Wat is een deftige videokaart voor mijn mediacenter pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 13:21
De titel zegt het al.... Wat is een deftige videokaart voor mijn mediacenter pc?

Ik heb me eigenlijk totaal niet verdiept in de huidige generatie videokaarten, en de (huidige) typenummers zeggen me dan ook niets. Daarom vraag ik graag jullie hulp!

Waarom wil ik een andere videokaart.... nou dat komt omdat ik onlangs een full HD tv heb gekocht welke ik graag via HDMI wil aansluiten op mijn Vista Ultimate Mediacenter pc. (Dit in de hoop dat het beeld beter zal worden.
Nog belangrijker is dat ik een blu-ray speler voor de pc wil gaan aanschaffen. Dan moet mijn videokaart natuurlijk wel de volledige 1920x1200 resolutie uitspugen!

Momenteel kent mijn pc (een P4 met HT 3,0Ghz met 4Gb ram) een ATI Radeon X1300 videokaart. Deze zit nu via een standaard D-SUB vga kabel aangesloten op mijn nieuwe tv. Het beeld is opzich prima echter standaard op 1024x768. (In mediacenter modus is dit 1360x768.)

Ik moet erbij vermelden dat ik totaal GEEN spellen speel op deze pc. De videokaart hoeft dan ook geen snelheidsmonster te zijn, maar moet uiteraard niet haperen met full-hd beelden enzo.

Graag jullie wijze raad. Een ATI heeft iets mijn voorkeur, al kan ik niet goed aangeven waarom.....

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05 00:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Charlie932 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:35:
[...]

Ik heb me eigenlijk totaal niet verdiept in de huidige generatie videokaarten, en de (huidige) typenummers zeggen me dan ook niets. Daarom vraag ik graag jullie hulp!

[...]
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al, je moet je dus even verdiepen in de materie! GoT is geen helpdesk waar andere mensen jouw werk doen. Kijk eens rond wat er te vinden is, en probeer met de beschikbare informatie een keuze te maken. Mocht je er echt niet uitkomen, dan kun je hier altijd terecht met een gerichte vraag.

Zie ook **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Rail Away!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb me eigenlijk totaal niet verdiept in de huidige generatie videokaarten
Dan open je inderdaad te vroeg een topic. GoT is er voor de vragen waar je met eigen inzet niet uit komt, niet een vervanging voor eigen inzet.

Lees idd **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? even door - en gebruik het om je eisen duidelijk te krijgen. Dan kun je makkelijk zelf op zoek.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.