Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:54

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/RacePro/header.jpg

Inhoudsopgave

Introductie

Race Pro is een racesim welke exclusief voor de Xbox 360 ontwikkeld word door Simbin. Onder de liefhebber van racesims zal Simbin voornamelijk bekend zijn van games als GTR/GTR2 & GT Legends voor de pc, welke allen als zeer realistisch bekend staan. Met Race Pro doet Simbin een poging om dit gevoel realisme ook naar de console te brengen. Het zal de 1e game van de ontwikkelaar zijn welke op een console beschikbaar komt. Het spel word uitgegeven door Atari.

Features
  • Grote diversiteit aan autos
  • 13 reallife tracks
  • Realistische physics
  • Officiële licenties voor het WTCC, Formule 3000 & Formule BMW
  • Uitgebreide Xbox Live features

Banen

Race Pro zal 13 tracks bevatten, waarbij een aantal banen in diverse configuraties te rijden zijn. In totaal brengt dit het aantal op zo'n 20 verschillende banen.
CircuitLocatieConfiguratie(s)
Autódromo Internacional de CuritibaCuritiba, BrazilGP Circuit & Oval
Autodromo Nazionale MonzaMilano, ItalyGP Track & Junior Track
Automotodrom BrnoBrno, Czech RepublicGP Circuit
Brands Hatch CircuitFawkham, UKGP Circuit & Indy Circuit
Circuit de PauPau, FranceGP Circuit
Circuit Park ZandvoortZandvoort, HollandGP Circuit & Club Circuit
Circuit Ricardo TormoValencia, SpainGP Circuit, Long Circuit & National Circuit
Circuito da BoavistaPorto, PortugalGP Circuit
Circuito da GuiaMacau, MacauGP Circuit
Mazda Raceway Laguna SecaMonterey(CA), USAGP Circuit
Motorsport Arena OscherslebenOschersleben, GermanyA-Course & B-Course
Road AmericaElkhart Lake(WI), USAGP Circuit
Scandinavia RacewayAnderstorp, SwedenGP Circuit

Auto's

Hieronder vind je een lijst met alle autos welke in Race Pro aanwezig zullen zijn, onderverdeeld per klasse.
GT Pro
Aston Martin DBR9Audi R8 GT Concept
Corvette C5.RCorvette C6.R
Dodge Viper GTS/RGumpert Apollo GT
Koenigsegg CCGTLister Storm
Saleen S7R
GT Sport
BMW M3 GTRCorvette C6 GT2
Marcos MarcoRelly GTSMosler MT900R
Seat Toledo GTSpyker C8 Spyder GT2R
SunRed SR21
GT Club
Aston Martin DBRS9BMW Z4 GTR
Dodge Viper Competition CoupeGillet Vertigo Streiff
Seat Cupra GT
WTCC '07
Alfa Romeo 156BMW 320si e90
BMW 320i e46Chevrolet Lacetti
Honda Accord Euro-RPeugeot 407
Seat LeónVolvo S60 Challenge
WTCC '87
Alfa Romeo 75 turboBMW M3 e30
WTCC Extreme
Alfa Romeo 156 ExtremeBMW 320si Extreme
Chevrolet Lacetti ExtremeSeat León Extreme
Production Class
Audi R8Dodge Viper SRT/10
Gumpert ApolloKoenigsegg CCX
Formula 3000
Lola B02/60
Formula BMW
Formula BMW
Mini Cooper Challenge
Mini Cooper S
Radical Sportscars
Radical SR3Radical SR4
Caterham CSR
Caterham CSR200Caterham CSR260
Caterham CSR320

Downloadable Content

Uit een uitgelekte perslijst blijkt dat Race Pro een aantal pakketen downloadable content zal krijgen. Er word gesproken over een totaal van 7 releases, waarvan er 2 gratis zouden worden. De bedoeling zou zijn om maandelijks 1 pakket te releasen. Prijsinformatie hieromtrend is nog niet bekend gemaakt.

De volgende content is reeds bekend:
AutosBronRelease date
Historic GT and Touring carsEDGE magazinennb.

BanenBronRelease date
Circuit de Spa-Francorchamps (GP Circuit)EDGE magazinennb.
Nürburgring (GP Circuit, Nordschleife & Endurance Layout)Simbin @GC'08nnb.

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/RacePro/1_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/RacePro/2_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/RacePro/3_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/RacePro/4_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/RacePro/5_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/RacePro/6_thumb.jpg

FAQ

- Ziet er allemaal te gek uit, maar vanaf wanneer kan ik het spel eigenlijk spelen?
* Race Pro ligt vanaf 17 februari 2009 in Amerika in de winkels, wij Europeanen kunnen vanaf de 20e aan de slag.

- Ik ben toch nog niet helemaal overtuigd, kan ik het ook eerst proberen?
* Een demo word op 6 februari 2009 op Xbox Live verwacht.Een demo zou voor de release beschikbaar moeten zijn, een exacte releasedate is echter nog niet bekend.

Handige links

Officiële homepage
Eurogamer Review
Overzicht van alle reviews tot nu toe
Overzicht van alle aanwezige achievements

Racende GoT'ers

Hieronder vind je een lijst van tweakers welke het spel spelen:
UsernameGamertag
BMBurningMetal
BaardmeesterBaardmeester
uchiha tijntjeVAS taijyn

(Voor aanvullingen, correcties etc, stuur me een DM)

[ Voor 14% gewijzigd door BM op 21-02-2009 14:31 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

*tagged*

En ja, ik ben een enorme race-freak, tot op het vervelende af... Kan niet wachten om met mensen te racen die weten wat de regeltjes zijn en op een hoog niveau spelen (zo min mogelijk assists, auto's afstellen etc).

Voor de mensen die echt denken dat ze een kans maken, op www.ifcaracing.com is het de bedoeling dat er een competitie komt waar zeer waarschijnlijk real-life sponsors zich mee gaan bemoeien; altijd leuk om te kijken of je bij de top van de wereld kan horen.

Anyhow, RacePro heb ik een pre-order voor liggen en hoop 'm voor de 20e te ontvangen. Zal in de tussentijd (en daarna) het topic volgen en hopelijk hebben we voldoende GoT'ers die ook van racen houden!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:00

painkill

Pain(k)(ill)

http://www.gamekings.tv/index/videos/review-race-pro/

Daar zijn ze er niet bijzonder positief over.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Heb de review niet gezien, maar ik geloof dat gamekings DiRT (of Grid :?) aanprees als 1 van de meest realistische racegames van dit moment. Op dat moment heb je voor mij behoorlijk afgedaan als reviewer :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik heb weinig met GameKings te maken; over het algemeen spelen een spel niet eens tot waar het interessant/moeilijk wordt en baseren daar hun mening op. Als ik de hands-on van IGN of Xboxfront mag geloven, dan wordt het zeker erg interessant.

Verder is het natuurlijk een stuk eigen interesse; kan me zo voorstellen dat iemand het spel koopt om alleen maar met een Seat in the WTCC te rijden online. Ligt maar helemaal aan de persoon om een sim (want dat is dit spel eigenlijk) te doorgronden en te willen leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 08:29
is het nu ook zo dat mensen die race07 enof gtr-evo op de pc hebben precies dezelfde circuits hebben als in race-pro voor de xbox.

ik bedoel. zitten de circuits van race07 ook in race-pro

want bij ons op het werk rijden er een aantal een competitie (time attack) op de pc , de race07 tracks.
en nu willen de collega's met een xbox ook dit spel gaan aanschaffen om zo ook tijden te gaan rijden op die circuits..

je kent het wel..er circuleert dan een excel bestandje op de zaak met de gereden tijden , elke maand een ander wtcc circuit. afgunst.. het niet kunnen verkroppen dat je collega net 3 tienden sneller is dan jij e.d.

[ Voor 20% gewijzigd door murky123 op 05-02-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Anoniem: 289669 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:59:
Dit lijkt me een gaaf spel..
Ook voor op de PSP?
Xbox 360 exclusief.

murky123 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:57:
is het nu ook zo dat mensen die race07 enof gtr-evo op de pc hebben precies dezelfde circuits hebben als in race-pro voor de xbox.

ik bedoel. zitten de circuits van race07 ook in race-pro

want bij ons op het werk rijden er een aantal een competitie (time attack) op de pc , de race07 tracks.
en nu willen de collega's met een xbox ook dit spel gaan aanschaffen om zo ook tijden te gaan rijden op die circuits..

je kent het wel..er circuleert dan een excel bestandje op de zaak met de gereden tijden , elke maand een ander wtcc circuit. afgunst.. het niet kunnen verkroppen dat je collega net 3 tienden sneller is dan jij e.d.
Als ik het goed begrijp zijn Laguna Seca en Road America sowieso nieuw voor de Race serie, en Macau en [insert-andere-baan] exclusief gelicenseerd aan Simbin.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 22:12

boesOne

meuh

Het is een GTR Evo port zo te zien. Exact de zelfde auto's en circuits.. Waarom zit de nordschleife er niet bij?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

boesOne schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:10:
Het is een GTR Evo port zo te zien. Exact de zelfde auto's en circuits.. Waarom zit de nordschleife er niet bij?
Misschien dat ze die als downloadable content willen aanbieden ($$$)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Een echte port kan je het niet noemen, want Race Pro is het eerste spel dat draait op de nieuwe Lizard engine van Simbin.

[ Voor 20% gewijzigd door SR8 op 05-02-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Marzman schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:17:
[...]

Misschien dat ze die als downloadable content willen aanbieden ($$$)
Spa en de Nurburgring schijnen inderdaad als downloadable content te komen, evenals nieuwe autos. Zal daar binnenkort eens een stukje over bijzetten in de TS.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

SR8 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:20:
Een echte port kan je het niet noemen, want Race Pro is het eerste spel dat draait op de nieuwe Lizard engine van Simbin.
Als ik de beelden bekijk in de review op gamekings lijkt de engine tot weinig meer in staat dan de ouwe ISI engine van GTR2/Evo.. Het lijkt er zelfs als 2 druppels water op.

Volgens mij is het niet de lizard engine maar gewoon de ISI engine naar de xbox geport.. (zo niet, dan valt die Lizard engine zwaar tegen, of simbin kan er maar weinig mee..)

Wel goed trouwens dat er een echte sim voor een console komt. Ik heb Evo en das een geweldige racesim..

[ Voor 8% gewijzigd door boesOne op 05-02-2009 22:34 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
boesOne schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:33:
[...]

Als ik de beelden bekijk in de review op gamekings lijkt de engine tot weinig meer in staat dan de ouwe ISI engine van GTR2/Evo.. Het lijkt er zelfs als 2 druppels water op.

Volgens mij is het niet de lizard engine maar gewoon de ISI engine naar de xbox geport.. (zo niet, dan valt die Lizard engine zwaar tegen, of simbin kan er maar weinig mee..)

Wel goed trouwens dat er een echte sim voor een console komt. Ik heb Evo en das een geweldige racesim..
Als ik het goed begrepen heb van de officiele website is Lizard de naam van de physics engine, en niet van de graphics engine. Dat zou wel verklaren waarom het er niet heel bijzonder uit ziet.

Hopelijk morgen de demo. Ben erg benieuwd, maar helemaal overtuigd ben ik nog niet. :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-06 09:40
Het grafisch gedeelte was bij GTR2 al voldoende op orde, als race pro er op de xbox evengoed uitziet ben ik al blij.
Een verbeterde physics engine is voor mij veel belangrijker dan betere graphics. Ben benieuwd wat ze er op de x360 uitpersen. Na forza 2 is er geen goede racer meer geweest op de X360. PGR4, dirt en grid bijvoorbeeld liggen me echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Eurogamer heeft zijn review al online staan: http://www.eurogamer.net/articles/race-pro-review

spoiler:
8/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:39

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Leuk topic! ;)

Ik zit nog te twijfelen of ik het aan zal schaffen. Ben echt een die hard sim-racer geweest op de PC. Maar op de consoles hebben racers mij nog nooit echt heel lang kunnen boeien. Heb ongeveer alle delen gespeeld van de GT serie en alle 2 de delen van Forza, maar nooit echt heel lang en fanatiek.

Ik denk dat ik het eerst eens bij BM ga spelen :)

@ Topicstarter:

Hoop dat de demo vandaag nog uitkomt, anders heb je verwachtingen opgewekt!!! :(

[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-02-2009 12:50 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
uchiha tijntje schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:41:
Oh?

@ Topicstarter:
Hoop dat de demo vandaag nog uitkomt, anders heb je verwachtingen opgewekt!!! :(
Ik wil ook graag dat ie uitkomt, maar om eerlijk te zijn ben ik bang dat het vandaag niet gaat gebeuren. Als schijnt RE5 demo ook pas laat op de dag online gekomen te zijn.

Net een stukje over aankomende DLC toegevoegd. Zal dat proberen te updaten als er meer over bekend word.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

uchiha tijntje schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:41:
Ik zit nog te twijfelen of ik het aan zal schaffen. Ben echt een die hard sim-racer geweest op de PC. Maar op de consoles hebben racers mij nog nooit echt heel lang kunnen boeien. Heb ongeveer alle delen gespeeld van de GT serie en alle 2 de delen van Forza, maar nooit echt heel lang en fanatiek.

Het is toch geen woensdagmiddag dat je bij je vriendjes kan gaan spelen? ;)

Ach, na Forza2 ben ik wel toe aan een nieuwe uitdaging. Hoop eigenlijk dat RacePro ook een mooie database gaat bijhouden met de snelste rondetijden per circuit en klasse want dat was in Forza2 op een gegeven moment nog het enige waarvoor ik het spel aanzette.

Demo's die op vrijdag worden aangekondigd, komen soms pas rond 23:00 PST uit oftewel, pas morgenochtend rond 10:00...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:58
Ga deze ook zeker halen.
GTR2 ook veel gedaan dus verwacht hier ook wel veel van.
MAX3400 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:32:
*tagged*

En ja, ik ben een enorme race-freak, tot op het vervelende af... Kan niet wachten om met mensen te racen die weten wat de regeltjes zijn en op een hoog niveau spelen (zo min mogelijk assists, auto's afstellen etc).
Precies zonder al die hulpen uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Marc3l schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:29:
Ga deze ook zeker halen.
Precies zonder al die hulpen uit 8)
:+ zonder alle hulpen uit -> je bent dus een mietje want je zet alles assist aan... :o

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 06-02-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
zo hoort het natuurlijk wel in een simulator:
alle hulpjes uit., geen tractioncontrol, geen stabilitycontrol, zelf schakelen .
zeker als je een goed stuur + pedalen en shifter hebt met FFB, Ik vind dat je moet kunnen voelen wat je doet.

dus blokkerende wielen bij te hard remmen. over/onderstuur e.d.

al die electronische hulp aan verpest dat juist.. dan heb ik er geen gevoel bij..is mijn opinie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

murky123 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 09:51:
zo hoort het natuurlijk wel in een simulator:
alle hulpjes uit., geen tractioncontrol, geen stabilitycontrol, zelf schakelen .
zeker als je een goed stuur + pedalen en shifter hebt met FFB, Ik vind dat je moet kunnen voelen wat je doet.

dus blokkerende wielen bij te hard remmen. over/onderstuur e.d.

al die electronische hulp aan verpest dat juist.. dan heb ik er geen gevoel bij..is mijn opinie
Ik vind eigenlijk "hulpen" wat anders dan tractioncontroll en ABS. Als die dingen op de auto zitten en gebruikt worden in races dan mag je het best aan hebben staan. Ik heb ook pas een race met een 2006 F1auto moeten rijden voor 1uur en 40 minuten en ik was blij dat er traction controll op dat model zat.

Onder hulpen versta ik meer automatisch remmen voor bochten (het bestaat), autogears terwijl het een handgeschakelde bak is, schades uitgeschakeld.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
je hebt ook helemaal gelijk.. ik vergat te melden dat het mij ook gaat om die dingen die jij noemt..
alles zo realistisch mogelijk..
brandstofverbuik.
schade bij aanrijdingen e.d.

het is nu eenmaal zo dat je gewoon echt de ideale lijn moet volgen voor de beste grip. en dat je banden ook nog eerst op temperatuur moet komen.. en dat na verloop van tijd je weer grip verliest door slijtage..

en als je splitter of je wing eraf is.. probeer dan nog maar eens een goed rondje te rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hopelijk is (en wat ik nu ga zeggen vindt niet iedereen leuk) RacePro een mooi opstapje naar Forza3. Of anders gezegd; de heren van Turn10 praten al tijden over dingen als brandstofverbruik, zijwind, zeer reeele schades etc. Vind het voor mezelf alleen jammer dat ik nooit heb leren rijden met het Microsoft-stuurtje; op de een of andere manier kreeg ik het niet onder de knie maar gelukkig voldoende ervaring met de controller om goede tijden/lijnen te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:37:
Hopelijk is (en wat ik nu ga zeggen vindt niet iedereen leuk) RacePro een mooi opstapje naar Forza3. Of anders gezegd; de heren van Turn10 praten al tijden over dingen als brandstofverbruik, zijwind, zeer reeele schades etc. Vind het voor mezelf alleen jammer dat ik nooit heb leren rijden met het Microsoft-stuurtje; op de een of andere manier kreeg ik het niet onder de knie maar gelukkig voldoende ervaring met de controller om goede tijden/lijnen te rijden.
Ben erg benieuwd wat met Forza3 gaan doen. Als ze op dezelfde weg doorgaan als met Forza2 kunnen ze d'r zeker wat moois van maken. En als de geruchten van een hele tijd terug zijn, word ie massive, 2 disc, ettelijke 100'en autos, veel banen, etc. Ben benieuwd. Maar nu eerst Race Pro maar :)

Nog geen demo, zo onderhand kunnen ze beter maar gelijk de full in de schappen gooien :/

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
MAX3400 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:11:
[...]

:+ zonder alle hulpen uit -> je bent dus een mietje want je zet alles assist aan... :o
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Dit is toch wel het spel waar ik op zit te wachten. Pre-orderen waag ik me niet meer aan na Grid. Dat spel moest ik ook hebben en viel me vies tegen. Veel te veel arcade. Kom maar met die demo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Dit spel maar is samen met een Racing Wheel aanschaffen dan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

pjlgt schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:33:
Dit is toch wel het spel waar ik op zit te wachten. Pre-orderen waag ik me niet meer aan na Grid. Dat spel moest ik ook hebben en viel me vies tegen. Veel te veel arcade. Kom maar met die demo :)
Dit komt van Simbin. RacePro is echt niet arcade! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Kn4kw0r5t schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:41:
Dit spel maar is samen met een Racing Wheel aanschaffen dan :-)
Welke stuurtjes zijn er eigenlijk voor de 360? Dat xbox/microsoft stuurtje voelt nou niet echt degelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 09:38
Ik heb mijn RacePro maar gecanceld, hoor er echt weinig positiefs over. Dan blijf ik liever rFactor spelen op mijn pc met stuurtje.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:34:
Ik heb mijn RacePro maar gecanceld, hoor er echt weinig positiefs over. Dan blijf ik liever rFactor spelen op mijn pc met stuurtje.
Als ik ze de reviews die op metacritic staan bekijk, geven de reviews eigenlijk allemaal wel aan dat het met het racen wel snor zit. De aankleding eromheen is niet van Forza/GT niveau, maar de vraag is of je dat bij Race Pro moet verwachten :)

Sowieso ga ik niet meer preorderen. Op releasedag zijn games eigenlijk altijd wel te krijgen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-06 01:50

Turfschipper

Hup NAC

Ik ben reuzebenieuwd naar de open wheeler.

Is eigenlijk de enige reden waarom ik hem zou halen. Hoewel ik nog steeds baal van het feit dat je online niet met 20 man of meer kan racen.

Een fatsoenlijke league zit er niet in met 12 man. Maar goed even afwachten nog. De game ''laten testen'' door wat leden van BRO. En als zij de open wheeler goed vinden, dan haal ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Phusebox schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:34:
Volgens mij zie ik juist overal staan dat waar de game over gaat, racen, geweldig is, en op hoog niveau staat :)

Uit Review rfFactor
Other than the fact that rFactor never crashed whilst I was playing it, I can’t think of a single positive thing to say about it. It’s a terrible piece of work that is more expensive than all its current rivals (except Need for Speed ProStreet, but that’s shovelware). It is a title designed to con people out of their money, nothing more.
Reviews zeggen niet alles, zeker niet als het om sims gaat ;)

[ Voor 39% gewijzigd door PWM op 10-02-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Lijkt er wel meer en meer op dat we de demo gewoon kunnen gaan vergeten.

Op XBW forum stond een uit het duits vertaald stukje waarin stond dat de demo niet meer zou komen. Tevens wist iemand daar te vertellen dat de game bij de winkeliers nog steeds voor een release op de 13e zou staan, ipv de 20e. Dat zou wel leuk meegenomen zijn :)

Edit: Lol @ rFactor review :)

[ Voor 4% gewijzigd door BM op 10-02-2009 11:11 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PWM schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:09:
[...]

Volgens mij zie ik juist overal staan dat waar de game over gaat, racen, geweldig is, en op hoog niveau staat :)

Uit Review rfFactor

[...]

Reviews zeggen niet alles, zeker niet als het om sims gaat ;)
Ach ja, die review die je quote slaat sowieso de plank mis want een jaar geleden kon je rfactor al voor 10 euro of minder kopen :S

En aangezien games tegenwoordig toch niet meer zo duur zijn als import wacht ik wel even af hoe hij valt als ie uitkomt.

Hoop nog altijd op een verrassende release van de Codemasters F1 game deze zomer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Paar nieuwe trailers: http://www.xboxfront.de/news-1787-15073-RACE_Pro.html

/edit
Net even die 720P-versie bekeken en je kan veel zeggen maar sommige gfx zien er toch wel erg goed uit. Het beweegt ook allemaal zeer vloeiend en vond ook het "bokken" van de auto bij terugschakelen erg goed gedaan!

Can't wait! :9

[ Voor 61% gewijzigd door MAX3400 op 10-02-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

die regen effecten zijn super gaaf. Ik hoop wel dat deze game even goed wordt als GTR2.
Trouwens welk stuurtje gebruiken ze in die filmpjes?

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

EDGE geeft deze maand ook een 8 voor de game. Lijkt me echt wel goed te komen :)

• GarField000
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-04 13:07
Morgen weten we meer :)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Volgens mij is het toch de 20e. Lees her en der dat steeds meer shops 'm toch op de 20e hebben staan.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Ligt hij toevallig al in de winkels? :9

edit: Freerecordshop net ff gebeld en daar staat hij op de 20e als releasedatum

[ Voor 51% gewijzigd door Marc3l op 13-02-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Marc3l schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:51:
Ligt hij toevallig al in de winkels? :9

edit: Freerecordshop net ff gebeld en daar staat hij op de 20e als releasedatum
Lijkt erop dat we inderdaad nog een weekje moeten wachten. Jammer, maar niet onoverkomelijk.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:02
Als ik het goed begrijp zit er geen splitscreen optie in deze game? Dat zou heel erg jammer zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Laatst online: 03-06 15:40
BM schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:39:
[...]

Heb de review niet gezien, maar ik geloof dat gamekings DiRT (of Grid :?) aanprees als 1 van de meest realistische racegames van dit moment. Op dat moment heb je voor mij behoorlijk afgedaan als reviewer :+
Dan ben ik natuurlijk een bitch, maar dat is niet wat er gezecht werd, ze vonden DiRT best wel realistisch en op veel andere vlakken (graphics, difficulty curve, schade model, botsingen, physics zelfs) de game voorbij streeft, veel truukjes waar ze het over hadden die niet werken in RacePro (achterkant duwtjes) wel werken in Grid/Dirt :)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
roy-t schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:23:
[...]

Dan ben ik natuurlijk een bitch, maar dat is niet wat er gezecht werd, ze vonden DiRT best wel realistisch en op veel andere vlakken (graphics, difficulty curve, schade model, botsingen, physics zelfs) de game voorbij streeft, veel truukjes waar ze het over hadden die niet werken in RacePro (achterkant duwtjes) wel werken in Grid/Dirt :)
Bitch :+

Wat ze exact zeiden weet ik niet. Moet eerlijk toegeven dat ik enkel 'van horen zeggen' heb over die uitspraak :)
Blijft staan dat DiRT in mijn ook ook niet 'best realistisch' is. Als het draaipunt van je auto in het midden ligt klopt er iets niet :P
Over die trucjes, geen idee eigenlijk. Maar bepaalde andere zaken die GK aanstipt bij race pro, kan ik niet terugvinden in andere reviews (beukende AI enzo). Dat doet mij nogal twijfelen aan hun oordeel.

Beste controle vind volgende week plaats, dan probeer ik het lekker zelf, en heb ik sch**t aan wat de reviews zeggen ;)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Laatst online: 03-06 15:40
BM schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:00:
[...]

Bitch :+

Wat ze exact zeiden weet ik niet. Moet eerlijk toegeven dat ik enkel 'van horen zeggen' heb over die uitspraak :)
Blijft staan dat DiRT in mijn ook ook niet 'best realistisch' is. Als het draaipunt van je auto in het midden ligt klopt er iets niet :P
Over die trucjes, geen idee eigenlijk. Maar bepaalde andere zaken die GK aanstipt bij race pro, kan ik niet terugvinden in andere reviews (beukende AI enzo). Dat doet mij nogal twijfelen aan hun oordeel.

Beste controle vind volgende week plaats, dan probeer ik het lekker zelf, en heb ik sch**t aan wat de reviews zeggen ;)
Daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens, of een spel echt goed of leuk is licht voor het grootste deel aan de persoon die het speelt. Ik moet trouwens zeggen dat ik op de GK review de graphics echt extreem matig vond. (Hoewel dat niet zo'n probleem is) maar dat youtube filmpje met de regen juist heel mooi. (De game zal wel op z'n mooiste zijn in 'helmet' view, maar dat is natuurlijk ook de beste plek. (Hoewel ik sommige racegames speel met een view op de kofferbak).

Ik ben het ook met je eens dat grid niet extreem realistisch is in racen. (een dikke LIMP auto rijd niet erg anders dan een 4WD toyata sport auto qua zwaartepunt, slippen etc.) maar de dingen er om heen zijn wel erg goed. (schademodel is echt super, alles is tot in de puntjes verzorgt, graphics zijn prachtig, geluid is echt heel goed, en de verscheidenheid aan races ook). En het racen, achja tussen de arcade stijl van NFS en de realistische stijl van Race 07 in (ook een erg goede game zeg!)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:55

Superkiwi

Hoi doei

Jammer dat sommige spellen exclusief PS3 of Xbox zijn...
Dit lijkt mij namelijk ook wel een erg gaaf spel!!

Ik vind alleen de Track & Car list een beetje tegenvallen...
Wel weer heel gaaf dat Zandvoort erbij zit!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
heb zelf geen xbox maar ik hoor dat de demo online zou staan.. zijn er al indrukken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
murky123 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:57:
heb zelf geen xbox maar ik hoor dat de demo online zou staan.. zijn er al indrukken ??
Demo komt de 20e online als het goed is.

Schijnen wel al winkels te zijn die Race Pro vandaag al in de verkoop hebben. Als dat zo is zal morgen de rest van de winkels wel volgen gok ik zo :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Voor de mensen met een gemodde X360 is Racepro al te bezichtigen.... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RamO op 17-02-2009 14:57 ]

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:52
Ik heb de game nu ongeveer een uurtje gespeeld op semi pro.

Bij semi pro staan de hulp middelen op medium.

Wil je een race game spelen op professional, dan moet je een stuurtje hebben (vind ik) en ik heb alleen een G25 welke helaas niet door de xbox 360 ondersteund wordt.

Ik heb ook veel Forza 2 gespeeld de laaste tijd, dus een vergelijking met forza 2 word natuurlijk gelijk gemaakt.

Na 2 series van 3 races in carriere en een paar single races zijn dit mijn bevindingen:

- de game voelt meer arcade aan als forza 2 (forza 2 speel ik ook met hulp middelen aan), GTR2, GTR Evolution
- de bestuuring is prima geoptimaliseerd voor de xbox 360 controler.
- Grafisch is de game ok, maar niet echt super (vergelijkbaar met forza 2)
- Cockpit view is gaaf (iets wat forza 2 duidelijk mist)
- Als je bijv bij forza 2 even van de baan gaat, dan bel je gelijk 3-6 plaatsen kwijt, bij race pro kun je gewoon over het gras door rijden.
- Bij de start haal je soms te gemakkelijk, teveel AI tegen standers in
- Bij forza 2 en GT5 Progloge heb je steeds het gevoel dat je moet vechten met de grip die je op de baan hebt, bij race pro heb je veel grip
- De laadtijden zijn wat aan de lange kant, maar ik ben nu de game op mijn HD aan het installeren, misschien dat dat verbetering brengt.

Conclusie : de xbox360 heeft er een goede racegame bij, maar wil je echt sim racen moet je nog steeds op de pc spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Henkus op 18-02-2009 16:08 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• murky123
als je vind dat je de AI te makkelijk inhaalt dan zou je de AI hoger moeten zetten
dit is wel mogelijk in race07 en gtr-evo op de pc.. daar kan je de tegenstand instellen met procenten
zet deze is op 90% of hoger.. ( als het mogelijk is)

als je te veel grip hebt.. misschien moet je dan wat minder splitter en wing instellen op je wagen

Anoniem: 55111

Henkus schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:45:

- Bij de start haal je soms te gemakkelijk, teveel AI tegen standers in
Wel als je hem op semi-pro zet ja. :P

Ik heb het spel met en zonder stuur gespeelt. Met beide vind ik het spel op prof. wel vrij makkelijk. Maar dat komt misschien omdat ik een echte forza-man ben, en voor mijn gevoel is forza toch wel moeilijker. Ik denk dat hogere niveau`s nog 'ge-unlocked' moeten worden, want als ik een 'championship' speel, kan ik de AI op 'very hard' zetten, en die zijn dus echt wel snel (veel sneller als in career).

Ik vind het een goed spel. Misschien wat kleine min-puntjes als: 'soms een TE agressieve AI' en de wat 'weinig' opties op Live om met je vrienden te spelen, en de ietwat tegenvallende graphics. Maar een potje racen met de 'in-car-camara', met het stuurtje, dolby surround, en 12 formule 3000 wagens op Zandvoort of Brno maakt een hoop goed :9~

• Henkus
murky123 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:14:
als je vind dat je de AI te makkelijk inhaalt dan zou je de AI hoger moeten zetten
dit is wel mogelijk in race07 en gtr-evo op de pc.. daar kan je de tegenstand instellen met procenten
zet deze is op 90% of hoger.. ( als het mogelijk is)

als je te veel grip hebt.. misschien moet je dan wat minder splitter en wing instellen op je wagen
In de carriere kun de moelijkheids graad van de AI niet instellen. Daardoor zijn in iedergeval de 1e series races veel te makkelijk, later schijnt het moeilijker te worden.

In single races kun je verschillende tegenstand in stellen zoals medium, hard of very hard, maar niet in procenten.

Ik vind niet dat ik teveel grip heb, maar ik had verwacht minder grip te hebben vanwege het sim image van de game.

Ik heb wel Forza 2 weg gelegd en speel nu alleen RacePro ;)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik zal vanavond of morgen (als er interesse voor is?) een lijstje aan de topicstart toevoegen met daarin de nickname & gamertag van de mensen die het spel spelen. Wel zo makkelijk als je een keer serieus online wilt gamen.
Als je ook in die lijst opgenomen wilt worden, stuur me even een DM :)

Straks ook maar eens kijken of ik het spel nog ergens kan oppikken, anders morgen maar even halen. Ben toch wel erg benieuwd :)

Xbox

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 23:35
Ik heb hem nu ook en je hebt inderdaad vrij veel grip ook als je een stukje gras meepakt(op proffesional en met race stuur). Ik heb nog te weinig gespeeld om meer over te zeggen. Verder is het grafisch gewoon goed. Het is misschien geen grid, maar zeker wel gelijk aan forza.

Wat mij wel teleurstelt is dat je in de carreer mode niet echte seizoenen rijd, maar zoals het eerste contract 3 racejes van 2 rondes rijd. Ik had graag gezien dat je bijvoorbeeld eerst in een lage klasse begint en daarna naar je prestaties een contract krijgt aangeboden in of een hogere klasse of dezelfde. En als je dan slecht presteert ook weer naar een lagere klasse moet. En dan gewoon zoveel mogelijk wereld titels moet halen in een carrière van bijvoorbeeld 15 jaar ofzo. En dat een seizoen een volledig kampioenschap met volle races is.

edit:
Ik heb nu iets meer gespeeld en dus met andere wagens dan de mini's en die hebben minder grip.

[ Voor 5% gewijzigd door Baardmeester op 19-02-2009 16:11 ]

• Marc3l
Heb hem ook gehaald, mocht eigenlijk pas morgen maar omdat het het einde van de dag was mocht ik hem wel meenemen :)
Zal vanavond is ff gaan testen 8)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Marc3l schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:10:
Heb hem ook gehaald, mocht eigenlijk pas morgen maar omdat het het einde van de dag was mocht ik hem wel meenemen :)
Zal vanavond is ff gaan testen 8)
Kom net bij de Saturn in Tilburg vandaan, maar die verkochten 'm nog niet...
Zo'n beetje elke winkel verkoopt 'm al sinds gister ofzo, maar goed. Morgen maar ff oppikken dan.

Xbox

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 19:14

johnneman

rofl de bofl

geweldig spel!

de auto's reageren zó precies, en elke actie is direct te vernemen. wel vind ik dat als je in aanraking komt met andere AI's dat dan de physics niet echt accuraat zijn.

ben ook blij dat er zoveel dingen in te stellen zijn. 'advanced options' zie je niet vaak in een spel verwerkt.

super:)

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kost ie hier in Nederland eigenlijk gewoon 60 euro? Had eigenlijk het 'budget-bak' gevoel bij deze game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
ja gewoon 60 euro

Heb gister ff snel een paar rondjes gereden. Voelt toch iets te arcade aan, auto's hebben gewoon te veel grip.
Je kan gewoon met vol gas open door de grindbak rijden, ik weet dat dat in gt2 niet zo makkelijk was.
Heb natuurlijk alles op professional staan

Online ook een rondje geprobeerd te rijden alleen met een keer gas geven zat ik denk ik tegen de 600km per uur aan 8)7
Denk een bugje ofzo.

Vanavond nog maar is wat rondjes gaan rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Spel net opgepikt bij de FRS, gewoon 60 euro idd. Beetje jammer, aangezien het spel in de US/Canada volgens mij voor 35/40 dollar in de winkels ligt.

Kreeg er nog een kaartje met een unlock code bij voor een Dodge Charger. Die download is gewoon 163MB groot :o Dat is wat beter dan die domme unlock downloads van 200KB :p

Nu aan het installeren, zo eens testen.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Nu in de carriere een serie of 10 gespeeld op semi-pro :

Plus punten:

- Mooie cockpit views
- Zeer nauwkeurige besturing (met de xbox 360 controler)
- Geluid (vooral de M3 GTR)
- Circuits
- Lekker veel grip

Min punten:

- Niveau AI-tegenstanders in carriere is niet in te stellen (ik win soms races met 25 seconden of meer voorsprong)
- Physics en geluid bij botsingen niet realistisch
- Teveel grip als je van de track af gaat.
- Penalty systeem werkt niet altijd even goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Henkus schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:36:

Plus punten:

- Mooie cockpit views
- Zeer nauwkeurige besturing (met de xbox 360 controler)
- Geluid (vooral de M3 GTR)
- Circuits
- Lekker veel grip

Min punten:

- Niveau AI-tegenstanders in carriere is niet in te stellen (ik win soms races met 25 seconden of meer voorsprong)
- Physics en geluid bij botsingen niet realistisch
- Teveel grip als je van de track af gaat.
- Penalty systeem werkt niet altijd even goed
Heb nog niet zoveel gereden, maar volgens mij klopt het wel wat je zegt :)

Geluid is (in cockpit iig) zeer goed. Controller zal wat minder precies zijn dan met stuurtje, maar ik vind het prima.

Grip op gras had wat minder gemogen, al merkte ik dat RWD wagens meer neiging hebben om raar te gaan dan FWD (logisch ook). AI had ik carreer misschien wat harder mogen rijden. In single race met AI op very hard was het stuk beter, al won ik daar ook de 2e race op Zandvoort al mee.

So far so good :)

En nu eerst eens die lijst in de TS knutselen

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henkus schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:36:

Min punten:

Waarom zet je hem dan niet een niveau hoger ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 55111 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:05:
[...]

Omdat je maar 3 niveau's hebt, en de AI niveau's hangen samen met de hulp-mogelijkheden. Dus als je geen stuurtje hebt kun je pro wel vergeten en is semi-pro blijkbaar te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Anoniem: 55111 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:05:
[...]

Carreer op Pro is het hoogste, en daar win ik tot nu toe (enkel Mini en Caterham gehad so far) alles ook redelijk makkelijk. In Single Race kun je wat meer tweaken aan de instellingen.

Phusebox schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:23:
[...]

Omdat je maar 3 niveau's hebt, en de AI niveau's hangen samen met de hulp-mogelijkheden. Dus als je geen stuurtje hebt kun je pro wel vergeten en is semi-pro blijkbaar te makkelijk.
Pro is met controller best te doen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
de hoge grip zou in mijn ogen niet echt mogen.. dit spel is toch als een sim neer gezet..
klinkt mij als niet realistisch : grip in de grindbak..en op het gras.. in race07 of gtr-evo kan je sturen wat je wilt als je naast de baan komt , maar het is dan maar 1 richting op en dat is recht vooruit..

edit: zit er een time-attack modus in??

[ Voor 6% gewijzigd door murky123 op 20-02-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
murky123 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:41:
de hoge grip zou in mijn ogen niet echt mogen.. dit spel is toch als een sim neer gezet..
klinkt mij als niet realistisch : grip in de grindbak..en op het gras.. in race07 of gtr-evo kan je sturen wat je wilt als je naast de baan komt , maar het is dan maar 1 richting op en dat is recht vooruit..
De vraag is of dat helemaal realistisch is. Het is niet dat een auto he-le-maal niks meer kan als ie op gras rijd. Op de baan is de grid imho wel ok. Als je te hard een bocht in duikt, of te vroeg/hard gas heeft, komt achterkant netjes voorbij. Voelt verder ook allemaal wel prima aan :)
edit: zit er een time-attack modus in??
That's a yes, sir :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
BM schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:53:
De vraag is of dat helemaal realistisch is. Het is niet dat een auto he-le-maal niks meer kan als ie op gras rijd.
Op het gras moet je toch verwachten als je vol het gas indrukt dat de auto alle kanten op moet spinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
mooi dat er een time-atack inzit..
op mijn werk zijn er een aantal race07 rijders ( op de pc ) die onderling time-attack doen, nu kunnen de Xbox rijders leuk mee doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Marc3l schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:59:
[...]

Op het gras moet je toch verwachten als je vol het gas indrukt dat de auto alle kanten op moet spinnen
Ook als je rechtuit gaat? Zou het niet vreemd vinden als je dan vooral veel gras staat weg te maaien. Heb nu toch al paar keer gehad dat ik wegreed uit het gras, en bij het sturen de auto begon te glijden.

Maar mocht wel wat gladder, dat absoluut :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
de wtcc auto's moet je die eerst vrijspelen? ofzo.. ze staan er wel maar kan ze niet benaderen

op brandshatch is de snelste tijd met een wtcc extreme auto 1.18.805 (race07 pc) ben benieuwd of de xbox daar bij in de buurt komt

[ Voor 41% gewijzigd door murky123 op 20-02-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
murky123 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:54:
de wtcc auto's moet je die eerst vrijspelen? ofzo.. ze staan er wel maar kan ze niet benaderen
Ik heb nog niet heel veel gespeeld, maar bij time trials kon ik ze wel als enige kiezen zonder ze vrij te spelen in de carreermode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Phusebox schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:23:
[...]

Precies.

Bij racePro betekend een hoger niveau minder controle over de auto.

Als je een stuurtje hebt is dat geen probleem, maar met een controler vind ik semi-pro het lekkerste spelen.

Ik denk ook dat de AI bij semi-pro en professional even snel, maar de je zelf alleen langzamer bent omdat de hulpmiddelen uitgeschakeld zijn (heb ik nog niet getest)

Je moet inderdaad bijna alle auto's vrijspelen in de carriere om ze in de single race te gebruiken.

Wat ik ook nog jammer vind is dat de race line niet dynamisch, net zoals bij forza2

[ Voor 18% gewijzigd door Henkus op 20-02-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Leuk spel, al meer plezier mee beleefd dan met forza 2. Nu alleen nog wat sneller worden, anders wordt ik telkens ingemaakt door BM... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
uchiha tijntje schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:48:
Leuk spel, al meer plezier mee beleefd dan met forza 2. Nu alleen nog wat sneller worden, anders wordt ik telkens ingemaakt door BM... :/
Mag het eens :/

Maar inderdaad leuk spel :) Helaas 1 keer gehad dat m'n progress niet gesaved werd, dat is wel iets om ff op te letten. Moest toen een stuk of 7 races opnieuw doen.

Online lijkt wel redelijk te werken. Wel aantal keer 'lost connection to host' gehad, maar die ene race die ik gereden heb ging prima :) Helaas in practise nog wel wat join-lag, waar GTR op de pc ook lang last van had. In de race ging het eigenlijk wel prima :) Aardig kunnen vechten met tegenstanders zonder problemen.

Wat ik wel mis, als een tegenstander je raakt (, of jij een tegenstander), gaat je controller niet trillen. Dit zou ik graag middels een patch nog wel toegevoegd zien worden. Dat maakt het toch net ff wat leuker :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Nee, liever niet :P
Vandaag eens proberen men scriptie en lost en race pro te combineren.....

Ben benieuwd wat de leercurve voor mij is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henkus schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:22:
[...]

Ik denk ook dat de AI bij semi-pro en professional even snel, maar de je zelf alleen langzamer bent omdat de hulpmiddelen uitgeschakeld zijn (heb ik nog niet getest)
.

Wat ik ook nog jammer vind is dat de race line niet dynamisch, net zoals bij forza2
Ja klopt, de AI is op semi-pro en op pro even snel, maar je bent zelf langzamer omdat je assists en race-lijn uit staan. Het is natuurlijk maar wat je zelf het leukst vind, maar ik vind zelf het spel niet leuk/uitdagend als ik een race (te) makkelijk win. Iig, heb pro ook gespeelt met controller, en dat is gewoon goed te doen(vind ik). Ook racen met racelijn vind ik maar niks, veelste makkelijk allemaal :o

Ik vind het wel jammer dat als je met een formule 3000 wagen over de kop vliegt, het niet echt een 'spectaculaire' crash is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 10:08
Heb hem ook besteld bij GH, ben benieuwd, krijgt wat kritiek in reviews, we zien het wel

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134767

Ik heb het spel vrijdag 20e meteen gekocht.. en weet niet wat ik ervan moet denken. Het spel is erg realistisch, vooral als je op semi-pro of pro gaat rijden. Als je Racedriver GRID gewend bent, is het sturen even wennen maar dat gebeurt snel. De auto's reageren allemaal anders en een fout wordt snel afgestraft. Dat is dus positief. Alleen de graphics... zo ontzettend lelijk. Sorry voor weer de vergelijking met GRID, maar dat ziet er wel veel mooier uit. En de crashes hadden wel wat mooier gekund. Als je mazzel hebt, zie je een bumper eraf vliegen maar daar houdt het ook wel weer mee op.
Wel een pluspuntje.. ik werk op het circuit van Zandvoort dus ken het daar nu wel en ik moet zeggen dat ze behoorlijk veel details in het spel hebben verwerkt. Dat is wel weer geinig :)

Uiteindelijk is het wel een leuk spel als het je echt om het racen gaat en niet om de graphics.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 134767 op 21-02-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 00:01
Na veel twijfel heb ik hem ook gehaald, en naast dat ik het vreemd vind dat hij in Amerika maar 40$ kost en je hier de volle mep betaalt, vind ik hem het geld wél waard.

In eerste instantie was ik ook even verbaasd over de graphics, maar nadat ik enige tijd heb rond gescheurd, moet ik zeggen dat ik het eigenlijk niet meer merk. Het gevoel in de auto's is erg gaaf en naar mijn mening als 'leek' (heb nooit in een Formule BMW gereden ;)) erg realistisch. De A.I. valt in de Career mode wat tegen, maar in Tournament en Single Race is het al een stuk beter. Multiplayer via Live nog niet kunnen testen, maar als ze de bugs fixen lijkt me dat een hele ervaring. Tot dusver een 8/10.. kan hoger als ze de online experience goed loopt en ze de bugs verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Merk wel dat je in carreer niet te hard moet willen gaan. Gewoon rustig en netjes rijden brengt je echt het verste.

Spel bevalt me nog prima :) Vandaag nog tijdje online aan het hotlappen geweest, en dat ging wel prima eigenlijk. Alleen jammer dat de AI als een blok op de weg ligt, op tikjes reageren ze niet echt.

Is het iemand trouwens al opgevallen dat je in de regen net zoveel grip hebt als op het droge? We reden in de regen op Anderstorp met de WTCC BMW eigenlijk gelijke tijden dan op het droge. Lijkt me niet helemaal de bedoeling :P

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Ja, ik had dat ook al gemerkt met de regen. Dat vind ik wel jammer. Ook had ik met de regen gemerkt dat niemand met lampen aan rijd. Ik hoop dat ze bij een volgende versie wel meer gaan kijken naar dat soort puntjes erom zoals schade en andere grip tijdens de regen. Verder irriteer ik mij er wel aan dat ik al die auto's moet unlocken. Ik begrijp die unlock rage bij al die spellen niet zo(ben ook bezig met Street Fighter 4 waar ik ook allemaal mannetje eerst moet unlocken). Ik wil gewoon spelen en ik heb zoiets van ik kan zelf wel doelen stellen om het leuk te houden.

Is er trouwens interesse voor een online tweakers race. Ik begrijp dat iedereen nu nog wel even bezig met de carreer mode, maar misschien is het al handig om te kijken hoeveel animo er voor is. En ook kunnen we alvast kijken met welke klasse en wat voor een regels enzo we willen gaan racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-06 16:16
Kan iemand me vertellen waar die bizar snelle rondetijden vandaan komen op de leaderboards?

Ik zie bijvoorbeeld bij Zandvoort een snelste tijd van 1:12 in een Mini Cooper en 0:53 in een Seat Leon WTCC. Net even gechecked en de real life snelste ronde in een A1GP auto is 1:29.

Lijkt me niet helemaal realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 00:01
Ik ben helemaal voor een GoT Race Party B-) Gamertag: Terranca

Die leaderboards zijn vernaggeld door een paar bugs. Op het Atari forum hebben de devs al gezegd dat ze het hebben gezien en werken aan een fix. Maar aan het (grote) aantal bugs te zien zijn ze nog wel even bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Online is idd glitched. Schijnt soms voor te komen dat mensen dan tegen de 600km/h kunnen rijden. Vandaar die rare tijden. Ik neem aan dat op het moment dat de boel gepatched word, de leaderboards ook een reset zullen krijgen. Kunnen ze tegelijk idd wat andere griplevels toevoegen voor de regen. Kan me niet voorstellen dat het de bedoeling was regen echt enkel als grafisch extratje toe te voegen. Lampen aan zou dan ook wel leuk zijn idd, zicht word toch wat minder :)

Het is idd wel jammer dat je eerst alle autos in carreer moet vrijspelen. Duurt een beste tijd voor je daar doorheen bent, en je dus alle autos tot je beschikking hebt, maar goed, het zij zo.

GoT race lijkt me leuk. Bij voorkeur dan wel in het weekend een keer :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Misschien is volgende week zondag wel een mooie dag voor een GoT race? Wat lijkt jullie een mooie klasse om dan te rijden? Misschien is WTCC nu nog wel het handigste, omdat iedereen die heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
WTCC lijkt me prima. Zijn ook gewoon best leuke wagens :)

Deze week eens gaan proberen carreer wat verder door te spelen. Merk wel dat de AI toch wat sneller begint te worden :P

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Ik ben nu net aan de D contracten bezig en wat erg mooi is dat de GT club wagens zo anders rijden dan de open wagens in B en C contracten. Verder vind ik de circuits in het spel echt geweldig. Ik heb normaal een hekel aan de straten circuits in racespellen(op monaco na) en vooral van die zelf bedachte(New York in Forza 2 bv). Maar dit zijn natuurlijk ook de echte stratencircuit van de WTCC en zijn gewoon leuk om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik heb anders al aardig wat afgevloekt op die stratencircuits, en dan heb ik Pau nog nieteens gereden. Macau is nog wel leuk, maar wie heeft bedacht dat je met een dikke Aston Martin door Porto heen moet beuken? :X
Die baan is echt serieus smal :o 1e rondje was ik er reed was ik serieus de weg kwijt bij de 2e bocht.

Verhouding stratencircuit <-> 'gewoon' circuit is een klein beetje zoek imho :)

Ben nu ook bezig met de D races, nu 3/6 gedaan, en volgens mij heb ik de lastigste autos wel gehad nu (in deze class althans) :?

[ Voor 13% gewijzigd door BM op 23-02-2009 16:39 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Ja, ze zijn inderdaad erg smal en benauwd. En dat is natuurlijk altijd frustrerend. Maar misschien gewoon door de sfeer ofzo vind ik deze nog wel enigszins leuk om te rijden. Bij een straatenracespel zoals PGR3 vind ik die banen gewoon helemaal niks aan.

Porto is trouwens juist degene die ik nog niet gereden. Ik vind Pau beter te doen dan Macau. Dus misschien veranderd mijn mening na Porto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik heb het nu redelijk wat gespeeld en 2 zaken storen me enigszins.

-Weinig data na trainingen en sessies. Zoals al je rondetijden, alle rondetijden van je tegenstanders etc.
-De wegligging van de ai. Het is erg leuk dat als je een beetje wijd gaat ze meteen in het gat duiken, maar met hun betonnen wegligging betekent dat ook vaak einde race... Dat is wel erg jammer.

Edit: 3 zaken storen me

-Teveel stratencircuits. :)

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-02-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
uchiha tijntje schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:43:
Ik heb het nu redelijk wat gespeeld en 2 zaken storen me enigszins.

-Weinig data na trainingen en sessies. Zoals al je rondetijden, alle rondetijden van je tegenstanders etc.
Ik hoef nieteens bakken met data te hebben, maar een lijstje met rondetijden ui de training, met sectorrtijden zou leuk zijn.
Sectortijden overzicht nu is nutteloos, omdat het (volgens mij) je snelste overall sectortijden zijn. Zo kun je dus nooit zien wat de invloed van een setup op een bepaalde sector is.
-De wegligging van de ai. Het is erg leuk dat als je een beetje wijd gaat ze meteen in het gat duiken, maar met hun betonnen wegligging betekent dat ook vaak einde race... Dat is wel erg jammer.
Het is me gister wonderwel gelukt om een AI tegenstander aan het spinnen te krijgen, maar overall liggen ze idd wel een beetje TE vast op de weg.
Edit: 3 zaken storen me

-Teveel stratencircuits. :)
Bekijk het positief, de kans dat er nog meer stratencircuits als DLC bijkomen is niet zo groot ;)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Wat ook wel jammer is dat je geen volledige race weekend hebt. Waarschijnlijk vanwege tijdgebrek of dat ze denken dat de consolegamer dit niet interesseerd ofzo dat ze veel dingen hebben weggelaten.

Maar zijn we nog wel geïnteresseerd in een GoT race? Ik dacht zelf aan zoiets als de volgende instellingen:

Niveau: Semi-Pro, kan iedereen mee doen
Track: Zandvoort, welke baan willen jullie graag?
Car Class: WTCC, iedereen heeft deze klasse
Race Length: 30, langer of korter?
Weather: Dry
Damage Sensitivity: Realistic
Brake and Tire Wear: On
Qualification: Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Baardmeester schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:44:
Maar zijn we nog wel geïnteresseerd in een GoT race? Ik dacht zelf aan zoiets als de volgende instellingen:

Niveau: Semi-Pro, kan iedereen mee doen
Track: Zandvoort, welke baan willen jullie graag?
Car Class: WTCC, iedereen heeft deze klasse
Race Length: 30, langer of korter?
Lijkt me prima, maar dan moet ik nog wel ff gaan oefenen op mijn lange runs :+

[edit: 25-02]
Echt heel stabiel is de online mode nog niet. Player matches lijken wel goed te gaan, maar vanavond met ranked al 2 freezes gehad. Iedere keer nadat ik zo'n 15/20 seconde in de Q zit. Dit enkel bij races die ik zelf host, zo lijkt het. 1 ranked match gejoined, en dat ging wel prima.
Tis nog ff hopen op een snelle patch :o

[ Voor 23% gewijzigd door BM op 25-02-2009 20:51 . Reden: late edit voor spelfoutje :o ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Atari Forums over online

Private 12 players werkt wel goed. Dus dat maakt niet uit voor een GoT Race zondag om 14:00:

Niveau: Semi-Pro
Track: Zandvoort
Car Class: WTCC
Race Length: 30

Deelnemers:
Baardmeester - Baardmeester
uchiha tijntje - VAS taijyn
BM - BurningMetal
Terranca - Terranca

Voor mensen die mee willen doen geef het even aan(post ook je gametag) dan voeg ik jullie toe aan het lijstje. Voeg mij(gametag = Baardmeester) dan ook gelijk even toe op xbox live.

[ Voor 5% gewijzigd door Baardmeester op 26-02-2009 14:26 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Baardmeester schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:28:
Atari Forums over online

Private 12 players werkt wel goed. Dus dat maakt niet uit voor een GoT Race zondag om 14:00:

Niveau: Semi-Pro
Track: Zandvoort
Car Class: WTCC
Race Length: 30

Deelnemers:
Baardmeester - Baardmeester

Voor mensen die mee willen doen geef het even aan(post ook je gametag) dan voeg ik jullie toe aan het lijstje. Voeg mij(gametag = Baardmeester) dan ook gelijk even toe op xbox live.
Ik wil wel meedoen. Gamertag = VAS taijyn

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
uchiha tijntje schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 08:15:
[...]

Ik wil wel meedoen. Gamertag = VAS taijyn
Me2: Gamertag = BurningMetal (maar dat was al bekend :))

(hopelijk word het wel meer dan 3 man, echt heel actief is dit topic nu ook weer niet namelijk :z)

Xbox

Pagina: 1 2 Laatste