
CPS1 - Rarfiles
CP2 - .CP2
NES - .NES
GBA - .GBA
Als je de emulator ook hebt (hier) kan je de file gewoon selecteren en de juiste emulator wordt automatisch gestart. Alle roms moeten in de map GAME, maar daarin kun je een zelfgekozen folderstructuur aanleggen.
Schermpje is helder en heeft mooie kleuren. De meegeleverde games stellen helaas weinig voor, maar bij die meegeleverde games trekt ie '3d' overigens wel goed.
De zwarte versie is dus enorm besmettelijk voor vingerafdrukken. Ik vind het achteraf jammer dat ik niet de witte heb gekocht. 't Is een solide apparaatje, zo lijkt het tenminste, maar veroorzaakt wel kramp in de duimen. de L en R toetsen die bovenop zitten zijn lastig te bereiken als je alle knoppen onder bereik wilt hebben met bijvoorbeeld mortal kombat, killer instinct of andere fighthing-games waar je snel combo's wilt drukken.
Het mag de pret niet drukken overigens. Het spelen van al die golden oldies maakt alles weer helemaal goed. Die lekkere simpele maar beklijvende muziekjes van al die ouwe games schallen lekker schel door die slechte speakertjes, draagt wel wat bij aan dat nostalgische gevoel bij mij, maar met een koptelefoon op klinkt het helemaal ok.
Voor een 60 euro (ligt aan wisselkoers dus) heb je hier een leuk verjaardagskado van. Mijn zoontje (bijna 4 jaar) is er al gek op en speelt Sonic the Hedgehog. Voor zijn handen is het apparaat dan weer aan de grote kant, maar hij kan zich er wel mee redden.
Als mijn miniSD binnen is kan ik aan de slag met Dingux. Ik heb echter wel een poll gelezen op een dingoo-site dat de gehackte firmware makkelijker in gebruik is. Maar Dingux zou dan weer betere emulatiesnelheden leveren.
Veel leuke software voor te vinden
De batterij geeft overigens wel een melding, staat fout in mijn reviewtje, ongeveer 5 minuten van te voren geeft ie Warning, Low battery. gister denk ik over het hoofd gezien toen ik aan het chrono triggeren was, maar ik speelde 's avonds super bomberman en dan zit die melding echt even in de weg.
Ik zag gister nog een mod waarbij iemand de L en R knop bereikbaarder worden. En dat is een erg simpele, maar zo te zien wel erg effectieve, en je hoeft er niks voor te slopen: http://dingoo-digital.com...ible-shoulder-button-mods
Voor die prijs koop ik er liever gewoon nog een nieuwe witte dingoo bij. Is bijna een kwart van de prijs! Misschien dat de A330 nog in prijs zakt, ik ga die site gewoon in de gaten houden. En er is ook nog die versie die lijkt op zo een gameboy advance clamshell-versie. Alleen ik kan zo weinig info vinden over de chipsets e.d. daarvan en de tweakbaarheid ervan.Haas82 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:09:
Als je liever de witte hebt dan kan je op deal extreme gewoon de witte case bestellen. was maar 15 euro http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31615 jammer genoeg zijn ze uitverkocht...maar goed met deal extreme weet je het nooit.
Ik zag dat psxshop dat ding verkoopt voor 85 euro met 7 dagen levertijd versus 80 dollar met 12 dagen levertijd. dat is toch een mooie winst als je ze uit china haalt.
Ik heb een grote capcom pack speciaal voor dingoo (cp1 en cp2) binnengehengeld) en dat draait ie allemaal supergoed! Grappig detail is dat bij sommige games je via het emulatormenu of de selecttoets ook coins moet inserten als je af gaat... Maar dit zijn dus echt de games die vroeger op die grote arcadekasten zaten.
[ Voor 8% gewijzigd door Mar2zz op 24-07-2010 13:24 ]
Deze guide gebruikt: http://www.dingoo-scene.c...sGuidetoDinguxWindoze.pdf
En deze dingux pack (overcompleet overigens): http://boards.dingoonity....al-pack-v0-35-31-05-2010/
Kopieren van dingux naar SD kaart duurt ongeveer 30 minuten, vanwege alle kleine files komt ie niet echt op snelheid...
Op dingux however, ontzettend goed! Ik dacht dan sonic 1 prima speelde op de native, maar voelt zoveel sneller op Dingux (Picodrive emulator). Ik had meteen weer dat gevoel dat je ook hebt als je op de echte megadrive speelt (heb ik ook (ergens onder het stof).
Dingux emuleert alles sneller, ik ben nu alleen enorm aan het prutsen om Neogeo games aan de praat te krijgen op dingux, dat is me nu nog niet gelukt. de volgende emulators heb ik al lekker draaiend:
Gameboy, Gameboy Color, Gameboy Advance, NES, SNES, Sega Master System, Sega Game Gear, Scummvm, Dosbox, Sega Megadrive en Mame4all. En ze draaien lekker soepel, zonder overklok.
En ik ontdekte dat de Videopac2000 van philips (mijn eerste console toen ik 5 was ofzo) ook draait op de Dingoo! Pickaxe Pete here I come!
volgens mij draait vrijwel alles goed, behalve een paar super fx games die wat midner draaien, geen idee of ze dat inmiddels hebben gefixed ... geloof dat ze voor starfox wel een fix hadden iig.. star ocean draaide iig wel vrij lekker dus das mooignimmeL_kraD schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:09:
Hoe zit het nu eigenlijk met die A-320 met zware SNES en Genesis spellen? Draaien die nu vloeiend op dit apparaat? Dit zou namelijk wel de reden zijn om een Dingoo aan te schaffen.
als je t doet voor de snes spellen dan moet t volgens mij wel kunnnen , kijk anders even op dingoonity.org
veel info te vinden.
Waar halen jullie hem vandaan... dealextreme?
Een (2e hands) psp is natuurlijk ook een optie. Die kan dit ook allemaal prima. Maar de lol van de A320 zit 'm ook in dingux natuurlijk (en bijbehorende community). Echt een geinig distrootje, makkelijk in setup e.d., beetje prutsen enzo... .
Ik heb geen probleem met buitenlandse bedrijven (vroeger VEEL besteld bij lik-sang.com toen ze nog goed waren voor alle rechtzaken enzo) en had ook al eens iets bij DX besteld. Zojuist een zwarte a320 besteld bij DX dus.Mar2zz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:12:
Bij dealextreme besteld. moest er 12 dagen op wachten, met paypal betaald. hij is ook te koop bij psxshop.nl als je liever bij een nederlandse site besteld, maar dan zit je wel met een veel hogere prijs. er staat ook bij levertijd 7 dagen, ik denk dat zij 'm dan gewoon voor jou bestellen bij dealextreme of andere handelaar in oosten via expressmail ofzo en dan doorsturen.
Een (2e hands) psp is natuurlijk ook een optie. Die kan dit ook allemaal prima. Maar de lol van de A320 zit 'm ook in dingux natuurlijk (en bijbehorende community). Echt een geinig distrootje, makkelijk in setup e.d., beetje prutsen enzo... .
Mja, een PSP heb ik ook al, maar het design van de a320 is gewoon zo veel strakker en volgens mij is het apparaat inderaaad veel veelzijdiger.
[ Voor 7% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 08-08-2010 13:17 ]
Zonet dus een pakketje gekregen van de postbode met de Dingoo erin
Nu ben ik nog even opzoek naar actuele forums hierover. Wat is een goede site waar veel informatie en resources staan over dit apparaat? Degene die ik zelf heb gevonden zijn behoorlijk out-dated ondertussen.
http://www.harteex.com/hosted/a320.freeforums.org/index.php
http://dingoo-digital.com/
http://dl.openhandhelds.org/cgi-bin/dingoo.cgi
Ik heb er onlangs ontzettend mee lopen stoeien en ben helemaal op de hoogte. mocht je iets willen weten of ergens tegen aanlopen.. ik ben een encyclopedie ondertussen...
Hehe, het heeft me even gekost, maar ik heb er nu eingelijk Dingux op staan. Echt grappig, wat je allemaal met dit apparaatje kan.Mar2zz schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:03:
www.dingoonity.org
Ik heb er onlangs ontzettend mee lopen stoeien en ben helemaal op de hoogte. mocht je iets willen weten of ergens tegen aanlopen.. ik ben een encyclopedie ondertussen...
Ik ben er alleen nog niet echt achter hoe je nu in Dingux de CPU harder kan laten draaien.
Bijna elke emulator heeft overklokopties, daar heeft het wel zin (vooral bij de wat zwaardere romsets). Zit gewoon in de instellingen van de emulator. Batterijgewijs heeft het zin om het in te stellen per rom, omdat veel roms het ook niet nodig hebben en dan toch smooth draaien op de default. Maar als je het perse wilt selecteer een emulator en druk op select en dan krijg je de settings waarmee de emulator gestart moet worden en dan daar zit een overklok-optie.
http://www.dingoo.cn/en_news.asp?id=29
http://www.dealextreme.co...rum.23032~threadid.676019
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Ik had het gezien op de site inderdaad. Maar ik heb een zwarte met BK in het serienummer gelukkigJozz schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:27:
Zijn er hier nog geen mensen slachtoffer geworden van een fake Dingoo?
http://www.dingoo.cn/en_news.asp?id=29
http://www.dealextreme.co...rum.23032~threadid.676019
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.41936

phewww. de 320 toch anders en tot nog toe betere keuze...
http://boards.dingoonity.org/spmp8000-devices/
[ Voor 20% gewijzigd door Mar2zz op 22-08-2010 07:45 ]
Vooral het stoeien met firmwares, mogelijke applicaties en emulatoren lijken me geweldig.
Ook zie ik al wat homebrew waar ik echt plezier mee kan hebben zoals zelfgemaakte zelda games en commander keen
Er schijnt zelfs een playstation 1 emulator te zijn die zonder geluid prima werkt!
[webhero.nl]
Verwijderd
Is de Dingoo hetzelfde als de Intertoys handhel van 70€, de MI2 XL?
http://www.intertoys.nl/g...finement_Prijs=50-70-euro
En dan:
Draait mame, cps1, cps2 perfect op de Dingoo? 100% frames op alle 32 bit games, no frameskip?
En hoe doet de Neo Geo emu het?
Zeker niet, dat Intertoys ding heeft een touchscreen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:19:
Ok, een paar vragen.
Is de Dingoo hetzelfde als de Intertoys handhel van 70€, de MI2 XL?
http://www.intertoys.nl/g...finement_Prijs=50-70-euro
Nederlands is makkelijker als je denkt
Verwijderd
Ok, duidelijk. En hoe zit het met de games, dat draait prima?[message=,noline]SeatRider schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:21[/message]:
[...]
Zeker niet, dat Intertoys ding heeft een touchscreen.
Ternauwernood. Ook op Dingux gaat het niet allemaal van harte met deze systemen. 100% frames is te veel van het goede. Mame en cps1 zijn prima speelbaar met autoframeskip, daarbij merk je ook niet gauw dat er geskipped wordt. cps2 is afhankelijk van het spel en neogeo ook, ook moet je daarbij extra trucs uithalen (fbacache-files maken) of uNGP gebruiken voor de neogeo's.Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:19:
Draait mame, cps1, cps2 perfect op de Dingoo? 100% frames op alle 32 bit games, no frameskip?
En hoe doet de Neo Geo emu het?
De community van dingux is nog wel erg actief dus er blijven verbeteringen komen aan zowel dingux zelf en alles wat er op draait/naar geport is.
Verwijderd
Ik speel nu alle CPS1, CPS2 en Neo Geo spellen op mijn PSP en die draaien 100%, geen frameskips.[message=,noline]Mar2zz schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:21[/message]:
[...]
Ternauwernood. Ook op Dingux gaat het niet allemaal van harte met deze systemen. 100% frames is te veel van het goede. Mame en cps1 zijn prima speelbaar met autoframeskip, daarbij merk je ook niet gauw dat er geskipped wordt. cps2 is afhankelijk van het spel en neogeo ook, ook moet je daarbij extra trucs uithalen (fbacache-files maken) of uNGP gebruiken voor de neogeo's.
De community van dingux is nog wel erg actief dus er blijven verbeteringen komen aan zowel dingux zelf en alles wat er op draait/naar geport is.
Alleen mame draait gewoon niet op de PSP, ja, tetris en galaxians. Weet niet waarom er geem goede Mame voor de PSP is. Ik wil de A-320 wel proberen voor 59 euro bij DE. Duurt alleen drie wekem, gaat het veel sneller met EMS via DE?
Verwijderd
Ik begrijp dus dat Dingux sterk is aan te raden voor emulatie van SNES en Mega Drive-spellen? Die wil ik er in hoofdzaak op spelen namelijk, plus NES-games.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.47741
De maker van dingux is druk bezig om deze te porten. Hij gaat zelfs naar china to hiervoor.
http://thetechjournal.com...meparks-gp2x-caanoo.xhtml
Verwijderd
Dan mag de batterij ook wel een veel grotere capaciteit hebben dan die in de 320, anders moet hij na ieder treinritje aan de lader.
Verwijderd
Ik vind die 320 er zeker beter uit zien dan de officiele 330. Maar ik zie enkele reviews op YouTube en die zijn niet al te best voor de standaard emus die erop zitten, veel framkesips. maar met Linux erop moet het beter gaan. ik ga er wel een bestellen bij DE voor 59 euro en mee spelen, kijken of ik alles goed werkend krijg met Mame. Geen geld voor een portable JAMMA machine[message=,noline]DannyvS schreef op zondag 21 november 2010 @ 08:54[/message]:
Hm, wat design betreft vind ik de Dingoo 320 nog steeds veruit de mooiste. Dat apparaatje van GamePark is wel interessant omdat hij qua specificaties een grote stap voorwaarts is. Ik maak me alleen zorgen om de batterijduur.....snellere processor, dedicated 3D gpu en wireless lan.....
Dan mag de batterij ook wel een veel grotere capaciteit hebben dan die in de 320, anders moet hij na ieder treinritje aan de lader.
jammer dat hij openDingux negeerd.Haas82 schreef op zondag 21 november 2010 @ 00:29:
Jongens de kleine opvolger van dingoo is er al :
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.47741
De maker van dingux is druk bezig om deze te porten. Hij gaat zelfs naar china to hiervoor.
Verwijderd
Die error schijnt te kunnen ontstaan als je memcard niet goed geformatteerd is, dat is die wel, fat32.
Waar kan ik de juiste basisbestanden vinden om alleen de emus te spelen?
Dan ff tutorial volgen, dan is t zo gebeurd waarsch
De formfactor van de a320 is wel stukken beter, dat is mijn mening, maar de nostalgie straalt er vanaf en dat hoort precies bij al die old skool games.
Ik was gister lui, maar vandaag niet, dus hier even service: een complete localpack met tig emulators. Er zijn overigens wel aardig wat updates emulatorgewijs, dus vooral voor de emulators die je veel gebruikt ff chekcen of er een update is (via dingoonity.org ofzo). Hier de local.Mar2zz schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:11:
je moet een local pack zoeken, dat zijn meer dan 2 bestanden, dat is een complete mappenstructuur.
Verwijderd
Anyway, hierbij mijn ervaringen.
Mame4all op dingux. This is a joke, isn't it? Processor loopt op 420(!) Mhz en dan nog 7 frameskips per seconde bij Ghouls n Ghosts, WTF? Een 16 bit game op een 8 Mhz motorola 68000 processor.
Ook geprobeerd met een ander cps2 spel, zelfde resultaat. Amidar, een 8 bit spel gaat wel goed. What happened?
Verwijderd
Ok, thanks. Het vreemde is dat op de originele firmware alleen 3 emus staan, cps1 en nog 2 andere. Geen cps2/neogeo.[message=,noline]Mar2zz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 07:16[/message]:
Voor CPS2-games kun je Finalburn Alpha met cached roms gebruiken, maar cps2 draait beter (= minder gedoe) op de native OS. Frameskips kun je wel verwachten overigens, vooral als er veel sprites in beeld komen.
Hoe kan dat?
Verwijderd
Ik heb nu de standaard instellingen op 400 ipv 336 Mhz gezet en frameskip op auto en vrijwel alle spellen (ook MK3, Unirally, etc.) werken perfect! Alleen spellen met speciale chips, zoals Starfox zijn niet speelbaar. Maar het is een hele verbetering. Met de standaard Dingoo firmware werken nu de meeste GB/GBA/NES/SNES spellen perfect.
Verwijderd
En hoe werkt het als je frameskip op off zet?[message=,noline]lfs schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:34[/message]:
Voor de SNES liefhebbers: pocketsnes is uit voor de dingoo classic (dus geen Dingux nodig). Installatie is het hernoemen van de standaard emulator en pocketsnes in de GAME directory zetten. Daarna werkt deze geweldig goed itt de standaard snes emulator.
Ik heb nu de standaard instellingen op 400 ipv 336 Mhz gezet en frameskip op auto en vrijwel alle spellen (ook MK3, Unirally, etc.) werken perfect! Alleen spellen met speciale chips, zoals Starfox zijn niet speelbaar. Maar het is een hele verbetering. Met de standaard Dingoo firmware werken nu de meeste GB/GBA/NES/SNES spellen perfect.
Verwijderd
Welk spel? Dan kan ik het testen, misschien verschilt het per spelVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:19:
[...]
En hoe werkt het als je frameskip op off zet?
Verwijderd
Doe eens super mario world.[message=,noline]lfs schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:02[/message]:
[...]
Welk spel? Dan kan ik het testen, misschien verschilt het per spel
Verwijderd
Verwijderd
Anyway, ik heb dus die neogeo emu, mvs.nogwat gedownload en een mapje MVS in GAME aangemaakt en daar die emu ingezet maar hij doet het niet. Logisch, want ik heb geen andere mapjes en geen .ini file.
Waar kan ik een COMPLETE default GAME directory downloaden met de mapjes etc?
Verwijderd
Verwijderd
Ok, maar welke mapjes moet ik aanmaken? In GAME de map MVS en daar de emu in samen met de map ROMS?[message=,noline]lfs schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:32[/message]:
Volgens mij had ik ook geen neo geo emulator erop. Maar goed hier staan alle emulators, volgens mij ook de officiele:
That's all?
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb geen enkel .cfg bestand, wat zit er bijvoorbeeld bij die neogeo emu? De neogeo.zip bios heb ik en de MVS emu zelf. That's all I need?[message=,noline]lfs schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:11[/message]:
De emulators kunnen gewoon als losse bestanden in de GAME map, meestal is dat een .SIM en een .CFG bestand oid. De spellen zelf kun je overal neer zetten waar je wilt.
Verwijderd
Heeft iemand deze nog in de kast liggen en wil hem kwijt voor een zacht prijsje aan mij?
Ik kom net pas achter dit apparaatje en lijkt me geweldig. Zijn alleen nauwelijks nog verkrijgbaar (de originele A320 bedoel ik).
Waarom een Dingoo A320 kopen als je ook zijn spitituele opvolger kan kopen namelijk de GWC-Zero. Het gebruikt een SOC uit dezelfde serie als de Dingoo A320 maar dan een heel stuk krachtiger (1 GHz standaard). En het heeft ook een OpenGL-ES compatible GPU.pelt schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:24:
Een heerlijke kick na een aantal jaar:
Heeft iemand deze nog in de kast liggen en wil hem kwijt voor een zacht prijsje aan mij?
Ik kom net pas achter dit apparaatje en lijkt me geweldig. Zijn alleen nauwelijks nog verkrijgbaar (de originele A320 bedoel ik).
Andere features: 256 MB ram (Dingoo A320 had 32MB), analoge nub, vibration motors, tiltsensors (Decent kan je besturen door de console te kantelen), HDMI uit en WiFi voor network games (DukeNukem en Doom kan je al over het netwerk spelen op de GWC-Zero).
Het draait OpenDingux (Linux) en software gemaakt voor Dingoo OpenDingux draait vaak direct op de GWC-Zero of hoeft alleen maar ge-hercompileerd worden met de GCW-Zero OpenDingus tool-chain.
De eerste special editions zijn al verstuurd naar de eerste gebruikers maar er is nu ook een Kickstarter om een grote productie batch te financieren. Hij kost $135 + $20 verzendkosten naar NL.
Voor meer informatie zie het Dingoonity forum. Bekijk vooral het video's topic om een indruk te krijgen van hoe goed de emulators werken voor klassieke computers.
Robert
Klopt en dank. Maar ik heb nu voor een zacht prijsje een dingoo over kunnen nemen. 155 dollar is me net iets te guitig.robert2098 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:11:
[...]
Waarom een Dingoo A320 kopen als je ook zijn spitituele opvolger kan kopen namelijk de GWC-Zero. Het gebruikt een SOC uit dezelfde serie als de Dingoo A320 maar dan een heel stuk krachtiger (1 GHz standaard). En het heeft ook een OpenGL-ES compatible GPU.
Andere features: 256 MB ram (Dingoo A320 had 32MB), analoge nub, vibration motors, tiltsensors (Decent kan je besturen door de console te kantelen), HDMI uit en WiFi voor network games (DukeNukem en Doom kan je al over het netwerk spelen op de GWC-Zero).
Het draait OpenDingux (Linux) en software gemaakt voor Dingoo OpenDingux draait vaak direct op de GWC-Zero of hoeft alleen maar ge-hercompileerd worden met de GCW-Zero OpenDingus tool-chain.
De eerste special editions zijn al verstuurd naar de eerste gebruikers maar er is nu ook een Kickstarter om een grote productie batch te financieren. Hij kost $135 + $20 verzendkosten naar NL.
Voor meer informatie zie het Dingoonity forum. Bekijk vooral het video's topic om een indruk te krijgen van hoe goed de emulators werken voor klassieke computers.
Robert
Sowieso gaan ze die kickstarter nooit halen zoals het er nu naar uit ziet.
Wat betreft de Kickstarter, de eerste week liepen we voor op schema, maar het is iets ingezakt in het weekend. Nog steeds komen we in de buurt van 100% uit volgens Kicktraq. Het zal spannend worden.
Mocht iemand het apparaat live willen zien: ik zal zaterdag 19 januari openMSX demonstreren op de GCW Zero op de MSX beurs in Nijmegen (toegang is gratis).
"This is the noise that keeps me awake."
Ik kan die namelijk goedkoper kopen dan een Dingoo A320. Als ze dezelfde software kunnen draaien neem ik die Gemei dan wel...
Nee, de Dingoo A320 (JZ4740 soc) is net also de GCW Zero (JZ4770 soc) gebaseerd op MIPS. De Gemei A330 is ARM based en heeft niets met deze producten te maken. De community ondersteund maar weinig van de apparaten die elk jaar op de markt worden gebracht door Chinese fabrikanten. Deze frabrikanten hebben geen flauw benul wat een handheld console succesvol maakt. De GCW Zero is ontwikkeld met de gedachte om een volledig community based systeem te maken die voldoet aan onze verwachtingen.Pazienza schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 04:24:
Vraagje: Is de gemei A330 nou (eigenlijk) hetzelfde apparaat?
Ik kan die namelijk goedkoper kopen dan een Dingoo A320. Als ze dezelfde software kunnen draaien neem ik die Gemei dan wel...
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein
Andere consoles/handheld emulators hoef ik niet, en dingen als mp3speler e.d. vind ik ook niet belangrijk..
De Gemei A330 zal best wel support hebben voor GBA en SNES games. Waarschijnlijk door gebruik van gpSP (GBA emulatie) en PocketSNES (SNES emulatie). Chinezen hebben namelijk er een gewoonte van gemaakt Open Source programma's te stelen en deze te beschouwen als hun eigen Intellectual Property. Verwacht sound lag, grafische glitches en geen updates wanneer je investeert in hardware als deze.Pazienza schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 04:48:
Oke, ik ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in GBA en SNES roms, draaien die ook gewoon goed op de Gemei A330?
Andere consoles/handheld emulators hoef ik niet, en dingen als mp3speler e.d. vind ik ook niet belangrijk..
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Albert Einstein
Hm, oke bedankt.Surkow schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:17:
[...]
De Gemei A330 zal best wel support hebben voor GBA en SNES games. Waarschijnlijk door gebruik van gpSP (GBA emulatie) en PocketSNES (SNES emulatie). Chinezen hebben namelijk er een gewoonte van gemaakt Open Source programma's te stelen en deze te beschouwen als hun eigen Intellectual Property. Verwacht sound lag, grafische glitches en geen updates wanneer je investeert in hardware als deze.
Ik ga toch voor een dingoo. A320 of A380. Nu nog even kijken of ik die ergens vandaan kan toveren voor rond de 50 euro. De 70 euro op ebay vind ik iets te veel. (of wil iemand zn dingoo van de hand doen?)
Edit: Oh ik kan een gamegadget voor 40 euro krijgen... Die draait ook dingux en heeft een snellere processor.. Even wat info op zoeken.
Edit: de gamegadget schijnt slecht te zijn, oke weten we dat.
[ Voor 11% gewijzigd door Pazienza op 16-01-2013 01:26 ]
Totaal verschillende hardware. De enige hardware die ik kan aanraden is de Dingoo A320, gemaakt door twee bedrijven. Dat zijn Dingoo Digital en Dingoo Tech (en ze hebben ruzie met elkaar over Intellectual Property). Helaas is de productie sinds vorige maand stopgezet, waardoor het moeilijk is om een apparaat voor een lage prijs te bemachtigen. De Dingoo A320 is het enige apparaat wat goede support heeft van de community.Trancentral schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:02:
Is er eigenlijk nog een verschil tussen de A320 & A320E?
[ Voor 51% gewijzigd door Surkow op 16-01-2013 18:35 ]
Albert Einstein
En je kunt er PSP games op spelen.
Pay peanuts get monkeys !
Ik denk dat voor retro computer fans (8 en 16 bits platformen), de GWC-0 de ideale emulatie handheld is. De OpenPandora is voor de meeste te duur en Android apparaten hebben ondanks hun computer kracht problemen met emulatie (vaak sound lag), problemen met button mapping en de noodzakelijke graphics scaling zorgt ervoor dat het beeld niet optimaal is voor de resolutie van de 8/16 bit platformen.
O ja, de GWC-0 heeft nu ook een upgrade gekregen. Het RAM geheugen is verdubbeld naar 512MB en de interne opslag capaciteit van vergroot van 8GB naar 16GB.
Robert