Asus P6T Palm OC of MSi Eclipse?

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:47
Ik heb 2 weken geleden me oude onderdelen de deur uitgedaan van het intel core duo 2 platform en ik zat nou eigenlijk te denken om voor een core i7 te gaan. De reden waarom ik voor core i7 ga is omdat ik eerst een E8500 had. Maar omdat die alleen maar in prijs aan het dalen was (stond zowat al weer even) heb ik dus alle spullen verkocht. Uiteraard wil ik nou voor nieuwe onderdelen gaan kijken.

Ik heb nodig
  • Processor
  • Geheugen
  • Moederbord
Wat ik zelf denk ik ga doen is:
  • Core I7 920
  • Ocz triple channel 6GB XTC gold
  • Ik twijfel dus tussen een P6T Deluxe OC palm en de MSI eclipse
Waarom die twijfel? Ik vind het Asus P6T deluxe moederbord eigenlijk het bord met de meeste en duurste dingen erop zitten. Het asus bord heeft 16 stroomfases en de MSI maar 6

Ik heb al diverse bronnen nagezocht op het internet, alleen weet ik wel wat je erbij krijg, maar weet niet het stroom verbruik nog niet echt duidelijk hoeveel beide borden nou werkelijk gebruiken en welke het zuinigste is. Ook volgens test 1 is de asus beter, volgens test 2 is de msi beter. Dus ik krijg niet echt een duidelijk antwoord eruit. Ik twijfel erg hard omdat ik bang ben dat ik zometeen wel een leuk en rijk aan spul op het Asus bord heb, maar dat het asus mobo voor geen meter OCed terwijl de msi wellicht veel beter is maar minder aan extras heeft. Verder heb ik ook al naar andere borden gekeken. DFI heeft wel leuke borden alleen kwa I/O shield aansluiting is echt een ramp, zit bijna niks op aan de achterkant.
Dus geen E-sata en vrij weinig Usb poorten.

Ook de Evga en XFX vind ik niks want de indeling van de slots is niet echt mijn ding, zit echt te weinig pci-1x of pci-e 4x op. En triple sli ga ik nooit van me leven draaien (hoogstens sli of crossfire dus) En overige fabrikanten ook het zelfde verhaal. Alleen die Asus en die MSI vind ik erg aantrekkelijke bordjes om aan te schaffen. Dit in het geval als ik naar core i7 ga. Dus de vraag is:

Welke is momenteel van schrijven de beste ocer? Kan je met die OC palm zeer goed mee ocen of is het weer type het geval van een domme gimmick waar je niet super veel aan hebt?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dan een ander verhaal los stand van de vraag hier boven. Heb dus geen zin om meerdere topics voor te openen en kan net zo goed hier geplaatst worden.

Ik zit eigenlijk ook nog die-hard te twijfelen of dat Phenom II misschien niet wat voor me is. Waarom zou je dat denken? Nou omdat ik wel een mannetje ben die ze stroom verhoging nauwlettend in de gaten houd.

Ik vind persoonlijk de core i7 eigenlijk wel veel stroom er door pompen, als je het vergelijkt met AMD is amd een vrij stuk zuiniger te noemen. Enigste drempels zijn:

- Vind de Phenom II niet zo heel goed OC baar, wat ik hier op tweakers zie is dat mensen er hoogstens 3,8 / 3,9 ghz eruit halen, terwijl amd zelf bekend heeft gemaakt dat 4,5Ghz zeker wel mogelijk zou zijn, terwijl ik dit nog niet gezien hebt (of gemist waarschijnlijk)

- Ik kom zelf van een E8500, dus naar een Phenom II 940 gaan is voor mij een lichte stap omhoog dus weet niet of ik daar iets mee opschiet. Ik las wel dat er snellere cpus op komst zijn eind dit jaar / volgend jaar.
Maar om nou zo lang te wachten zie ik eigenlijk ook niet zitten. :+

Ik heb zelf wel al een hoop zoek werk gedaan, maar zou wel eens een mening van iemand anders willen horen van hoe en wat. Enigste voordeel van de AMD is toch wel het wat zuiniger zijn en de lage aanschafprijs. Ik heb een budget van ongeveer 800 a 900 euro dus dan zou ik nog genoeg overhouden voor andere dingen. :D

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk bord je moet kopen is iets dat je prima zelf uit kunt zoeken. Er is genoeg geschreven over diverse X58 borden dat je op basis hiervan toch wel een keuze moet kunnen maken.

Neem HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? eens door om je eventueel wat verder op weg te helpen. Omdat we ervanuit gaan dat tweakers hun eigen keuzes kunnen maken mbt hardwareaankopen gaat deze op slot.

Dit topic is gesloten.