Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP+Win2k srvr] RPC server niet beschikbaar *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.428 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjonny75
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik loop stage op dit moment en nu ben ik op het volgende probleem gestuit:
Ik wil een client pc (win xp) aanmelden op het domein van deze school. Telkens als ik de computernaam opgeef en mij vervolgens wil aanmelden op het domein krijg ik de volgende melding:

De volgende fout is opgetreden trijdens het wijzigen van de computernaam in (*computernaam*) (De computer was lid van het domein onder de oude computernaam blablabla).

De RPC server is niet beschikbaar.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Ik weet helemaal niks van servers af dus hou het simpel a.u.b.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

kan het zijn dat de admin van het netwerk je niet eerst moet authorizen om op dat domein te komen???

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Is je RPC service gestopt (veel mensen hebben 'm uitgeschakeld sinds blaster). Die heb je (itt wat velen denken) vaker nodig dan je denkt ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is het een NT- of een 2000 server? Bij NTserver is me dit ook vaker gebeurd: bij aanpassen van computernaam van een client moet je normaal gesproken de PC-naam aanpassen, en de PC daarna opnieuw aanmelden bij het domein. Hiervoor heb je ook een account nodig, wat die handeling uit mag voeren.
Wat werkt (bij mij): computernaam aanpassen, je dondert uit het domein (automatisch), PC herstarten, inloggen met domein-admin account, vervolgens uit het domein halen (dus in een werkgroep zetten), en weer opnieuw erin zetten. (dit kan bij mijn weten zonder reboot van de PC)

• Sjonny75
bogy schreef op 14 October 2003 @ 13:00:
kan het zijn dat de admin van het netwerk je niet eerst moet authorizen om op dat domein te komen???
Er is maar 1 pc met dit probleem in het hele netwerk. Alle andere pc's kunnen gewoon inloggen onder administrator. Het probleem is eigenlijk (denk ik dan :)) dat ik de computernaam niet kan veranderen. Hij komt telkens met die melding dat ie de oude computernaam weer terug krijgt. Hij moet dan opnieuw starten maar er werkt vervolgens nog niks. Ik krijg voor bovengenoemde melding eerst ng de melding: welkom bij domein *** en daarna dus die foutmelding.

• Dr. Bean
  • Niet online
Dan moet je de PC éérst in een werkgroep zetten, dan PC-naam aanpassen, vervolgens rebooten, en in het domein hangen met een authorized account. Daarna weer een reboot, en het moet gelukt zijn.
/edit: dit wordt veroorzaakt door het computeraccount wat aangemaakt wordt op de server. Misschien kun je dat account op de server weggooien, dan moet het in principe ook lukken

[ Voor 32% gewijzigd door Dr. Bean op 14-10-2003 13:10 ]

• Sjonny75
Bean schreef op 14 oktober 2003 @ 13:03:
Is het een NT- of een 2000 server? Bij NTserver is me dit ook vaker gebeurd: bij aanpassen van computernaam van een client moet je normaal gesproken de PC-naam aanpassen, en de PC daarna opnieuw aanmelden bij het domein. Hiervoor heb je ook een account nodig, wat die handeling uit mag voeren.
Wat werkt (bij mij): computernaam aanpassen, je dondert uit het domein (automatisch), PC herstarten, inloggen met domein-admin account, vervolgens uit het domein halen (dus in een werkgroep zetten), en weer opnieuw erin zetten. (dit kan bij mijn weten zonder reboot van de PC)
Het is een win 2000 sever. Als ik de computernaam veranderd komt die melding en dan krijgt ie zijn oude computernaam weert terug, dus ik kan em niet veranderen. <aar ik probeer en dus eerst ff op werkgroep te zetten, dan de computernaam te veranderen en dan weer in domeim zetten.

• Sjonny75
Nu krijg ik de volgende fout als ik em weer terug in het domein zet na het veranderen van de computernaam:

De volgende fout is opgetreden tijdens het lid worden van het domein
De RPC server is niet beschikbaar

• Sjonny75
Bean schreef op 14 oktober 2003 @ 13:09:
/edit: dit wordt veroorzaakt door het computeraccount wat aangemaakt wordt op de server. Misschien kun je dat account op de server weggooien, dan moet het in principe ook lukken
kan je me een beetje uitleggen hoe ik dat kan doen?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Kijk eens in de eventviewer wat voor fout daar staat.. kun je de eventid opzoeken op internet..

Probeer anders eens het computeraccount te wissen in de AD en daarna proberen toe te voegen..

Pvouput live

• Sjonny75
Krypt schreef op 14 October 2003 @ 13:23:
Kijk eens in de eventviewer wat voor fout daar staat.. kun je de eventid opzoeken op internet..

Probeer anders eens het computeraccount te wissen in de AD en daarna proberen toe te voegen..
misschien een domme vraag maar waar vind ik de eventvieuwer? (ik heb een nederlandse versie) en hoe en waar wis ik een computeraccount? (Ik weet niks van serveroperating systems)

• Dr. Bean
  • Niet online
Via >start>programma's>administrative tools>active directory users and computers (hoe dit in het nederlands heet...geen idee) kun je de computeraccounts bekijken en simpelweg weggooien. (dan heb ik het wel over de server waar je dit bekijkt)
Via die administrative tools kun je ook je event viewer bekijken die op de server staan. Via eventid.net kun je dan de gegevens invoeren, en nagaan wat het probleem is.
Ook je lokale PC houdt zo'n eventlog bij, die is oa te bereiken via je configuratiescherm>computer management (óf rechtermuisknop op "mijn computer", kies manage. Wederom, wat dit in het nederlands is weet ik niet, ik werk alleen maar met engelse versies...)

[ Voor 33% gewijzigd door Dr. Bean op 14-10-2003 13:52 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Eventviewer is wat gemakkelijker op te roepen door Start>Run>Eventvwr
En dan bij je System/Systeem log.. zal vast iets nuttigs staan..

Als je niets afweet van serverOS vraag dan aan de beheerder van de ActiveDirectory of hij je computeraccount wilt wissen..

Kijk overigens ook even of er niet andere machines dezelfde problemen geven; kan namelijk ook liggen aan replicatieproblemen..

[ Voor 22% gewijzigd door Krypt op 14-10-2003 14:11 ]

Pvouput live

Verwijderd

De RPC server is niet beschikbaar
Deze fout kreeg ik tijdens het installeren van de software van de HP 2110(printer).
Waar kan je zoiets aanzetten? (Win XP)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 18:32 ]

Verwijderd

RPC aanzetten:

rechter muisknop op deze computer, beheren, services RPC service zoeken en starten

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Zeg Sjonnie, ik pas je topictitel iets aan: WOS Policy <--
Trouwens is het handig om de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) te gebruiken als je iets hebt toe te voegen binnen 24 uur, zo 'schoppen' is onoverzichtelijk en niet aardig tov. de rest van de gebruikers :)

En het klinkt misschien lullig, maar als ik het zo hoor is het inderdaad handig om er iemand met meer verstand van servers bij te halen als je dit op een draaiende school server doet; het zou vervelend zijn als er iets goed mis gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

RPC-service is voor elke netwerk-connectiviteit nodig.
Uitschakelen i.v.m. het blaster-virus hoeft helemaal niet als je de patch van MS hebt gedraaid.
Je kunt hem het beste op automatisch zetten bij eigenschappen en dan starten.
Pagina: 1