Toon posts:

Passieve subwoofer Denon 1509

Pagina: 1
Acties:
  • 932 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Denon 1509 receiver aangeschaft en was voornemens om mijn luidsprekers van mijn oude 5.1 set herio aan te sluiten. Dit betreft de luidsprekers van de Sony DAV SC5.

Nu heb ik de boxen hierop aan gesloten en dat werkt verder prima, alleen deze geven de lage tonen niet genoeg weer. Nu kan ik mijn passieve subwoofer niet aanlsuiten op de pre out van de receiver, deze is bedoeld voor een actieve subwoofer.

Kan ik mijn passieve subwoofer nog wel aansluiten op mijn receiver? Ik heb al diverse topics doorgelezen, maar ben er nog niet helemaal uit.

Dit is de achterzijde van van de Denon 1509 receiver:
Afbeeldingslocatie: http://www.marcush.de/wp-content/uploads/2008/07/denon-avr1509_back.jpg

Kan ik de passieve subwoofer (die dus alleen een rood/zwart aansluiting heeft) op mijn frontspeakers B aansluiten en op de receiver A+B selecteren? Wat ik begrijp moet ik de frontspeakers op LARGE zetten, zodat ook de lage tonen doorgegeven worden. Maakt het dan nog uit of ik ze aansluit op de L of R van aansluiting B? Werkt dat?

Of moet ik ze samen met de front spreaker L Of R in hetzelfde gat aansluiten, oftewel 2 draden in 1 gat?

Als ik hiervoor zou moeten kiezen, welke keuze zou dan het beste uitpakken. Heb er nl. niet veel verstand van en ben bang om het al uit te proberen en vervolgens iets op te blazen...

De luidsprekers zijn allen 4 ohm en de receiver geeft het volgende aan. Bij gebruik van A of B: 6 - 16 ohm. Bij gebruik van A + B 12-16 ohm.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:08

Shunt

Boe

je zult dan zoizo een losse crosover moeten plaatsen in de pasive sub.
en dan ZOU het eventueel kunnen werken. Verder snap ik niet zo goed waarom je uberhoubt een nieuwe versterker gaat kopen om er dan zo'n setje op aan te gaan sluiten ? ik zou zeggen investeer in een sub en fatsoenlijke speakers dat zou al een hoop schelen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:14:
je zult dan zoizo een losse crosover moeten plaatsen in de pasive sub.
en dan ZOU het eventueel kunnen werken. Verder snap ik niet zo goed waarom je uberhoubt een nieuwe versterker gaat kopen om er dan zo'n setje op aan te gaan sluiten ? ik zou zeggen investeer in een sub en fatsoenlijke speakers dat zou al een hoop schelen.
Mijn dvd speler van mijn home cinema set was kapot gegaan, daarmee dus compleet onbruikbaar geworden. Als ik nu nieuwe luidsprekers ga kopen, wil ik het ook goed doen. Mocht ik de huidige set luidsprekers kunnen aansluiten, kan ik die aankoop even uitstellen. Dat was de gedachte. Maar mocht het dus niet goed mogelijk zijn, dan zal ik dus een nieuwe set aan schaffen.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:40
Begin gewoon met een nieuwe subwoofer, dan kun je de rest alsnog uitstellen.
Een passieve sub is niet mogelijk. Ja je kunt 'm wel aansluiten op de B uitgang, maar dan heeft het weinig effect omdat je niks kunt afregelen. Probeer het uit en je komt er vanzelf achter.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Ik heb ook de speakers hangen van de Sony DAV SC5. Op zich niets mis mee.
Wil zelf over stappen op een Marantz NR1501 ivm HDMI aansluitingen. Echter dan loop ik tegen dezelfde zaken aan dan jou.

Je hebt namelijk al een actieve subwoofer nodig. Ik zal genoegen moet nemen met de Sony speakers.
Dit omdat deze aan het plafond heb gehangen. Weet niet of ik andere type ook kan bevestigen. Heb namelijk een smeerplafond, dus zit nu op een rachel geschroeft. Maar ik kan niets meer zien. Dus het moest een gelijke bevestigingsvoet zijn.

Verwijderd

Als het toch maar een tijdelijke oplossing is kun je misschien even in je vriendenkring op zoek naar ene oude versterker. Die hang je dan gewoon aan je subout. Kun je toch je sub gebruiken in de tussentijd. Is dat een mooie oplossing? Verre van, maar als je al aan het oriënteren bent naar nieuwe spullen kan het volgens mij prima.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:19:
Ik heb ook de speakers hangen van de Sony DAV SC5. Op zich niets mis mee.
Wil zelf over stappen op een Marantz NR1501 ivm HDMI aansluitingen. Echter dan loop ik tegen dezelfde zaken aan dan jou.

Je hebt namelijk al een actieve subwoofer nodig. Ik zal genoegen moet nemen met de Sony speakers.
Dit omdat deze aan het plafond heb gehangen. Weet niet of ik andere type ook kan bevestigen. Heb namelijk een smeerplafond, dus zit nu op een rachel geschroeft. Maar ik kan niets meer zien. Dus het moest een gelijke bevestigingsvoet zijn.
En hiervoor kick je een topic van een jaar oud.... :|

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.