• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb sinds vanmiddag een alphacrypt (v3.18) voor m'n Sony 40w4500
werkt opzich prima. echter kan mijn tv maar ~252 zenders vinden (wat ik zo heb gezien is dat ik iig history channel HD mis), dit is na een quickscan met netwerk ID & frequentie op handmatig (ID 5555 en freq van 372.000Mhz)
de eerste fullscan (uitgevoerd toen ik de tv net had) vond history channel HD wel maar kwam (nu met de alphacrypt dus) met de melding "zender niet afgesteld" (of iets dergelijks)

andere HD channels als NGC kan ik wel bekijken.

iemand een idee wat ik nog kan proberen?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
History HD zit bij Ziggo/Casema op een lage frequentie, namelijk 170 MHz. Dergelijke lage frequenties zijn over het algemeen wat gevoeliger voor storingen dan de hogere frequenties. Via je TV zou je, als je op History HD afgestemd bent, de signaal waarden moeten kunnen opvragen via het digitale menu. Als die slecht zijn dan moet je misschien eens naar de bekabeling kijken.

• mschol
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:17:
History HD zit bij Ziggo/Casema op een lage frequentie, namelijk 170 MHz. Dergelijke lage frequenties zijn over het algemeen wat gevoeliger voor storingen dan de hogere frequenties. Via je TV zou je, als je op History HD afgestemd bent, de signaal waarden moeten kunnen opvragen via het digitale menu. Als die slecht zijn dan moet je misschien eens naar de bekabeling kijken.
ga ik doen :)

even wat intressants:
volledige scan: 198 services
snelscan: 252 services
:?

===
overigens kan ik history HD nu niet meer terug vinden.... dus zou best kunnen liggen aan de kabel (dit dacht ik overigens al maar had niks om dat te onderbouwen, wist nml niet waar de zenders zaten en dat lage frequentie's gevoeliger zijn)

• ArChie
  • Niet online
mschol schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:06:
overigens kan ik history HD nu niet meer terug vinden.... dus zou best kunnen liggen aan de kabel (dit dacht ik overigens al maar had niks om dat te onderbouwen, wist nml niet waar de zenders zaten en dat lage frequentie's gevoeliger zijn)
In de eerste post van het onderstaande topic vind je onder de kolom voor netwerk ID 5555 alle frequenties die door Ziggo/Casema gebruikt worden voor de doorgifte van digitale kanalen en de verdeling van die kanalen over de beschikbare frequenties:
Digitale TV frequenties bij Ziggo Casema/Multikabel

Maak bij aanpassing gebruik van goede COAX bekabeling zoals KOKA 799 van Hirschmann en, nog belangrijker, maak gebruik van volledig metalen stekkers zoals de KOKWI/KOSWI van Hirschmann. Zie ook de onderstaande Kabel Keur website voor meer goede materialen:
http://www.kabelkeur.nl/

Is je TV misschien via bijvoorbeeld een videorecorder doorgelust op de COAX kabel? Omdat er nog wel eens sprake is van een zwakker signaal via zo'n doorlus verbinding achterop een apparaat is het veelal aan te bevelen om van een kwalitatief goede volledig metalen splitter gebruik te maken i.p.v. de doorlus aansluiting.

[ Voor 31% gewijzigd door ArChie op 08-02-2009 10:21 ]

• mschol
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:14:
[...]

In de eerste post van het onderstaande topic vind je onder de kolom voor netwerk ID 5555 alle frequenties die door Ziggo/Casema gebruikt worden voor de doorgifte van digitale kanalen en de verdeling van die kanalen over de beschikbare frequenties:
Digitale TV frequenties bij Ziggo Casema/Multikabel
oke, thnx :)
Maak bij aanpassing gebruik van goede COAX bekabeling zoals KOKA 799 van Hirschmann en, nog belangrijker, maak gebruik van volledig metalen stekkers zoals de KOKWI/KOSWI van Hirschmann. Zie ook de onderstaande Kabel Keur website voor meer goede materialen:
http://www.kabelkeur.nl/
voorlopig is vervangen van de kabel geen optie gezien waar de kabel hier naar toe gaat en hoe deze is aangelegd

kan de extra apparatuur die ik geplaatst heb bij tv (subwoofer, speakerkabel, PC, reciever) van invloed zijn op de coax kabel?
Is je TV misschien via bijvoorbeeld een videorecorder doorgelust op de COAX kabel? Omdat er nog wel eens sprake is van een zwakker signaal via zo'n doorlus verbinding achterop een apparaat is het veelal aan te bevelen om van een kwalitatief goede volledig metalen splitter gebruik te maken i.p.v. de doorlus aansluiting.
nope, de stekker zit direct op de tv.

ik heb even in de tabel gekeken:
zenders als: Spirit 24, Eredivisie Live 4, Eurosport HD kan ik wel ontvangen (zitten op de 162,00)
op de 170,00 kan ik ze allemaal behalve history HD ontvangen.. dat is toch wel vreemd lijkt mij?

• ArChie
  • Niet online
mschol schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:57:
kan de extra apparatuur die ik geplaatst heb bij tv (subwoofer, speakerkabel, PC, reciever) van invloed zijn op de coax kabel?
Nee, dat lijkt me van niet.
op de 170,00 kan ik ze allemaal behalve history HD ontvangen.. dat is toch wel vreemd lijkt mij?
Dat is inderdaad vreemd. Je hebt toch wel de "Force reading original PMT" setting van de AlphaCrypt op "OFF" staan? Zo niet dan die instelling eerst wijzigen. Verder blijft het vreemd dat je bij het opnieuw zoeken nu opeens een aantal kanalen niet meer kan vinden. De AlphaCrypt Classic CAM wordt niet gebruikt bij het zoeken naar kanalen, je kan zelfs de AlphaCrypt uit de TV halen voordat je gaat zoeken. Probeer ook eens om de juiste symbolrate in te vullen.

Hoe is trouwens de signaal kwaliteit van de andere kanalen in de Transport Stream op 170 MHz volgens het status menu van de TV? Die kwaliteit wordt gemeten op de volledige Transport Stream op de frequentie en is dus ook een indicatie voor History HD. Als HD kanaal heeft History HD een veel hogere bitrate dan de andere kanalen in die Transport Stream, dus als het signaal niet helemaal storingsvrij is op die frequentie dan valt het beeld mogelijk sneller weg bij History HD dan bij de andere kanalen.

• mschol
  • Niet online
na wat zoeken, proberen ben ik tot de conclusie gekomen dat het aan de bekabeling moet liggen gezien beneden wel de non-hd zenders uit TS 170Mhz gezien worden, en hierboven niet (kan er geen 1 ontvangen uit die reeks blijkt, foutje van mij :$ )

vind et dan wel vreemd dat de lagere op 162.00 wel gevonden wordt

[ Voor 27% gewijzigd door mschol op 08-02-2009 17:38 ]

Pagina: 1