Toon posts:

Geluid problemen (vertraagd afspelen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

1.
Ik heb een probleem met mijn pc.. als ik nu een muziekje opzet, dan is het nog wel gewoon het muziek maar soms is deze geluid dan heel laag.. dan hoor je de mensen heel laag praten. (de geluid wordt langzaam afgespeeld) dit is ook het geval bij msn, als ik van die msn plus geluidjes wil sturen. En ook bij sommige spellen zoals GTA. Maar later gaat dit weg bij GTA maar bij msn enz blijft het nog zo.

2.
Als ik een error krijg (of iets anders) dan krijg je altijd van dat geluidjes.. nou bij mij speelt dat altijd 3 sec af na de error verschijnt. Ik weet niet wat hier aan de hand is maar 't heeft een late reactie.. bij msn is dat ook zo.. als iemand online komt of als iemand me een bericht verzend.

Hoe los ik deze problemen op?

Ik hoop dat jullie 't een beetje kunnen begrijpen.. en mijn uitleg niet al te vaag vinden :+

Mvg, NosiN

Verwijderd

Kijk in het controlpanel van je geluidskaartdrivers of de sample rate (frequency) misschien niet op de juiste stand staat. Zet hem op Auto als dat mogelijk is.

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-12 10:55

Bartaz

Likes cookies!

Als je een XP gebruiker bent:
In het audio controle paneel in Configuratiescherm 'Hardware Versnelling' oid aanvinken.

Verwijderd

Topicstarter
Bartaz schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:07:
Als je een XP gebruiker bent:
In het audio controle paneel in Configuratiescherm 'Hardware Versnelling' oid aanvinken.
Gaat elke geluid dan niet heel snel?
Wat zijn de gevolgen ervan?

@The major, waar staat 't cp dan?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:46

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:45:
[...]

Gaat elke geluid dan niet heel snel?
Wat zijn de gevolgen ervan?
'Hardware Versnelling' (Hardware Acceleration in Engels) wil zeggen dat de processor op de geluidskaart gebruikt wordt om het geluid te verwerken. Vink je het niet aan dan zal de 'gewone' processor op het moederbord dit doen. Hetzelfde geldt voor 3D kaarten bijvoorbeeld, iets wat 3D-versneld (accelerated) is zal dus door de videokaart berekend worden.
@The major, waar staat 't cp dan?
Dat ligt eraan welke geluidschip (of kaart) je hebt. Gezien je dit niet vermeld in de startpost kunnen wij niet specifiek zeggen waar je moet kijken. Ga dus in het 'Configuratiescherm' kijken of je daar iets vindt. Wellicht staat het ook in de system tray.

Aanvullende op dingen vermelden in de startpost: op GoT zien we graag een zo uitgebreid mogelijk topicstart. Dat wil zeggen dat naast een goede probleemomschrijving, de specificaties van de PC en de gebruikte software van belang zijn. Vermeld dus zoveel mogelijk relevante informatie!

Probeer naast bovengenoemde ook eens andere drivers uit. Ga naar de website van de fabrikant (dat kan van een geluidskaart zijn, of van het moederbord indien het om een on-board chip gaat) en zoek daar drivers op. Installeer nieuwere of juist oudere drivers uit. Vergeet ook niet dat andere drivers in het systeem een relatie kunnen hebben met die van de geluidskaart. Wellicht heb je geen chipsetdrivers (voor moederbord) geïnstalleerd of zijn deze niet goed geînstalleerd. Anderzijds kan het ook zijn dat de hardeschijf in PIO-modus draait (wat ook kan duiden op chipsetdrivers overigens) en de prestaties van het gehele systeem omlaag trekken. Voor dat laatste zie OM FAQ - Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? en zie het kopje 'DMA'. Mocht je meer informatie willen dan kun je daar altijd op Googlen of de GoT Search er op na slaan :).

At last but not least ga ik dit topic overigens verplaatsen naar Audio en HiFi omdat het om audio-apparatuur gaat.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.