Toon posts:

Weet iemand het?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.010 views

Verwijderd

Topicstarter
Help :|

Ik wil een speakerset (5,1) kopen voor mijn lcd tv, gaat dat wel?
ik heb ooit ergens gehoord dat misschien de geluidskaart het niet aankan het geluid van 5.1?
( je ziet al dat ik er niet veel verstand van heb :P)

de speakerset moet er dan via het hoofdtelefoon uitgang erin !!.

Speakerset:
http://www.logitech.com/i...kers/devices/234&cl=NL,NL
Tv: http://nl.lge.com/product...ail/lcdtv_26lg3000.jhtml#

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

Dat zal niet gaan werken zoals jij het voor ogen hebt. Vaak wordt zoiets gregeld door een versterker er tussen welke dan wel een 5.1 signiaal nodig heeft. Die hoofd telefoon uitgang van je LCD tv is 2.0 (stereo) daar zal nooit surround uit komen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 10:21 ]

• Petertjuh1985
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2022
De tv heeft geen 5.1 output/aansluiting, dus dit zal helaas niet gaan werken met die speakerset.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dan jammer.. alsvast bedankt he ;)

Verwijderd

Je TV heeft een optische digitale uitgang, dus voor surround heb je dan een speakerset nodig die daarmee overweg kan, of een extra kastje als een Teufel Decoderstation 3 tussen TV en speakerset.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik ook misschien een home cinema set kopen ofzo..
ik wil iets met 5 boxsjes die je in heel je kamer kan zetten...

maar het mag niet al te duur.. weet iemand dan een goeie O-)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ja hoor, gewoon een winkel binnenlopen, staan er zat, welke je moet hebben is je eigen smaak, daar kan niemand hier iets over zeggen. Let op de aansluitmogelijkheden, hoe goedkoper de set hoe minder mogelijkheden.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Niet al te duur...

Dat is nogal persoonlijk he?

Er zijn kant en klare 5.1 sets van nog geen €250,-
Jij kan dat al duur vinden terwijl anderen speakers in hun kamer hebben staan van €1000,- de stuk.

Maar nog over die optische uitgang van je tv:
Die zal alleen maar Dolby 2.0 uit gaan sturen.
Dus nog steeds geen volwaardig 5.1 geluid.
Meeste versterkers kunnen daar wel Dolby Pro Logic II van maken.
Wat zo veel wil zeggen is dat 2.0 geluid omgezet wordt naar een soort van 5.1.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
oke.. bedankt dan.. maar op die tv kan gewoon een home cinema set worden aangesloten dus?:)

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

De enige uitgang op je tv die surround aan zou KUNNEN is de optical (toslink) out. Ik weet niet of de tv het daadwerkelijk aan kan, maar ik neem aan van wel gezien die aansluiting. Als je een geluidset uitkiest moet je er dus op letten dat die optical in heeft. (bijvoorbeeld de logitech Z5500).

Schiet me ineens te binnen, (ik heb er verder ook weinig verstand van), maar gewone tv wordt toch niet met surround sound uitgestuurd? Dus als je alleen tv kijkt heb je helemaal niets aan een 5.1 set? Als je ook eens een filmpje kijkt of een game speelt op een console moet je uitkijken welke uitgangen die hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door jdm8 op 07-02-2009 18:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik nou wel een x een elektronica winkel inloop en een home cinema set koop..

maar waar moet ik dan allemaal op letten als ik daarheen loop?:)
Welke aansluiting ik moet hebben enzo?O-)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Als je nu eerst eens een budget geeft, want dat zou een stuk makkelijker zoeken voor ons.

Je moet sowieso een set hebben met een optische ingang, aangezien je tv een optische uitgang heeft. De set moet verder beschikken over Dolby Pro Logic II. Dit om van het 2.0 signaal wat je tv uitstuurt redelijk 5.1 geluid te maken.

Verder kan je het zo gek maken als je zelf wilt.
Wil je meer apparaten aansluiten op je set dan moet je meer optische/coaxiale/HDMI-ingangen hebben.

Maar verwacht geen wonderen van zo'n kant en klaar Sony/Philips/Samsung/LG-setje wat je bij de electro-boer haalt. Deze hebben meestal maar een paar extra ingangen (en dan meestal maar één digitale ingang en de rest analoog) en dan houdt het op.
Een betere optie zou zijn om een losse receiver te halen met een losse speakerset. Maar dan zit je in een heel andere prijsklasse...

Maar aangezien je Logitech in je startpost noemt zou je kunnen kijken naar de Z-5500.
Ik ben er niet kapot van, maar dat is puur persoonlijk. Voor dat geld heb je zeker een leuk setje waar je je tv op aan kan sluiten (de Z-5500 heeft twee digitale ingangen (optisch en coax)). En ondersteunt Pro Logic en kan dus 2.0 geluid over alle 5.1 kanalen weergeven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:52
Om het even ingewikkelder te maken voor je :9

Een tv stuurt geen 5.1 uit, je apparatuur (homecinema) gaat truukjes uithalen om dit toch over 5 speakers te verdelen. Kun je ons ook wat meer informatie geven over wat je kijk en via welke input dit komt.

Bijv. Je dvdspeler (als die niet al bij de homecinema set inzit) zul je rechtstreeks op je versterker moeten koppelen en het beeld rechtstreeks op de tv. Je dvd geeft wel 5.1 als output en het is zonde om dit via de tv te laten lopen.

Evt je spelcomputer, zelfde truukje, deze direct aansluiten op je versterker en het beeld naar je tv toe.

Er zijn ook sets die HDMI als input accepteren maar daar moet je dus en geschikte apparatuur voor hebben en deze sets zijn vaak nog wat prijziger.

Kort samengevat, met meer info kunnen we je een beter advies geven 8)

Verwijderd

Topicstarter
Ahaa... ik snap jou wel O-)

ik heb op mijn tv een PS3 aangesloten..
verder heb ik nog gewoon een normale tv kabel.. zonder digitaal tv !! :)
en dat was het wel ongeveer wat ik ermee doe !!

maar hoe moet ik dan mijn PS3 aansluiten voor dat extra mooi geluid?
want volgensmij heeft de PS3 niet zon uitgang ofwel?

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Je PS3 heeft een optische uitgang. Je sluit je PS3 dan met optisch op je geluidsset aan en de PS3 sluit je op de tv aan met HDMI.

Hoe je je tv op de geluidsset aansluit maakt niet zo veel uit, aangezien die alleen maar stereo uitzendt. De optische uitgang van de tv geeft de beste geluidskwaliteit, maar dan meot je wel een geluidsset kopen met minstens twee optische ingangen. Volgens de specifiekaties van je tv is de hoofdtelefoon uitgang de enige andere uitgang. Dit is dus een analoge uitgang.

Dus je geluidsset moet minimaal een optisch in en een hoofdtelefoon in hebben. OF twee optische ingangen.

De Z5500 is behoorlijk populair en kost relatief weinig. Deze heeft maar een optische ingang. Je tv zal je dan via de hoofdtelefoon uitgang aan moeten sluiten. (Let ook even op waar die hoofdtelefoon uitgang op je tv zit, bij sommige zit die aan de zijkant en een kabel uit de zijkant van je tv lijkt natuurlijk nergens op :p)

edit: kij keens achterop je tv of er geen andere geluidsuitgang op zit die ze vergeten zijn bij de specificaties te zetten. De meeste LCD tv's hebben volgens mij ook gewone tulp uitgangen. (Van die ronde aansluitingen, een rode en een witte)

[ Voor 104% gewijzigd door jdm8 op 08-02-2009 13:36 ]

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:11
Zoals jdmi8 al zegt: Ik heb zelf ook een ps3 en z-5500. De ps3 staat met hdmi aangesloten op mijn tv, en de ps3 staat via optisch aangesloten aan mijn z-5500. Dan stel je in je ps3 in dat je het geluid via een optische kabel wilt hebben en je hebt mooi 5.1 surround sound.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:45
Ik breng niet snel een einde aan een topic, maar in dit geval ben ik van mening dat je wel _iets_ zelf kunt uitzoeken.

Als jij 5.1 geluid wilt zul je een 5.1 speaker setup moeten hebben en 5.1 versterking. Ik raad je aan een bezoekje te brengen aan een of meerdere winkels. Bedenk vooraf wel wat jouw budget is :)

Tip, verzin volgende keer ook een andere topictitle, deze dekt helemaal geen lading.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.