[USB stick]

Pagina: 1
Acties:

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Ik heb hier een USB stick van de UT twente (van een vriend), hij wil graag de stick opruimen. Het zit namelijk zo:

- Hij plugt de USB stick in zijn pc
- PC (met XP Home) herkent een Flash Disk, daarna USB 2.0 Flash disk, daarna een Opslagmedium en daarna herkent die een CDrom speler.
- De PC start de 'cdrom' en er komt een dom filmpje.

Hij wil dus dat hij die cdrom speler niet meer herkent word. en hij die 30mb in het opslag gedeelte kan doen.

Nu is mijn vraag, hoe noem je dit, en misschien heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb wel wat gezocht, maar ik kom niet echt passende resultaten tegen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DiskManagement -> Format ?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BlackWhizz
Kan niet, hij zit de usb stick als 2 volumes, 1 opslagmedium en 1 cdrom. Ik kan dus de partitie niet verwijderen.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Low Level Format Tool, anders gooi je alleen de partitie leeg. ;)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-02 22:58

Sebazzz

3dp

Zoals dd dus. Als je had gezocht, had je USB-stick kraken gevonden ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FiXeR.nl schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:52:
[...]

Low Level Format Tool, anders gooi je alleen de partitie leeg. ;)
Owja... Ook goedemorgen... :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
je kunt eens kijken wat een linux-livecd ermee doet. en dat eventueel met dd de 'schijf' (idd niet de partitie) overschrijven. Of zouden ze er een (echt) ROM bij hebben gestoken?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Probeer eens met een xp installatie cd met je usb ingeplugd tijdens het booten. Als het goed is wordt nu je USB-stick gevonden en kun je alle partities verwijderen, vervolgens 1 grote nieuwe partitie aanmaken en de install afsluiten met 2x F3, cd ejecten en rebooten.

That should do the trick

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Klinkt als een U3 achtig formaat op de stick, met een extra partitie die als optische drive wordt herkend.
CD partitie wegknikkeren en je bent klaar.

• BlackWhizz
Nou, ik dacht, ik gooi gparted er overheen. Resultaat, een usb stick van wel 8 mb!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ff testen of die het helemaal goed doet?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:08
Probeer de HP USB Disk Storage Format Tool eens. Heb zelf ook wel wat met USB gekloot en kreeg ook verbazingwekkende kleine partities (floppy image over je USB stick heen :z), die met een format van die tool weer goed waren.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:00:
Klinkt als een U3 achtig formaat op de stick, met een extra partitie die als optische drive wordt herkend.
CD partitie wegknikkeren en je bent klaar.
Zo makkelijk is dat meestal niet. Er zit een vernuftige techniek achter waarbij een deel van de flash chip via het SCSI-CDROM subsystem wordt aangeboden aan de pc. Die logica zit dus niet op de partitietabel, maar op een usb-naar-flashchip controller. Er zijn U3 removal tools die dat dus grondig aanpakken. :)

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• BlackWhizz
Bitage schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:28:
Probeer de HP USB Disk Storage Format Tool eens. Heb zelf ook wel wat met USB gekloot en kreeg ook verbazingwekkende kleine partities (floppy image over je USB stick heen :z), die met een format van die tool weer goed waren.
Werkt niet, die herkent ook een 8mb usb stick :S
gertvdijk schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:30:
[...]

Zo makkelijk is dat meestal niet. Er zit een vernuftige techniek achter waarbij een deel van de flash chip via het SCSI-CDROM subsystem wordt aangeboden aan de pc. Die logica zit dus niet op de partitietabel, maar op een usb-naar-flashchip controller. Er zijn U3 removal tools die dat dus grondig aanpakken. :)
Het is geen U3 stick, dus het werkt niet :(

[ Voor 39% gewijzigd door BlackWhizz op 08-02-2009 14:48 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ga eens op zoek naar Fdisk en probeer daarmee echt alle partities te verwijderen en maak 1 grote nieuwe aan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
gparted kan niet minder dan fdisk zou ik zeggen hoor.

heb je dd al geprobeerd? (dd if=/dev/zero of=/dev/[usbstick]) De link van Sebazzz is ook interessant.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 08-02-2009 15:03 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:05
BlackWhizz schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:47:
Het is geen U3 stick, dus het werkt niet :(
Dat snap ik, maar wel grote kans dat er een soortgelijke techniek achter zit. Misschien even googlen op de numerieke vendor/product IDs? Dat levert nog wel eens wat nuttige info op. Hoe dat in Windows gaat weet ik niet, maar in Linux:
lsusb
en eventueel uitgebreide info:
lsusb -v

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1