Shoot me lek !
Ik ben niet zo heel erg thuis in JS dus dat zal de reden wel zijn.
Ik heb 2 multiple select boxen waar de waardes van de een naar de ander, via een button moeten worden overgeheveld, als de gebruiker daar op klikt. Als de gebruiker klaar is slaat deze de waarden op, in een mysql database.
Eerst had ik een probleem dat de Array niet aankwam in PHP maar dat heb ik dankzij de onderstaande draadjes op kunnen lossen. Om kort te gaan: [] is de sleutel.
draadje 1
draadje 2
Maar nu heb ik het volgende probleem. De gebruiker kan meerdere items selecteren en dan op de knop drukken. Dan werden de waarden van de ene box naar de andere overgeheveld. Nu kan je nog wel meerdere waarden selecteren, maar je moet voor elk item dat je geselecteerd hebt op de knop blijven drukken tot ze allemaal in de andere select staan. Voor de aanpassing kon dat in één keer.
Javascript:
HTML:
en nog voor het opslaan:
Niet helemaal van toepassing voor de vraag maar toch (onderstaande werkt dus wel):
HIER een draadje van het script in actie.
(Als het opgelost is haal ik het weer weg.)
Ik ben niet zo heel erg thuis in JS dus dat zal de reden wel zijn.
Ik heb 2 multiple select boxen waar de waardes van de een naar de ander, via een button moeten worden overgeheveld, als de gebruiker daar op klikt. Als de gebruiker klaar is slaat deze de waarden op, in een mysql database.
Eerst had ik een probleem dat de Array niet aankwam in PHP maar dat heb ik dankzij de onderstaande draadjes op kunnen lossen. Om kort te gaan: [] is de sleutel.
draadje 1
draadje 2
Maar nu heb ik het volgende probleem. De gebruiker kan meerdere items selecteren en dan op de knop drukken. Dan werden de waarden van de ene box naar de andere overgeheveld. Nu kan je nog wel meerdere waarden selecteren, maar je moet voor elk item dat je geselecteerd hebt op de knop blijven drukken tot ze allemaal in de andere select staan. Voor de aanpassing kon dat in één keer.
Javascript:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function MoveOption(fromID, toID){ // alert("ik doe het"); var i = document.getElementById( fromID ).selectedIndex; var o = document.getElementById( fromID ).options[ i ]; var theOpt = new Option( o.text, o.value, false, false ); document.getElementById( toID ).options[document.getElementById( toID ).options.length] = theOpt; document.getElementById( fromID ).options[ i ] = null; } |
HTML:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <form id="form2" name="form2" method="" action=""> <select name="adressen[]" size="15" id="adressen" multiple="multiple" class="AldoTest"> <option value="1">Adres 1</option> <option value="2">Adres 2</option> </select> <input type="button" name="VoegToe" id="VoegToe" value=">>" onclick="MoveOption('adressen[]', 'groepen[]')" /> <select name="groepen[]" size="15" multiple="multiple" class="AldoTest"> </select> |
en nog voor het opslaan:
code:
1
| <input type="submit" name="doehet" id="doehet" value="DoeHet" onclick=""/> |
Niet helemaal van toepassing voor de vraag maar toch (onderstaande werkt dus wel):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| if (isset($_POST['doehet'])){ foreach($_POST['adressen'] as $value) { echo "<br />waarden: " . $value; } } |
HIER een draadje van het script in actie.
(Als het opgelost is haal ik het weer weg.)
Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.