Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP + 2K3 SRV] RPC server onbeschikbaar.

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 20:08

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik heb een probleem met een XP PC in ons domein te zetten, dat gedraaid wordt door een 2K3 SBS server.

Telkens ik de PC wil laten joinen krijg ik de melding dat de RPC server niet beschikbaar is.

In wezen is het hetzelfde als in dit topic : \[XP+Win2k srvr] RPC server niet beschikbaar *
Enkel stond daar geen oplossing in.

Wat ik ondertussen al geprobeerd heb :

- PC op de server uit AD gezwierd
- PC andere PC naam gegeven
- server herstart
- RPC service op server willen herstarten, doch niet mogelijk, start standaard mee op met de server, en blijkbaar geen mogelijkheid om hem te herstarten als de server al opgestart is.
- In de eventviewer staat niet echt iets abnormaal van foutmeldingen, het enige wat misschien zou kunnen is een melding van dat de LDAP Bind unsuccesfull was op de directory servernaam.domein.local for distinguished name. Directory returned error (0x51). Server down. De source hiervan is MSExchangeAL.
Maar volgens mij staat dit volledig los van het feit dat ik die XP PC niet op het domein krijg.

De enige oplossing die ik momenteel nog zie is een format van die XP PC en terug installeren, maar leiver niet dan wel, aangezien er een hoop data en software opstaat.
Iemand nog enig idee ?

-| Hit it i would ! |-

• Garfield_1
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01-2022
Heb je de DNS instellingen al eens bekeken van je cliënt ?

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 20:08

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ja, staan allemaal hetzelfde zoals op de andere domeinclients.

-| Hit it i would ! |-