Backup DVD, hoe wat waarmee?

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:14

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Nee, ik wil niet piraten... Mijn dochtertje van 4 heeft, zoals veel kinderen, alleen nogal de neiging om DVD's te bekrassen. Laatst bleek haar favoriete Dora-DVD opeens onleesbaar. Oorzaak: een proliferatie van krassen. Dochtertje ontroostbaar natuurlijk, want die begrijpt niet dat op een bekraste DVD opeens geen film meer staat. En als dit nou de eerste DVD was... K3, Winnie de Pooh, Diego en enkele andere DVD's en CDs hebben de handdoek ook al in de ring gegooid tegenover de weergalose optische-media-vernietigende kracht van een spelende kleuter...

Toen had ik een geniaal idee: ik maak kopietjes van haar DVD's en CD's zodat ze die kopieën kan gebruiken terwijl ik de originelen veilig opberg. Als er dan eentje beschadigt maakt dat weinig uit want dan maak ik gewoon een nieuw kopietje voor haar.

Maarja, zomaar even een kopietje maken van haar favoriete DVD's lukte uiteraard ook niet, want ze zijn beveiligd tegen kopiëren. Ik meen me te herinneren dat het in Nederland wettelijk toegestaan is om voor eigen gebruik kopieën te maken, maar ik word dus in dat recht dwars gezeten door de uitgevers. :/

How now, brown cow?

Ik heb wel een aantal programma's gevonden die beweren wel beschermde DVD's te kunnen kopieëren maar daarvoor moet betaald worden. Als er echt geen andere optie is doe ik dat maar, maar er zal vast wel ergens een (open source?) gratis alternatief zijn. Tussen de bomen op Google is alleen het bos niet meer te zien vandaar dat ik mijn vraag hier stel. Iemand een hint?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dit topic:

DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3] (of is er al een deel 4?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
DVD decrypter: inlezen origineel naar iso
DVD Shrink: passend maken voor recordable (indien je gewone dvd-r wilt gebruiken ipv dual layer dvd-r)
Branden.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-02 10:11

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik herken je probleem, alleen heb ik 2 van die CD/DVD-slopende-bekrassende-wat-zijn-dat-voor-mooie-frisbee's?-monsters actief :o

Ik hanteer de volgende oplossing: er is geen dvd die niet op usenet staat. Althans, ik heb tot nu toe altijd alles voor mn kids kunnen vinden in een tijdsbestek van maximaal 2 minuten per film.

In NL is het nog altijd toegestaan een download van het net te trekken mits het een film of muziek betreft. Buiten dat is het al helemaal geen probleem als je er het origineel nog van bezit ook :)
Dat valt dus niet onder piraten (want dat is het pas als je ze niet voor eigen/thuisgebruik download)

[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 05-02-2009 15:32 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:09
bespaar je geld :p koop een 2dehandse xbox, steek er een grote hd in, zet de dvd iso's daarop.. nooit meer kapotte dvds ;)

als je voorbereid wilt zijn op de toekomst pak je een popcorn 110 ofzo ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3] lijkt me inderdaad een prima plek om te beginnen.

Met google kom ik al snel wat progs tegen als ik op 'freeware DVD copy' zoek, oa DVDshrink.

Dit topic gaat op slot, omdat er meer dan genoeg te vinden is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.