Probleem met receiver

Pagina: 1
Acties:

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Mijn recent gekochte receiver (2e hands) blijft analoge bronnen afspelen, als hij op stand-by staat of op een andere input is ingesteld. Zo blijf ik bijvoorbeeld het geluid van mijn computer (zolang ik het volume op de pc zelf niet lager zet) zachtjes horen als ik de receiver uit heb staan, het klinkt weliswaar onversterkt zeg maar, heel krakkemikkig. Schakel ik de input over naar dvd (welke met toslink is aangesloten) omdat ik een film wil kijken, hoor ik mijn computer hier ook lichtjes door mijn dvd geluid heen.

Is misschien een bekend probleem met wat oudere receiver? En is het misschien op te lossen?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

merk en type zou an sich wel handig zijn.

• naps
Firestorm schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:58:
merk en type zou an sich wel handig zijn.
Het betreft een Technics sa-dx940, dacht dat het misschien een vaker voorkomend probleem was met wat oudere receivers, vandaar dat ik het type niet vermeld had.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:49

GaMeOvEr

Is een hork.

Op te lossen is het allicht, alleen of je het geld voor reparatie ervoor over hebt is een 2e. (En het is maar de vraag wat zo'n grapje kost, en wat de waarde van je receiver nu nog is, aangezien die dingen ieder jaar meer features krijgen en goedkoper worden.)

Aannames zijn fataal.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 13:48
Dit lijkt gewoon op simpele overspraak. Wellicht gewoon een slecht ontwerp. Dat zal niet op te lossen zijn met een reparatie. Kun je de pc niet digitaal aansluiten?

[ Voor 41% gewijzigd door ShittyOldMan op 11-02-2009 12:49 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• naps
ShittyOldMan schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:48:
Dit lijkt gewoon op simpele overspraak. Wellicht gewoon een slecht ontwerp. Dat zal niet op te lossen zijn met een reparatie. Kun je de pc niet digitaal aansluiten?
Helaas niks aan te doen dus. Dan zal ik me computer maar digitaal aan moeten sluiten ja. Heb geen andere analoge bronnen aangesloten, verder geen groot probleem dus.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:49

GaMeOvEr

Is een hork.

ShittyOldMan schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:48:
Mja, overspraak als hij aan is, ok. Maar geluid eruit als het ding op standby staat lijkt me toch weer een andere issue. :P

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1