Toon posts:

Nieuwe videokaart PCI-e 2.0

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumbezoekers,
Ik zoek een nieuwe videokaart en nu was mijn oog gevallen op de Club3D HD4830.
Nu zag ik op kieskeurig.nl dat het bustype van deze kaart PCI express 2.0 was. Ik weet niet zeker of wij dit op onze pc hebben. Hoe kun je erachter komen of je dit hebt?

Als wij geen PCI e 2.0 hebben zou ik graag tips willen voor voor goede videokaarten (in hetzelfde prijsniveau), waar je dit niet nodig voor hebt.

Alvast bedankt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Of je dat wel of niet hebt hangt af van het moederbord. Je zal dus op zoek moeten gaan naar de specs van het moederbord. Het is wel zo dat PCI-e 2.0 kaarten meestal prima werken in PCI-e 1.0 / 1.1 moederborden.

Het beste kan je even zoeken of iemand de combinatie van jouw moederbord en die videokaart heeft draaien. Als het bij iemand anders met de zelfde onderdelen werkt, moet het bij jou ook werken.

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 07-02-2009 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan je zien wat voor moederbord je hebt? Ik heb het met everest geprobeerd, maar deze geeft Onbekend bij moederbord naam. Ik heb een Acer Aspire M1200.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 18:30

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

CPUz + GPUz

CPU-z
Afbeeldingslocatie: http://images.snapfiles.com/screenfiles/cpuz.gif

GPU-z
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/4642/gpuz2yg0.jpg

Acer Aspire M1200 - Aspire M1200
specs: http://www.topproduct.nl/...571583/specificaties.html

Heeft standaard dus on-board graphics, ATI Radeon Xpress 1200

Maargoed, als ie verder een vrij AGP/PCI-e slot heeft is uitbreiding wel mogelijk.
Snelste methode: kap er af en kijken welke sloten je ziet...

[ Voor 180% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-02-2009 17:47 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

GPU-Z geeft keurig de status van je huidige PCI-e slot aan. Met CPU-Z kan je ook het type moederbord achterhalen en op de specificaties zoeken of hij 2.0 compatible is. Ook al beschikt je moederbord over een 1.1 of 1.0 slot, zolang je geen VIA-chipset hebt zal je kaart gewoon moeten werken.
Als wij geen PCI e 2.0 hebben zou ik graag tips willen voor voor goede videokaarten (in hetzelfde prijsniveau), waar je dit niet nodig voor hebt.
Daar is deze voor geschreven: **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? ;) Gewoon reviews zoeken en kijken wat je er aan uit wilt geven en in de Pricewatch kijken zal ook helpen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie de tips die in de posts hierboven gegeven zijn voor het opzoeken welk PCI-e slot je hebt. Voor de rest kan ik je verwijzen naar **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?, lees wat reviews en bepaal zelf welke kaart voor jou de beste optie is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.