Pc Start Niet Meer Op Door Usb Conflict?

Pagina: 1
Acties:

• Daan54
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 11:31
Hallo,

Ik heb een vervelend probleem, mij computer geeft sinds gisteren ineens de volgende melsding in het zwarte scherm voor het opstarten, ook de BIOS wil hij niet meer in!...

Auto detecting USB mass storage devices ...
00 USB mass storage devices found and configured.

USB device over current status detected !!
System will shutdown after 15 seconds."

Ik heb een P5K moederbord, heb gekeken of er draadjes los zaten, alles even opnieuw aangesloten, maar nog steeds dezelfde melding.
Het probleem kwam nadat ik gisteren een usb stick aan de achterkant van de pc aansloot. De pc bleef na aansluiting ineens hangen, en na de reset knop te hebben ingedrukt kreeg ik die melding.

Ik hoor dat een van jullie mij kunnen helpen, ik heb de pc zelf in elkaar gezet met redelijk dure onderdelen, het zou zonde zijn als ik het moederword zou moeten vervangen of iets in die trant.

Bij voorbaat dank!
Daan

DG

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:37
Heb je wel tijdens het opnieuw opstarten de usb stick uit je computer gehaald?
Want volgens mij probeerd hij nu vanaf je USB stick te booten...

• Daan54
Ja, heb het ook geprobeert zonder enkel usb apparaat aangesloten te hebben inderdaad..

DG

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bios reset?
Opgestart zonder USB hub er aan? (als die er is)
Opgestart wanneer stroom er een keer goed van af is geweest?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:08

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik heb ff snel wat gegoogled, en er zijn meer mensen met dit probleem.

Link 1

Link 2

Hier heeft iemand het met behulp van verplaatsen van een jumper opgelost. Heb je de BIOS trouwens ook al gereset ?

Ik zou zeggen lees het even door.

[ Voor 6% gewijzigd door Turbosjaak op 11-02-2009 11:31 ]

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

• Daan54
Motrax schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:30:
Bios reset?
Opgestart zonder USB hub er aan? (als die er is)
Opgestart wanneer stroom er een keer goed van af is geweest?
1 - Heb ik niet;)
2 - Heb ik ook gedaan, aangezien ik ook gegoogled heb en in de pc zelf ben gaan kijken of er misschien een jumper uit lag ofzo, ziet er niet naar uit.

Bedankt voor de link turbosjaak, ik lees het even door;)

[ Voor 6% gewijzigd door Daan54 op 11-02-2009 11:34 ]

DG

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:41
Dit wel eens gehad bij een klant van mij, enigste oplossing was de front usb los te koppelen, daarna starte de pc goed op.

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:28
Heb geen ervaring met jouw MB, maar kun je in het BIOS niet USB uitschakelen, en kijken wat er dan gebeurt ?

• Daan54
In de intro had ik al gezet dat ik niet in de bios kon komen;), hij start al opnieuw op voor dat ik erin kom:0

Ik heb wel gelezen dat de kan proberen de cmos batterij eruit te halen zodat het moederbord gereset word, zou dat ook een oplossing kunnen zijn?

DG

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dat is wat ik bedoelde met de BIOS reset ;) Gewoon batterijtje er even uit halen en je BIOS is terug naar standaard instellingen.

Alleen moederborden met extra features hebben soms een BIOS resetknop, bij de meeste moet je het handmatig doen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Daan54
haha oke sorry motrax ;) , zal ik dat even proberen als ik thuis ben!

DG

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:28
Hu, sorry had ik overheen gelezen... ,

Dan zou ik, als je de kast toch openhebt, zoals Bdevogt zegt even de front-usb, of eigenlijk alle USB aansluitingen even van het mobo halen, als de CMOS reset niet werkt.
(of andersom natuurlijk, want een reset kan weer andere problemen gaan geven),

• Daan54
Ik zal eerst de reset wel even proberen;), maar is het dan zo dat je alleen de chipset drivers opnieuw moet installeren?
Lijkt me tog niet dat m,n harde schijf ineens leeg is dan:s

DG

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een CMOS-clear is gewoon de instellingen verwijderen uit de BIOS die je handmatig ingesteld hebt. Raidconfigs, Bootvolgorde, eventueel uitgeschakelde front audio etc. En nee, je krijgt als het goed is alleen een melding dat er een foute CMOS checksum is en of je met default settings wilt booten of de BIOS in wilt duiken om weer je eigen instellingen toe te passen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

USB device over current status detected...

Current is ook een Engels woord voor Spanning

USB apparaat Overspanning-status gedetecteerd...

opnieuw... ik probeer alleen mee te denken, ik weet niet of je er iets aan hebt... (misschien denk ik wel iets te ver door hoor ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 10:16 ]

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:52
Daan54 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:24:

USB device over current status detected !!
System will shutdown after 15 seconds."
Dit betekend inderdaad dat er teveel vermogen van een USB poort wordt gevraagd. Een USB poort kan max 500mA leveren.
Als je deze message krijgt kan dat 2 dingen betekenen:
1. Je hebt 1 of meerdere USB apparaten aan 1 poort hangen en deze (tezamen) trekken meer dan 500mA.
2. Er is kortsluiting in het USB gedeelte.

Dus:
alle USB aparaten verwijderen (sticks/printers/hubs/muis/keyboard/front USB aansluiting/weet ik al niet wat). Is het probleem er nog steeds dan zelf goed de USB aansluitingen controleren of er in de USB poort geen pinnen/lipjes krom zijn, dingen inzitten die er niet inhoren.

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-02 10:02
Ik heb zelf ook een P5K en had ook hetzelfde probleem. Er maakte 1 van de usb poorten kortsluiting, blijkbaar had ik op een af andere manier de pinnetjes van de usb poort tegen elkaar geduwd. Normaal zit er een stuk plastic dat de pinnetjes tegenhoud, maar deze was weg. Nadat ik deze pinnetjes weer uit elkaar had gekregen werkte het weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Simmity op 12-02-2009 13:59 ]

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik reageer even hier omdat ik precies het zelfde probleem heb op mijn Asus P5C Deluxe. Maar ik heb alle interne en externe USB kabels al los gehaald, onnodige kaarten eruit, alle harde schijven los, stroom er af en nog steeds krijg ik die melding. (Na stroom weer te hebben aangesloten natuurlijk. :+ )

Omdat de melding het heeft over kortsluiting was ik benieuwd of het werkelijk een 'blijven hangen' melding kan zijn waardoor een cmos reset nuttig kan zijn of dat dit gewoon een willekeurig idee was. Want als het moet dan moet het, maar liever niet anders ben ik al mijn overclock- en configuratie instellingen kwijt.

Als het niet aan de CMOS ligt dan moet ik iets anders irritants doen; mobo eruit en overdreven checken of er een kortsluitinkje of defect is.

Bij mij kwam het probleem niet door mijn handelen; toen ik even weg was en terug kwam was de computer opeens uit. Bij opnieuw opstarten die melding. Enige wat me opviel is dat voordat ik weg ging mijn wacom tekentablet het opeens niet meer deed. Maar ik zie geen rariteiten in de poort waar dat ding zat aangesloten.

Oplossingen die ik aangedragen heb horen worden maar van niemand heb gehoord of het ook werkte:
  • Kortsluiting zoeken (werkt natuurlijk wel mits gevonden)
  • CMOS resetten
  • BIOS downgraden (Asus CD en booten met Alt+F2)
-update-

CMOS reset gedaan en nog steeds de melding. :'(

-edit-

Eigen topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Sando op 27-09-2009 18:18 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1