• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 12:47

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb thuis 1 DVD liggen (Haunted Castle) die is weer te geven in 3D, waarbij ik dus een rood-groen brilletje dien te dragen. Nog steeds is dit een leuke gimmick om mijn HT te showen als er eens iemand langskomt. Echter, deze DVD is natuurlijk gewoon in PAL resolutie, terwijl er allang HD apparatuur beschikbaar is.

Wikipedia heeft een mooie Wikipedia: List of 3-D films maar, zo te zien niks in HD, en bovendien zie ik hier ook niet aan of ik die met mijn mooie roodgroenbril kan bekijken.

Kortom, iemand nog tips voor mooi 3-D materiaal wat ik in combinatie met mijn roodgroenbril en beamer kan gebruiken?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:03
Ik weet alleen, dat ze in Amerika nogwel eens 3d TV-series in 720p willen uitzenden. zoals de laatste episode van Chuck. misschien kan je daar wat mee. Deze is wel in 720p beschikbaar.

HD4Life @ Full-HD

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-02 05:55
Davidshadow13 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:35:
Ik weet alleen, dat ze in Amerika nogwel eens 3d TV-series in 720p willen uitzenden. zoals de laatste episode van Chuck. misschien kan je daar wat mee. Deze is wel in 720p beschikbaar.
De laatste ep van chuck is in Colorcode 3d (amber / blauw)

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-12-2025
Volgens mij is Journey to the Center of the Earth er ook in 3d. De remake dan http://www.imdb.com/title/tt0373051/

[ Voor 28% gewijzigd door Pred87 op 08-02-2009 11:53 ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
De film The Polar Express is ook in 3D (720p)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Kickje.

Heb inmiddels wat 3D materiaal gevonden, wat anaglyph zou moeten zijn. Ik heb een collectie aangelegd van colorcode 3d brilletjes (rood-blauw), alwaarmee het dus moet werken. Helaas zie ik als ik mijn rechteroog dichtdoe 2 beelden door elkaar. Hij zou rood moeten filteren, maar dat doet ie niet. Als ik mijn linkeroog dichtdoe zie ik wel gewoon 1 beeld. Zijn mijn brilletjes in de loop der jaren verkleurd?

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2rz3ng5.jpg

Edit: Ik leer hier dat colorcode amber-blauw is, en dat zou dus wel verklaren waarom e.e.a. het niet doet met anaglyph materiaal?

[ Voor 18% gewijzigd door SeatRider op 22-02-2009 14:36 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:16
Amber/blauw werkt enkel op amber/blauw, niet met rood/blauw. Op 3dstore.nl kun je alle soorten brillen bestellen, dan zit je altijd goed. Ik heb ook een paar van die imax en shrek dvd's en moest elke keer weer een andere bril bestellen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op zondag 22 februari 2009 @ 14:50:
Amber/blauw werkt enkel op amber/blauw, niet met rood/blauw. Op 3dstore.nl kun je alle soorten brillen bestellen, dan zit je altijd goed. Ik heb ook een paar van die imax en shrek dvd's en moest elke keer weer een andere bril bestellen.
Handig, al die verschillende "standaarden" :). Heb inmiddels 3 setjes van 4 verschillende brillen laten komen (zodat ik de films tezamen met vrienden kan enjoyeren.

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Overigens is Journey to the center of the earth in 1080p te verkrijgen (blu-ray) en gebruikt een groen (L) / magenta (R) brilletje.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:16
Niet gewoon groen/rood? Ik ben magenta nog nooit tegen gekomen bij 3d films.

/edit

Ik zie het al, een 5e soort bril dus :P
Afbeeldingslocatie: http://www.assistpoint.co.uk/Images/3D_Glasses/3d-glasses-green-magenta-journey-center-earth.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door ShittyOldMan op 22-02-2009 15:03 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:01:
Niet gewoon groen/rood? Ik ben magenta nog nooit tegen gekomen bij 3d films.

/edit

Ik zie het al, een 5e soort bril dus :P
[afbeelding]
Heel fijn. Die zit natuurlijk niet in mijn zojuist aangeschafte setje :S

Pagina: 1