[digitalisatie] documenten digitaliseren

Pagina: 1
Acties:

• devuysts
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Wij ontvangen wekelijks een aantal faxen die we inscannen en op een smb share digitaliseren (pdf/tiff/bmp). We zijn op zoek naar een mogelijkheid om deze te beheren dmv een softwaresysteem dat toelaat er in een gemakkelijke userinterface metadata aan te koppelen zodat later vb via een faxnummer,rrn, of simpelweg een organisatie gemakkelijk de juiste fax te tonen valt.
Voor het zoeken hadden we gedacht aan de (gratis) versie van Microsoft Search Server, maar voor het ingeven van de metadata aan alle images (of pdf's) zoeken we een goede toepassing. Helaas zijn er (naar mijn bescheiden mening) zeer veel niet-onderhouden open-source oplossingen leert me een snelle google-search. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben of ons iets kunnen aanbevelen? We spreken hier over een 500-tal ingescande docs dus de toepassing moet niet echt zo zware zaken aankunnen, maar we moeten toch onze eigen metadata kunnen toevoegen indien we dat willen. Zijn er mensen die me kunnen helpen?

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een tip: Microsoft Office SharePoint Server 2007 i.c.m. Documentum indien het aantal documenten nog sterk gaat groeien.
Zo niet, Windows SharePoint Services 3 (gratis) of bovengenoemde zonder Documentum.

[ Voor 25% gewijzigd door MaZo op 11-02-2009 19:14 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Is het niet handiger om de faxen digitaal af te gaan vangen? Dan heb je ze meteen in PDF, en je kan hier OCR op automatiseren.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:11

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ja bijv. ixware ofzo. Met een apart programma (bijv. ScanFlowStore) kunnen de pdfs dan weer worden omgezet naar doorzoekbare pdf's.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X