Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na installatie van onderstaand systeem en vista64 Ultimate doet zich het volgende voor:

- asus rampage II extreme
- corsair dominator 3x2GB 1600 DDR3
- asus ENGTX 295
- intel corei7 965 EE (zalman 9700nt led)
- vooralsnog alles op stock draaiende

Ik installeer de 64 bit VGA-drivers (180,...) die op de bijgeleverde cd van mijn ENGTX 295 te vinden zijn en mijn systeem herkent 2 beeldschermadapters. So far so good ware het niet dat mijn performance niet naar behoren is en ik zelfs in wow tussen 30-60 fps schommel.

Daarenboven weigert een echte testgame op te starten, namelijk crysis warhead ( na drukken "play" krijg ik een zwart scherm met muis en nadien een resolutieverlaging wanneer ik via taakbeheer eindig).

Aldus ging ik op zoek naar een oplossing die ik dacht gevonden te hebben in nieuwe drivers. Omdat dual gpu kaarten nogal eens moeilijk doen besloot ik eerst opnieuw te formatteren. Maar bij installatie van de nieuwe drivers 181.20 of 181.22 van nvidia blijft tijdens de installatie van deze stuurprogramma's de installatie halverwege gedurende 5 minuten hangen om erna te hervatten en om te eindigen met een gebrekkige installatie met 1 beeldschermadapter.

Ben beetje ten einde raad, iemand die mij kan helpen? Denk dat het softwarematig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cooler master real power m1000
6 & 8 pin aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Er zijn net nieuwe beta drivers uit, die al geprobeerd?

meuk: Nvidia GeForce 182.05 bèta

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal straks nog maar eens formatteren en de nieuwste drivers installeren

Ik zit voornamelijk met de vraag of dit eventueel ook een hardware probleem kan zijn. HIj herkende op gegeven moment 2 adapters en ook de test van nvidia geeft aan 64bit gtx295. is dit dan sowieso drivergerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Toevallig even een andere monitor geprobeerd? (hele kleine kans dat dit het is, maar toch)

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 11-02-2009 11:41 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Dit topic bevat mogelijk de oplossing tot het correct laten installeren van de videodrivers: :)
(181.22 WHQL of 182.05 beta)

Driver probleem GTX295 Vista x64 [Code43]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen Code43 error gekregen,

Heb na installeren van nieuwste (BETA)drivers het ding terug aan de gang gekregen maar zoals verwacht duiken er nu andere problemen op.

Crysis warhead wil nu wel opstarten maar na patchen heb ik 2 keuzes

ofwel start ik op in crysis64 en kan ik fluiten naar directx 10
ofwel start ik op via cd en krijg ik directx 10 maar kan ik fluiten naar 64bit

ook mijn perfomance ligt vrij laag t.a.v. reviews van de ENGTX 295 - crysis warhead 32 bit met dx10 = rond de 40 fps daar waar guru3d 56 meld met zelfde setting (echter wel dx 10 met 64 bit - voor mij niet te bereiken, mss vandaar het verschil :?

Weet iemand trouwens waar ik de registercode kan vinden voor 3dmarkvantage advanced in de doos van de rampage II extreme, want het is mij een raadsel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 09:27 ]

Pagina: 1