Keuze van Videokaart is moeilijk!

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-03 09:59
Na het lezen van vele threads hoop ik dat ik aan alle voorwaarden voldoe om dit hiet te vragen?!
(mist er nog iets dan verneem ik dat graag)

Ik "moet" voor zoonlief een nieuwe videokaart kopen die op zijn mobo MSI K9A2VM-F gaat komen.
Met een AMP X2 5600 Prcessor, 4 GB geheugen en een 550 watt voeding.

Ja ik heb **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? doorgelezen maar ik ben wel een leek op dit gebied en heb een selectie kunnen maken tussen een paar kaarten die in het budget (max. 100 euro) van zoonlief vallen!

Zoonlief speelt regelmatig World of Warcraft zodat we hopen dat het met de nieuwe kaart beter zal presteren dan de huidige Readon 9600??

Onze keuze is op de volgende kaarten maar volgens mij liggen de specs aardig bij elkaar dus de vraag aan de experts hier om ons een duwtje in de juiste richting te geven wat de beste keuze zal zijn.
  • [u][i][b]Edit[/b][/i][/u]
  • Readon 4650 verschillende merken en types tussen de € 60 en € 83.
    varierend van 512 tot 1 GB geheugen
  • [u][b]Edit [/b][/u]
  • Readon 4670 verschillende merken en types tussen de € 77 en € 89.
    varierend van 512 tot 1 GB geheugen
  • Readon 4830 van € 91.50 (Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD4830 512MB 2xDVI/HDCP)
Zoals je ziet zijn het alle ATI kaarten omdat die naar mijn mening (maar die kan volkomen verkeerd zijn) het beste bij AMD passen?

[ Voor 7% gewijzigd door Frixel op 08-02-2009 17:54 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Aangezien je al een selectie hebt gemaakt is het afhankelijk van de resolutie waar op gespeeld wordt welke kaart het beste is om te kiezen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:32
Wordt er nog meer gespeeld dan WoW?
Zo niet, ga voor de goedkoopste. Die blaast de 9600 al weg namelijk.

Als er ook de nieuwste spellen redelijk gedraaid moeten worden ga dan voor de 4830

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die laatste opmerking van TS is nonsens, maar je hebt wel je beste optie al genoemd: een HD4830.

[ Voor 3% gewijzigd door Edmin op 08-02-2009 16:44 ]

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 15:54

painkill

Pain(k)(ill)

Zoals je ziet zijn het alle ATI kaarten omdat die naar mijn mening (maar die kan volkomen verkeerd zijn) het beste bij AMD passen?
Dat maakt helemaal niks uit, je kunt net zo goed voor nvidia gaan.
En als je voor World of Warcraft een videokaart zoekt dan heb je aan een videokaart van 60 euro ook wel genoeg.

Mijn SNES verzameling!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
De 4830 is zo'n beetje anderhalf keer zo snel als de 4670, dus misschien wel de moeite om daar 15 euro meer aan uit te geven. Hij vraagt wel meteen een stukje meer power, maar als je voeding van een beetje degelijk merk is mag dat geen probleem zijn.

specs

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-05 21:59

Electrowolf

Mod met Liefde!

Depep schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:23:
De 4830 is zo'n beetje anderhalf keer zo snel als de 4670, dus misschien wel de moeite om daar 15 euro meer aan uit te geven. Hij vraagt wel meteen een stukje meer power, maar als je voeding van een beetje degelijk merk is mag dat geen probleem zijn.
De vraag is waarschijnlijk niet of de voeding het trekt maar eerder of de voeding de juiste uitgangen/connectoren heeft om de 4830 van prik te voorzien.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• Frixel
  • Laatst online: 29-03 09:59
Dit is de voeding.
http://www.lc-power.com/h...g=2&h_id=1&u_id=2&a_id=49

Word in de pricewatch als goed omschreven.

over de uitgangen/connectoren word niets beschreven >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Frixel op 08-02-2009 17:44 ]

• T.C
  • Laatst online: 11-05 10:18

T.C

Die staan hier.

Maar dit had je met google al kunnen vinden toch?

Wat betreft power is 550 Watt wel genoeg, wat betreft connector: er staat niet specifiek iets over PCI-e of PCI-e 2.0 connectoren, of het moet die 6-pin server zijn (PCI-e was toch ook 6 pin?)

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 21:13

KneoK

Not in a million lightyears

Frixel schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:42:
Dit is de voeding.

Uhm, jawel hoor:
24/20-Pin, 4-Pin, 1 x Floppy, 6 x Molex, 2 x SATA, 1 x PCI-Express
Er zit dus 1 PCI-E stekker aan de voeding, die zou die 4830 gewoon moeten kunnen voeden.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Frixel schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:42:
Dit is de voeding.

Schroef je kast anders even open en kijken of je een pci-e connector hebt. Stekkertje moet hier in passen:

Afbeeldingslocatie: http://img.inpai.com.cn/product/2008/10/22/8548e300-9673-4ec8-860d-d9bd83117482.JPG

Edit: spuit 11 :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Frixel schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:40:
[...]

Onderbouw die mening anders eens...

Wij kunnen moeilijk met je meedenken als je enerzijds roept dat je een leek bent, maar anderzijds kreten roept zonder te onderbouwen waarom je iets denkt :o

Verder is het allicht geen wonder dat je zelf niet vindt wat je zoekt als je onnauwkeurig bent in productnamen. Het is AMD, niet AMP, en Radeon, niet Readon. Een mens begrijpt prima wat je bedoelt, maar een search engine een stuk minder.

Je zegt dan wel **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? doorgenomen te hebben, maar je meldt behalve performance in WoW geen enkele eis, en je geeft helemaal niets aan over hoe je zelf gezocht zou hebben naar die performance. WoW is niet bepaald 's werelds meest obscure applicatie. Er zijn hele fora aan toegewijd, en een van de vragen die daar veelvuldig in terugkomt is juist welke videokaart er geschikt voor zou zijn. Er zijn kortom boekdelen over geschreven, en -voorzover ik uit jouw overigens verder uitgebreide topicstart kan halen - jij hebt niet de moeite gedaan om zelf op zoek te gaan. Je geeft niet aan waar je gezocht zou hebben, welke zoektermen je gebruikt hebt en links naar wat je wel vond.

Geen vraag is te 'dom' voor GoT, maar het is de bedoeling om hier pas een topic te openen als je zelf gedaan hebt wat je kunt. Zelf op zoek gaan hoort daar absoluut bij. Daarom gaat dit topic ook dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.