Toon posts:

[Netbook] Acer vs. Asus

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie door de bomen het bos niet meer......

Zoveel keuzes:

Cel-M of Atom N270 processor
SSD of HD
Linux of XP
512 MB of 1 GB mem.
0.3 MP of 1.3 MP webcam

Waar ik het voor wil gebruiken, voornamelijk voor browsen, e-mail en wat kleine software-pakketten (videobewerking doe ik wel op mijn pc).

Als ik een netbook met linux koop kan ik er dan altijd xp op zetten, welke type opslag raden jullie aan (SSD of HD), welke processor is sneller, kan je een netbook met een 8 GB SSD makkelijk uitbreiden via een geheugenkaart ?

p.s. Hoe snel start zo'n netbook eigenlijk op ? Heeft ie ook een Hibernate stand ?

Ik heb heel wat reviews gelezen maar kom er toch niet helemaal uit. Iemand een advies ? Welke Acer of Asus is de meest optimale (qua prijs/prestatie-verhouding) ? En hoe zit het met de accuduur voor de verschillende netbooks ?

De netbooks waar nu mijn oog op valt zijn de Asus Eee PC 904HA Zwart en de Acer Aspire One A150-Ab Blauw (beiden rond € 300,00 en met 160 GB HD). De Asus heeft een 1.3 MP webcam i.p.v. een 0.3 MP bij de Acer, maar dat is volgens mij zo'n beetje het enige duidelijke verschil.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 18:28 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [NBBG] Special: Netbook - december 2008. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.