[TimeMachine] GPT indeling ext disk

Pagina: 1
Acties:

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
De dochter van een kennis heeft niet zo handig gedaan met de externe ( NTFS) harddisk van haar vader waar alle foto's en administratie op staat.

Ze heeft hem aan de nieuwe Macbook gekoppeld en is zo ver gekomen dat ze hem heeft geconfigureerd met Time machine.
Het resultaat: een leeg lijkende schijf die onder Windows niet meer te lezen is wegens een GPT partitie indeling. Hij toont ook niet meer in verkenner, alleen via disk management kun je nog kijken maar verder niets doen.

Is er nog hoop in de vorm van het kunnen terughalen van de oude data?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als de hardeschijf is geconfigureerd voor Time Machine is ie gewoon geformatteerd. Je zou kunnen kijken in de OM FAQ onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" of er met de tools die daar staan nog wat te redden valt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Ten eerste: ga in ieder geval niet meer updaten met timemachine, want dan overschrijf je de data permanent.

Er is een tooltje om geformatteerde schijven te kunnen recoveren. Het probleem is echter dat er een ander file system gebruikt wordt.

GetDataBack is een (uiteraard een) Windows tooltje waarmee je NTFS bestanden kunt recoveren. Het zou kunnen werken omdat de verloren gegevens door middel van NTFS weggeschreven staan.

Succes!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
Daedalus schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:59:
Als de hardeschijf is geconfigureerd voor Time Machine is ie gewoon geformatteerd. Je zou kunnen kijken in de OM FAQ onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" of er met de tools die daar staan nog wat te redden valt.
okay, dat ga ik doen, ik had niet door dat er al een FAQ van was

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
Het probleem is dat de disk onder Windows disk management geen schijfletter toewijst. Dus er ook geen programma op kan laten recoveren.

Is het misschien beter om hem aan een andere MAC te hangen en dan een specifiek tooltje te gebruiken?
Is er iemand die weet welke tool voor dit probleem het meest geschikt is?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 21:19

tweakerbee

dus..?

Probeer GetDataBack nou gewoon eens. Die kan prima zonder driveletter recovery starten.

You can't have everything. Where would you put it?

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
tweakerbee schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:36:
Probeer GetDataBack nou gewoon eens. Die kan prima zonder driveletter recovery starten.
Ha! hij ziet em! nu de data nog terug...

Het is helaas niet gelukt, ik zat te denken en toen realiseerde ik me dat ik GDB voor NTFS had gebruikt, nu heb ik de versie voor FAT genomen en nu zie ik wel data voorbijschieten dus is het ws nu wel gelukt.

Jaaaaa! het is gelukt. thnx everyone.

[ Voor 34% gewijzigd door vinz98 op 11-02-2009 19:40 ]

Pagina: 1