USB-stick kraken

Pagina: 1
Acties:
  • 11.013 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Vandaag ontving ik, net als al m'n collega's, per post een pakketje met een USB-stick van 1gb. Als je de stick in een PC doet, surft je browser automatisch naar een website waar je een kerstcadeau kunt uitzoeken.

Een aardig cadeau van m'n werkgever. Alleen, nu ik m'n kerstcadeau besteld heb, wil ik de USB-stick gaan gebruiken waar die voor gemaakt is: data opslaan. De vraag is nu: hoe voorkom ik dat mijn browser opstart en naar de kerstcadeau-website surft, elke keer als ik de stick plaats? Het formatteren heeft het probleem in ieder geval niet opgelost. Iemand een idee?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Misschien even met partition magic kijken of er geen vreemde verborgen partities zijn.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

heb je geen partition magic voor nodig.
De standaard windows tool (schijfbeheer) kan ook alle partities laten zien en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ik heb de partitie gevonden waar deze bestanden opstaan (een html en een launcher.exe). Schijfbeer ziet deze partitie echter niet, en de bestanden erop kunnen niet gewist worden (Windows geeft de 'alleen lezen'-melding, alsof het een CD-Rom is).

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zit er soms een read only switch op.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:10
Je kunt ook proberen het via de installatie cd van windows te doen. Mits je moederbord dit ondersteund tenmiste. Zodra je kunt kiezen op welke partitie je wilt installeren kun je dan de partities van je stick verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
U3 remover

Let op dat je ook de inhoud van de "CD partitie" kan wijzigen.
Kijk even naar de versie van je stick:
Memorex
Sandisk

De sandisk versie heb ik zelf succesvol geprobeerd om mijn eigen Cruzer 2.0Gb, maar gebruik het uiteraard op je eigen risico.

Je kan ook even in dit topic kijken: [U3] mobiele software voor USB keys

[ Voor 3% gewijzigd door HammerT op 07-12-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
HammerT schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:20:
U3 remover

Let op dat je ook de inhoud van de "CD partitie" kan wijzigen.
Kijk even naar de versie van je stick:
Memorex
Sandisk

De sandisk versie heb ik zelf succesvol geprobeerd om mijn eigen Cruzer 2.0Gb, maar gebruik het uiteraard op je eigen risico.

Je kan ook even in dit topic kijken: [U3] mobiele software voor USB keys
Ik denk dat we nu in de goeie richting zitten te zoeken. De U3-remover geeft aan 'No U3-drive found'. Volgens Sisoft Sandra is het merk van de USB-stick 'CBM Flash Disk'. Eén of ander vaag B-merk?

Leuke uitdaging, dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:43

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Goh, je werkt bij een kabelbedrijf?

You iz one special kid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/xray911/usb-stick.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://bmt1.cintobase.nl/upload/file_6419_200.jpg

=

Afbeeldingslocatie: http://www.deadbabylon.de/blog/wp-content/myfotos/fedora-mixed/F7-boot-kaputt.jpg
Zo gepiept gekraakt :)

[ Voor 43% gewijzigd door Jejking op 09-12-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Linux starten (knoppix, ubuntu-live, andere live-cd... het werkt allemaal)
fdisk starten
fat partitie erop zetten

klaar.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

Kan je beter mkextfs doen, zit je gelijk up to date met je filesystem (ext3) :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

lijkt me niet dat een windows user daar nou zo blij van wordt ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Nogges schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:05:
Goh, je werkt bij een kabelbedrijf?
offtopic:
:D

Wie heeft de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Heb je al de tip van Boudewijn geprobeerd?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Yohan schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:45:
[...]

Ik denk dat we nu in de goeie richting zitten te zoeken. De U3-remover geeft aan 'No U3-drive found'. Volgens Sisoft Sandra is het merk van de USB-stick 'CBM Flash Disk'. Eén of ander vaag B-merk?

Leuke uitdaging, dit :P
Zo'n soort stick heb ik laatst ook gehad. Op een beurs gekregen, was een soort van U3, je zag met als en USB stick en als CD-ROM. Echter was de software er niet af te krijgen, dus uiteindelijk heb ik hem maar de vuilnisbak ingegooid. Het was toch maar een 64 MB disk.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Sebazzz schreef op maandag 10 december 2007 @ 08:28:
Heb je al de tip van Boudewijn geprobeerd?
Ik geloof dat ik ergens een live-cd heb liggen, maar een oplossing binnen Windows heeft m'n voorkeur.
ajhaverkamp schreef op maandag 10 december 2007 @ 08:32:
Zo'n soort stick heb ik laatst ook gehad. Op een beurs gekregen, was een soort van U3, je zag met als en USB stick en als CD-ROM. Echter was de software er niet af te krijgen, dus uiteindelijk heb ik hem maar de vuilnisbak ingegooid. Het was toch maar een 64 MB disk.
Deze is een gig, dus dat vind ik zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit met een USB stick geworsteld die iets soortelijks had.

2 partities, 1 ReadWrite de andere ReadOnly... de ReadOnly partitie werd gezien als CD-ROM en lanceerde idd een website.

Ik wilde natuurlijk af van die CD-ROM partitie en heb alle soorten tools er op los gelaten (FDisk, DBAN, HP's USB formatteer tooltje e.a.) maar het mocht niet baten.

De controller chip op deze (USBest UT163) was hard-coded in deze partities en de fabrikant wilde me niet de tools sturen deze chip te herprogrammeren. Het zou me ook niets verbazen als deze partitie info beschermd is met een wachtwoord....
UT163 has both of hardware and software write-protect capability to prevent writing data into flash memory unexpectedly and one LED indicator pin to show access status by three operation modes, Busy, Waiting and OFF. The auto-run function enables comprehensive driver free applications. With provided utility and mass production tool, UT163 also embodies all best value-added functions, such as customized VID/PID/Serial Number, disk partitions, boot function, and the security function to protect the data against forbid access with password identification.
Dus of je gaat low-level hacken in de Flash contoller of gebruik je net zoals ik, de stick in samenwerking met de Linker-SHIFT toets.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Yohan schreef op maandag 10 december 2007 @ 08:55:
[...]Ik geloof dat ik ergens een live-cd heb liggen, maar een oplossing binnen Windows heeft m'n voorkeur.
Waar slaat dat op? Linux is geen commandline meer, je kan gewoon booten, bij 'Locaties' bovenaan op 'Computer' klikken*, daar met je rechtermuisknop op je USB stick, en dan formatteren in het gewenste formaat.

*Als je GNOME als desktop omgeving gebruikt, zoals Ubuntu.
Bij KDE moet je het zelf even uitvogelen, maar KDE is ook gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Sebazzz schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:17:
[...]

Waar slaat dat op? Linux is geen commandline meer, je kan gewoon booten, bij 'Locaties' bovenaan op 'Computer' klikken*, daar met je rechtermuisknop op je USB stick, en dan formatteren in het gewenste formaat.

*Als je GNOME als desktop omgeving gebruikt, zoals Ubuntu.
Bij KDE moet je het zelf even uitvogelen, maar KDE is ook gebruiksvriendelijk.
En waarom zou ik dit moeten doen met linux? Dat heeft in dit geval echt geen enkel voordeel boven Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het lijkt me dat het niet zomaar op te lossen is omdat de stick zich aanbied als twee drives. Misschien kun je het via een andere route oplossen: Kun je autorun niet uitschakelen voor die cdrom? En dan bedoel ik meer in windows zelf.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Wel als hij hem in Windows niet kan formatteren, dan kan hij het altijd nog in een OS proberen dat alles anders aanspreekt ;) Voor mijn part doet ie het in OS X (ook een makkelijk OS), daar kan het ook.

Het gaat er gewoon om dat Windows het niet kan of niet wil, en aangezien al die gave autoruns niet werken op andere OS'en, kan hij het daar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:30:
Wel als hij hem in Windows niet kan formatteren, dan kan hij het altijd nog in een OS proberen dat alles anders aanspreekt ;) Voor mijn part doet ie het in OS X (ook een makkelijk OS), daar kan het ook.

Het gaat er gewoon om dat Windows het niet kan of niet wil, en aangezien al die gave autoruns niet werken op andere OS'en, kan hij het daar proberen.
Dat het niet werkt heeft niets met Windows of de autorun te maken hoor, dus te zeggen dat het dan onder een ander OS wel werkt is natuurlijk onzin.

De stick is zo gemaakt om zichzelf (hardwarematig) als CDROM station aan te bieden (vergelijkbaar met U3), dit is gedaan omdat Windows standaard geen autoruns vanaf verwisselbare schijven pikt, maar wel vanaf CDROM stations.

Hoe het in de stick zelf gezet is hangt heel veel van de stick af, soms kun je met een simpel switchje de functionaliteit uitzetten, soms is dat gewoon onmogelijk.

Het gebruikte OS maakt dus geen hol uit, ook Linux (mits Linux de boel fatsoenlijk herkend) zal een USB CDROM station zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

udrw technology (www.udrw.com) levert ook nand (flash) controller chips die partitionering van flash drive met cd-rom en hidden partitie mogelijk maakt. Alleen via SDK is de configuratie aan te passen. De configuratie is beschermd met een toegangscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:38:
[...]

Dat het niet werkt heeft niets met Windows of de autorun te maken hoor, dus te zeggen dat het dan onder een ander OS wel werkt is natuurlijk onzin.
*knip*
Ja maar op veel fronten is windows beveiligd. Je kan in linux vaak veel meer dingen, hebt meer toegangsmogelijkheden en minder beperkingen van die lieve bill gates ;)
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:10:
*knip*
Dus of je gaat low-level hacken in de Flash contoller of gebruik je net zoals ik, de stick in samenwerking met de Linker-SHIFT toets.... ;(
Wat wil je doen, Brute forcen? :D tot over een paar millenia :D

Ook bestaan er wel tools die de chip van zo'n apparaat volledig wissen. Alleen moet je die er dan vervolgens wel weer handmatig op zien te krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Boudewijn schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:31:
Linux starten (knoppix, ubuntu-live, andere live-cd... het werkt allemaal)
echo 'Hello world' > /dev/sda # LET OP uitgaande van geen enkel ander SATA-device, anders kan je nog best eens een tegenvaller hebben
Hierna gewoon partitioneren zoals je gewend bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Linux spreekt hardware anders aan en geeft veel meer bevoegdheden met het benaderen van hardware. Alleen al het forceren van heel veel zaken kan schelen. Zoals ze zeggen: baat het niet, dan schaadt het niet.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesco
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit heeft niets meer met dit topic te maken, ik ben ook wel benieuwd hoe je die cbm flash disk 5 kan aanpassen, ik wil er wel nieuwe content op zetten.

De U3 software werkt niet want het is geen U3 stick. De starter/developer kit van www.udrw.com is niet te downloaden en heb ik dus ook niet kunnen testen. Iemand al wel een oplossing gevonden? Laat dit dan weten.

Samenscholen is leuk.

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 08:25
Probeer inderdaad via Linux, en anders een enkeltje prullenbak.

Voor €7,50 heeft men tegenwoordig een nieuwe USB-stick van 1GB. (2GB kost €12,50 tegenwoordig).

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Mijn werkgever heeft vandaag een (werkend) tooltje verschaft die het probleem oplost.

Voor geïnteresseerden: download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 07:45
Yohan schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:36:
Mijn werkgever heeft vandaag een (werkend) tooltje verschaft die het probleem oplost.

Voor geïnteresseerden: download
_/-\o_ bedankt ! dit werkt perfect

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Mooi dat ik er iemand blij mee heb kunnen maken. Hoe kwam jij aan je stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Yohan,

Identieke problemen vragen om identieke oplossing.
Ik heb inmiddels hetzelfde probleem, maar jouw link bestaat niet meer. Zou je de link weer actief kunnen maken of het tooltje ergens anders kunnen publiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Kan je ondertussen de oplossing van Remco proberen ;)
RemcoDelft in "USB-stick kraken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry Sebazzz, maar noem me maar een sukkel.

RemcoDelft's oplossing is mij totaal onduidelijk.
Van Linux heb ik geen kaas gegeten. Niet in commandline mode of in KDE of welke andere interface die je eroverheen plakt.
Inmiddels heb ik genoeg gelezen in dit topic, maar ook op vele andere sites. Linux, MacOS, Windows, DOS, OpenBSD, Acorn het maakt allemaal niet uit. De standaard tools kunnen dit niet.

Als iemand een tool heeft die lijkt te werken dan lijkt me die oplossing veel simpeler.

Er is nog een oplossing, een nieuwe kopen en het ding weggooien. Zo duur is die ongein niet meer, maar iemand bij ons heeft een paar honderd van die dingen om laten bouwen en uitgedeeld. Er zijn dus een paar honderd van mijn collega's die ik in een keer blij kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://www.4shared.com/fi...1de7/Autorun_Remover.html

Deze dan? wel ff virusscannen voordat je hem gebruikt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry Hooglander1,

Deze had ik ook al gegoogled. Helaas bevat dit ding een virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom de poes
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-12-2021
Voor USB-sticks gebaseerd op UT163/165 van USBest, zie utility en manual op www.ao-lab.com/support.html. Verwijderen van 'CD-ROM'-gedeelte zie manual bij '3.4.3 Restore To Default Setting' p23-26.
Werkte bij mij prima op een 'UT163 USB2flashstorage USB device'.
Hopelijk na al die tijd toch nog een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:10:
Hallo Yohan,

Identieke problemen vragen om identieke oplossing.
Ik heb inmiddels hetzelfde probleem, maar jouw link bestaat niet meer. Zou je de link weer actief kunnen maken of het tooltje ergens anders kunnen publiceren?
Ik heb het tooltje helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:40
Edit: Linkje weg gehaald omdat ik hem niet vertrouw en hieronder het tooltje ook staat.

[ Voor 95% gewijzigd door The Druid op 31-12-2008 11:41 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Ik heb 'm nog wel (van de link van Yohan); zal 'm even ergens uploaden.
[edit]
hiero

[ Voor 57% gewijzigd door Krypt op 31-12-2008 11:30 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er wel even mee bezig geweest, maar heb een min of meer generieke oplossing gevonden.

De russische site flashboot.ru houdt zich hiermee bezig.
Voor iedere chip of stick is er een ander tooltje te vinden. Welke je precies nodig hebt is vaak lastig te vinden.

Ook als je niet weet welk type je hebt (en dat is meestal zo) kun je met behulp van de VID en PID uit je device manager en onderstaande tabel nog een heel eind komen. Let op. Soms komt een combinatie PID VID meerdere malen voor. Let op de naam en de maat van de stick.

Veel plezier er mee !! >:)

http://translate.google.c...SearchBox%26rlz%3D1I7ADBF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:14:
Ben er wel even mee bezig geweest, maar heb een min of meer generieke oplossing gevonden.

De russische site flashboot.ru houdt zich hiermee bezig.
Voor iedere chip of stick is er een ander tooltje te vinden. Welke je precies nodig hebt is vaak lastig te vinden.

Ook als je niet weet welk type je hebt (en dat is meestal zo) kun je met behulp van de VID en PID uit je device manager en onderstaande tabel nog een heel eind komen. Let op. Soms komt een combinatie PID VID meerdere malen voor. Let op de naam en de maat van de stick.

Veel plezier er mee !! >:)

http://translate.google.c...SearchBox%26rlz%3D1I7ADBF
Ziet er veelbelovend uit, maar helaas komt mijn vid/pid + aantal mb's 2 x voor in de lijst, maar werken beide oplossingen niet.

Is het bij jouw wel gelukt?
Wat ik dus heb gedaan is:
- Mijn vid/pid in de lijst opgezocht.
- Hier de utility die in de laatste kolom aangegeven staat gezocht en gedownload.
- Dan de umptool.exe (dat was beide keren de utility, alleen andere versies en volgens mij instellingen) geopend, maar die herkent mijn stick niet. Volgens dit pdf'je zou hij dat wel automatisch moeten doen...
Pagina: 1