Driver probleem GTX295 Vista 64

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalshot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:16
Hallo,

Ik heb net een nieuwe install van Windows Vista 64 bit geinstalleerd, maar mijn videokaart (GTX295) werkt niet.
Ik heb de drivers al meerdere keren proberen te installeren, maar iedere keer krijg krijg ik of de foutmelding:
"Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)"
of ik krijg:
"U moet de computer opnieuw opstarten voordat dit apparaat correct werkt."
Nu heb ik al heel vaak de computer gereboot, ook meerdere keren de drivers verwijdert en opnieuw geinstalleerd, daarnaast ook nog de drivercleaner van guru3d geprobeert, maar die geeft de error:
"Cannot create the file driversweeper.ini" dus dat help ook niet. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Overigens wordt in everest en windows de kaart wel herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Jep, ik had hetzelfde probleem en weet mogelijk de oplossing voor "code 43" icm een GTX295. *O*

Je dient in apparaatbeheer onder 'Computer' handmatig de driver van "Op ACPI x64 -gebaseerde PC" te updaten.
Dat duurt enkele minuten en daarna zal je automatisch netjes onder beeldschermadapters 2x een 'Nvidia GTX295' zien zonder foutcode. Reboot daarna de PC om Vistax64 de videodriver correct te laten laden.

Dus:
"Op ACPI x64 -gebaseerde PC" > Stuurprogramma bijwerken > Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken > Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer > en selecteer dan de enige optie "Op ACPI x64 -gebaseerde PC".

Veel mensen met een GTX295 & Vista x64 hebben dit probleem gehad. Ik ook helaas.
Ik heb overigens "ACPI 2.0" in het BIOS aanstaan op een Asus P6T WS pro moederbord.

Succes! d:)b

Bron van de oplossing die ik hier vermeld

Mogelijk andere oplossing voor het tevens niet automatisch herkennen van een 2e "GTX295" in apparaatbeheer:
Here's a trick that might work: Install the driver -> you'll notice that one GPU installs. Now go to the device manager.

Manually removed the unknown device (un-install) in device manager, then hit the refresh button then the 2nd GPU is properly detected as 295, and after installing restart. This works on my end.
bron

Misschien dat een Moderator even de TopicTitel (TT) wil updaten met het toevoegen van "Code 43"

[ Voor 37% gewijzigd door bitshape op 06-02-2009 18:19 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalshot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:16
Hey hartstikke bedankt voor je goede uitleg, het werkt nu perfect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Lethalshot schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:34:
Hey hartstikke bedankt voor je goede uitleg, het werkt nu perfect _/-\o_
Top dat het bij jou ook nu goed werkt! d:)b

Ik denk dat er ergens een bug zit, in de "Nvidia" driver, of de "Op ACPI x64 -gebaseerde PC" driver.
Of in Vista x64.
Maar we hebben een WorkAround gevonden. :P

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD