Toon posts:

Laptop VGA aansluiten op tv zonder VGA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn laptop aansluiten op mijn tv, zodat ik daarop films e.d. kan kijken.
Nu heeft de videokaart in mijn laptop een VGA uitgang, maar mijn oude beeldbuis (geen lcd/plasma dus) geen VGA ingang. De tv heeft wel scart, s-video en tulp aansluitingen.
Ik zou dus moeten kiezen uit de volgende mogelijkheden:
- VGA -> Scart
- VGA -> S-video
- VGA -> Tulp

Ik heb op google/got gelezen dat het wel mogelijk is dmv verloopkabels. Maar ik ben er niet achter gekomen welke optie de beste beeldkwaliteit geeft.

Dus, kan iemand mij advies geven voordat ik naar de elektronicaboer ren en een verloopkabel ga halen?

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 18:00
Zo ver kweet geeft scart je het beste dan...

Verwijderd

Voor meer informatie over het aansluiten van een VGA uitgang op een RGB Scart aansluiting kan je hier kijken:

http://mythtv.org/wiki/RGB_Scart

Je moet dus zeker weten dan je Scart aansluiting op je TV een echte RGB Scart aansluiting is. Daarnaast komt er dus nog bij kijken dat je niet zondermeer een verloopkabel van VGA (D-SUB) naar SCART kan kopen en kan verwachten dat het werkt. Het standaard uitgangs signaal van een VGA aansluiting is namenlijk niet helemaal gelijk aan een scart aansluiting. In het bovengenomende artikel staat eea verder uitgelegd.

Hoewel het maken van een VGA naar RGB Scart kabel vrij makkenlijk is blijkt meestal dat het resultaat toch niet helemaal is wat je er van verwacht. Ik zelf heb ook zo'n kabel laten maken maar het resultaat was niet voldoende om daarvoor een "standaard" oplossing helemaal voor opzij te zetten.

Als de doelstelling is om films te kunnen kijken dan zou ik je toch aanraden eens te kijken in dit topic:

Networked Media Tank - deel 3

Extra voordeel van zo'n oplossing is dat je ook helemaal klaar bent voor de toekomst (er zit nml ook al een HDMI aansluiting op) en dat je de films gewoon op je NAS in het netwerk kan laten staan en een stil (geen bewegende delen) en klein kastje naast je TV hebt staan. En ook de verdere mogenlijkheden met zo'n kastje zijn vrij uitgebreid.

Ik hoop dat dit je wat meer op weg kan helpen.

Hein