tablet hybride pc

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views

• ppva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02-2024
Ik ben op zoek naar een hybride pc met redelijk groot scherm, welke vrij stil is en wiens accu ook lang mee gaat.
Ik wil het gebruiken om tijdens psychologische gesprekken aantekeningen te maken.

iemand een idee?

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Hybride pc?

Als het alleen voor aantekeningen bedoeld is, en je beslist niet wil typen (daar gaat het om denk ik?), is een digitaal schrijfblok dan niet geschikt? Van die dingen waarmee je op gewoon papier schrijft met een speciale pen, het schrijfblok detecteert je schrijven en slaat alles digitaal op. Later kan op een pc eventueel je handschrift omgezet worden in een word documentje. Voordeel hier van is dat ze een stuk goedkoper zijn dan tablet pc's, geen geluid maken en lang met de batterijen mee gaan, welke makkelijk en snel te vervangen zijn.

bijvoorbeeld: http://www.digimemo-usb.nl/productoverzicht

Er zijn ook lossee apparaatjes die je op een normaal klembord kan klemmen en verder hetzelfde werkt als bovengenoemde.

Schiet me nog iets te binnen, e-book readers, sommige duurdere modellen hebben een aanraakgevoelig scherm waarmee je ook aantekeningen kunt maken. Dit kost geen stroom en je kunt en e-books en andere tekst mee lezen.

[ Voor 56% gewijzigd door jdm8 op 07-02-2009 16:08 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-01 09:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hybride... heten die dingen niet tablet slate?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:40
En anders een willekeurige tablet PC. Ik denk dat je iets duidelijker en specifieker moet zijn in je eisen.

• ppva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02-2024
tja...ik ben toe aan een nieuwe laptop en omdat ik toch een nieuwe moet kopen dacht ik dat een tablet wel handig is. Alleen leek het me wat zwaar op school, vandaar dat ik dacht aan een hybride...waarvan ik begreep dat het scherm er helemaal af kan maar die ook als gewone laptop gebruikt kan worden.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Hu? :p Voor de duidelijkheid, een tablet is simpel gezegd een laptop zonder toetsenbord die je niet dicht kan klappen zegmaar (in de meeste gevallen). Je bedient hem dus met een touchscreen. Je kunt het ook een uit de kluiten gewassen PDA noemen. Een hybride heb ik nog nooit van gehoord, maar een laptop waarvan het scherm er af kan lijkt me geen nuttige functie. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door jdm8 op 07-02-2009 16:18 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:15
Misschien is de TX serie van HP wat voor je? Door het draaibare scherm als normale laptop en als tablet te gberuiken.

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Waarom een tablet en geen ebook?
Qua kosten vergelijkbaar, gaat veel langer mee op 1 acculading en is veel relaxter om op te schrijven.
Bestaan heel wat varianten in, bv met wifi en bluetooth, internet browser,...
Goed voorbeeld is de iLiad 2nd Edition. Kost rond de €600.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in Het grote Tablet PC topic. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

PS. Je moet dus zoeken op zogenaamde tablet notebooks.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.