[XP] BSOD / freeze door Acer 6530G *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hallo,

Donderdag heb ik een Acer 6530G gekocht, nu zit daar een Wifi A/B/G/N kaart in. De Atheros AR5B91.

Blijkbaar zorgt die ervoor dat mijn laptop op random tijden freezed (soms BSOD), soms direct na het booten en soms na 2 uur. (Tenminste ik denk dat het aan de Wlan kaart ligt) Ik heb diverse drivers geprobeerd maar geen van allen lijkt te werken.

Wat ik heb geprobeerd:
- Verschillende Drivers
- Windows XP herinstallatie
- Energie modes uitzetten

Nu zijn er meer mensen met mijn probleem.

Vastlopen laptop
Acer 6530g loopt vast / freeze
Heel veel reviews
http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-51406_20_0.html
http://board.gulli.com/th...lem-mit-acer-aspire-5535/

Maar er word nergens een duidelijk oplossing gegeven. Alleen de WLan kaart uitzetten of vervangen door een ander. Maar is er geen oplossing voor?

Bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door FiXeR.nl op 09-02-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Niemand dit al eens eerder meegemaakt met de Atheros?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Het probleem is er nog steeds. Linux heeft geen problemen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit topic past beter in het juiste subforum; en ik voer een kleine titel-edit door

CSA > WOS
Acer 6530G freezed random > [XP] BSOD / freeze door Acer 6530G *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Als je je laptop donderdag hebt gekocht, heb je toch zeker wel garantie ?
Ruil hem in voor een nieuwe !

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Omruilen die hap. Het ding moet het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:18
Al alle Acer software eraf gegooid die bijgeleverd wordt ? Met name de Lanscope agent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
ParaNoiMia schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:47:
Al alle Acer software eraf gegooid die bijgeleverd wordt ? Met name de Lanscope agent ?
Heel vista weggegooit zelfs. Omdat er standaard al die troep erop zit. Maar ik denk dat ik nu te laat ben met omruilen. Zeker omdat er geen standaard vista meer op staat. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:03:
[...]

Heel vista weggegooit zelfs. Omdat er standaard al die troep erop zit. Maar ik denk dat ik nu te laat ben met omruilen. Zeker omdat er geen standaard vista meer op staat. ;(
Doe je toch een restore, want die partitie zal je vast niet hebben weggegooid,...Althans, als ik een net gekochte laptop hebt zal ik dat niet doen...

[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 16-02-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
En toen dacht je er maar helemaal Ubuntu op te zetten? :+ :)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
gertvdijk schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:36:
En toen dacht je er maar helemaal Ubuntu op te zetten? :+ :)
Ja, omdat die niet crasht. Ik heb 2 keer windows XP geinstalleerd en met verschillende drivers. Toch blijft hij random hangen. Na een zoektoch gaat het dus om de WLan kaart. Maargoed, ik ga de winkel mailen. Want ik kan de laptop eigenlijk niet kwijt, Ik heb hem met haast aangeschat, maar ik had natuurlijk nooit een Acer moeten kopen. Dan kun je het natuurlijk verwachten. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:18
FiXeR.nl schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:43:
[...]

Ja, omdat die niet crasht. Ik heb 2 keer windows XP geinstalleerd en met verschillende drivers. Toch blijft hij random hangen. Na een zoektoch gaat het dus om de WLan kaart. Maargoed, ik ga de winkel mailen. Want ik kan de laptop eigenlijk niet kwijt, Ik heb hem met haast aangeschat, maar ik had natuurlijk nooit een Acer moeten kopen. Dan kun je het natuurlijk verwachten. ;(
Misschien snelste oplossing, een USB WLAN stick kopen en de onboard uitschakelen ? :+
Het klinkt inderdaad zo wel als een driver probleem en dan neem ik toch aan dat je niet de enige bent als je Acer zou bellen. Ik heb op mijn ACER-werklaptop ook een Atheros kaartje die gewoon niet lekker werkt (moeite met verbinden e.d.), ik heb hem uitgeschakeld en een losse Draytek USB stick voor als ik wifi nodig heb.

[ Voor 21% gewijzigd door ParaNoiMia op 16-02-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
ParaNoiMia schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:55:
[...]

Misschien snelste oplossing, een USB WLAN stick kopen en de onboard uitschakelen ? :+
Het klinkt inderdaad zo wel als een driver probleem en dan neem ik toch aan dat je niet de enige bent als je Acer zou bellen. Ik heb op mijn ACER-werklaptop ook een Atheros kaartje die gewoon niet lekker werkt (moeite met verbinden e.d.), ik heb hem uitgeschakeld en een losse Draytek USB stick voor als ik wifi nodig heb.
Dat zou kunnen. ;)

Ik vraag wel of ik alleen het WLan kaartje kan vervangen (PCI-e ding) want ik heb de laptop echt nodig voor school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
FiXeR.nl schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:00:
Ik vraag wel of ik alleen het WLan kaartje kan vervangen (PCI-e ding) want ik heb de laptop echt nodig voor school.
Vaak zit er een BIOS POST check op subvendor id ingebakken... Dus moet je weer een Acer gerebrande pci-e kaart kopen en dan maar hopen dat je niet weer dezelfde problemen hebt en dat de antenneaansluiting nog past.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
gertvdijk schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:09:
[...]

Vaak zit er een BIOS POST check op subvendor id ingebakken... Dus moet je weer een Acer gerebrande pci-e kaart kopen en dan maar hopen dat je niet weer dezelfde problemen hebt en dat de antenneaansluiting nog past.
Bij de problemen met oplossingen die ik heb gevonden hebben ze er een Broadcom ingedaan en de Atheros eruit gehaald. Maar hoezo zou ik niet een ander WLan kaartje erin mogen doen van Acer? Ik mag toch ook het Ram en HD vervangen. Er zit notabene een plaatje voor wat je zelf kan los schroeven (en daar ook voor bedoelt is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ja, je kan het prima vervangen, maar waarom zou je dat doen ?
Waarom zelf geld uitgeven ?

Acer moet gewoon goede spullen leveren, en als dat niet het geval is, dan moeten ze hem omruilen, gratis !!

• gertvdijk
FiXeR.nl schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:32:
Bij de problemen met oplossingen die ik heb gevonden hebben ze er een Broadcom ingedaan en de Atheros eruit gehaald. Maar hoezo zou ik niet een ander WLan kaartje erin mogen doen van Acer? Ik mag toch ook het Ram en HD vervangen. Er zit notabene een plaatje voor wat je zelf kan los schroeven (en daar ook voor bedoelt is :P )
Het gaat ook vaak wel goed. Het is gewoon de keuze van de fabrikant of ze dat inbakken of niet. Sony is een beruchte die dit standaard doet bij mini-pci(e) kaartjes en van de oude IBM Thinkpads zijn BIOS hacks te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Heb je hem ondertussen al ingeruild, of staat er nog steeds Ubuntu op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 heeft juist de Broadcom miniPCIe in z'n HP 6815 vervangen door een Intel 3495.

Zal ik dan maar een VA aanmaken? :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
beetje vijgen na pasen, maar je weet maar nooit dat iemand hetzelfde probleem mocht voorhebben en hier belanden.

Bluescreens worden veroorzaakt door, idd, je WIFI (Alteos) kaart.

Dit kan je oplossen door je BIOS te flashen naar de laatste versie (0.3238 oid) ;)
Pagina: 1