Ik heb een formgenerator gemaakt, waarmee mensen meerdere waardes uit een database op een form kunnen aanpassen, en die spuugt zoiets uit:
In PHP werkt dit: ik heb netjes [] geplaatst achter de 'name' van de multiple select. Echter, ik wil twee entries tegelijkertijd kunnen editen:
en dit werkt niet, wat alhoewel de waarden voor de "ID[]" en "naam[]" netjes in een array komen, worden de waarden van beide multiple selectboxen (met naam "hobbies[]") op een hoop gegooid.
Ofwel, als ik alle opties in beide lijsten aanvink:
in plaats van:
Is dit op te lossen, en zo ja, hoe? Ik kan natuurlijk alle geselecteerde waarden van alle multiple selectboxes in <input type="hidden" name="multipleselectboxes[]"> gooien, maar levert dit geen problemen op bij selectboxes met veel, zeg 1000, waarden?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <?php print_r($_POST); ?> <form method="post"> <input type="hidden" name="ID[]" value="1"> <input name="naam[]" type="text" value="Piet" /> <select name="hobbies[]" multiple="multiple"> <option value="fietsen">fietsen</option> <option value="zwemmen">zwemmen</option> <option value="paardrijden">paardrijden</option> </select> </form> |
In PHP werkt dit: ik heb netjes [] geplaatst achter de 'name' van de multiple select. Echter, ik wil twee entries tegelijkertijd kunnen editen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <form method="post"> <input type="hidden" name="ID[]" value="1"> <input name="naam[]" type="text" value="Piet" /> <select name="hobbies[]" multiple="multiple"> <option value="fietsen">fietsen</option> <option value="zwemmen">zwemmen</option> <option value="paardrijden">paardrijden</option> </select> <input type="hidden" name="ID[]" value="2"> <input name="naam[]" type="text" value="Klaas" /> <select name="hobbies[]" multiple="multiple"> <option value="fietsen">fietsen</option> <option value="zwemmen">zwemmen</option> <option value="paardrijden">paardrijden</option> </select> <input type="submit" value="Send" /> </form> |
en dit werkt niet, wat alhoewel de waarden voor de "ID[]" en "naam[]" netjes in een array komen, worden de waarden van beide multiple selectboxen (met naam "hobbies[]") op een hoop gegooid.
Ofwel, als ik alle opties in beide lijsten aanvink:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| [hobbies] => Array ( [0] => fietsen [1] => zwemmen [2] => paardrijden [3] => fietsen [4] => zwemmen [5] => paardrijden ) |
in plaats van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| [hobbies] => Array ( [0]=> Array ( [0] => fietsen [1] => zwemmen [2] => paardrijden ) [1]=> Array ( [0] => fietsen [1] => zwemmen [2] => paardrijden ) ) |
Is dit op te lossen, en zo ja, hoe? Ik kan natuurlijk alle geselecteerde waarden van alle multiple selectboxes in <input type="hidden" name="multipleselectboxes[]"> gooien, maar levert dit geen problemen op bij selectboxes met veel, zeg 1000, waarden?
[ Voor 0% gewijzigd door Rekcor op 27-09-2006 17:41 . Reden: Verdraaid, ik kan de naam niet meer aanpassen. Mods, mag er [PHP/HTML] voor? ]