Toon posts:

Hulp bij samenstellen nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Aangezien dit mijn eerste pc wordt die ik zelf in elkaar ga knutselen, kan ik wel wat hulp/advies gebruiken.

Ik ben al weken bezig om een goed systeem bij elkaar te zoeken wat binnen mijn budget valt, maar weet niet helemaal zeker of ik daar in geslaagd ben. Ik heb intussen ronde oogjes van het lezen en zoeken op forums, google en tweakers B), vandaar dat ik het fijn zou vinden als jullie even met me mee zouden willen kijken en eventueel advies zouden kunnen geven als iets beter/anders kan (je geeft tenslotte niet elke dag 600 euro uit :P ).

Goed, wat wil ik ermee kunnen doen:

- Videobewerking/fotobewerking
- Downloaden
- Branden van video en consolespellen
- Hidden object spellen spelen

Wat is mijn budget:
600 euro.

Aangezien ik ook met videobewerking bezig wil, moet het i.e.g. een Intel Core 2 Quad processor worden. Ik zat zelf te denken aan de Q6600 of Q8200. Wat is wijsheid?

Nou dan is de keuze voor de socket en Intel al gemaakt, dus dan gaan we over op het moederbord:

Mijn eerste keuze: Asus P5QL-E vanwege de prijs. Heeft alle aansluitingen die ik nodig heb, maar heeft een P43 chipset (dus ondersteunt geen crossfire). Of toch beter voor een P45 chipset gaan?

Qua videokaart weet ik het niet zo goed. Ik heb ik een Asus EAH 3650 Silent Magic (512mb) in gedachten voor ong. 65,- (pci-e 2.0 16x), is dit een beetje een goeie? Of raden jullie me iets anders aan?

Dan moet de voeding natuurlijk ook nog vervangen worden (huidige is max. 250W) en ik dacht daarbij aan Corsair VX450W.

Verder moet er nog 4GB DDR2 werkgeheugen bij (ook weer 'tig verschillende soorten ) welke kan ik het beste nemen?.

De volgende dingen wil ik graag van mijn oude pc overzetten in de nieuwe:

- Harde schijf (Maxtor Diamondmax Plus 9, ATA-133, 8mb cache, 160GB) deze wil ik eventueel later vervangen om op dit moment de kosten een beetje te drukken
- DVD-Rom (JLMS, LiteOn OEM, interface: IDE/ATAPI 40-pin IDC) kan deze overgezet worden?
- DVD-Writer(Samsung SH-S183, SATA-150)
- Floppydrive

De afmetingen van de behuizing (binnenkant) zijn: Bx15cm Hx40cm D46cm.

Als ik nog iets vergeten ben, hoor ik het graag :Y

Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

Verwijderd

CPU: lees de benchmarks / reviews.
MOBO: prijs goed, aansluitingen goed, wat nog meer nodig dan?
VGA: Wat versta jij onder 'een beetje goed' ?
DDR: Wat wil je er mee doen?

Reviews, benchmarks, GoT search en Best Buy Guides.
Dat zijn al 4 bronnen van informatie die je nu al niet gebruikt hebt.

Verwijderd

600 voor alleen de kast?

AMD Phenom 2 940
Asus M3A78-T(heeft onboard video wat makkelijk voldoet voor jouw)
4GB 1066 Mhz
350 Watt Be Quiet Straight Power E6

Sneller dan zowel de Q6600 als de Q8200.

En als ik jouw was zou ik echt snellere hardeschijven nemen.
2x Seagate 7200.12 500GB in Raid 0. Dan kan je die 160GB hardeschijf gebruiken als opslag.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

Thandor

SilverStreak

Het CSL beleid laat ons zien dat dit soort standaard 'welke moet ik nemen?'-topics eigenlijk op GoT thuis horen. Zoals in het beleid aangegeven kun je het beste de Best Buy Guides ter hand nemen, daar worden namelijk nieuwe systemen samengesteld die een tijdje meekunnen. In de topiclijst van CSL staan zogenaamde [BBG aanschaf] topics waar je jouw BBG samenstelling kunt laten controleren. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. In de HOWTO wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun zegje te doen over iets in de product reviews :).

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.