Onverwachte bedrijfsbeeindiging B&G Computers

Pagina: 1
Acties:

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:57

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
Dit topic is bestemd ter bespreking van de ontstane onduidelijke situatie bij B&G Computers. Dit naar aanleiding van onverwachte bedrijfsbeëindiging van B&G Computers

De eigenaar van B&G Computers heeft zonder opgave van reden, de bedrijfsvoering gestaakt en heeft zonder hieraan geruchtbaarheid gegevens zich uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel. Tevens heeft hij de shopgegevens in de Shopreview van B&G Computers verwijderd of aangepast. De crew van Tweakers.net heeft de correcte shopgegevens hersteld.

Tweakers.net wil hierbij uitdrukkelijk vermelden dat ons niets bekend is over een eventueel faillissement of surseance van betaling van B&G Computers.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien handig om contact op te nemen met de contactpersoon van bg-computers. NAW-gegevens mag dat zijn volgens www.sidn.nl

[ Voor 10% gewijzigd door Longbeard op 05-02-2009 12:31 . Reden: NAW gegevens verwijderd ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:30:
Misschien handig om contact op te nemen met de contactpersoon van bg-computers. NAW-gegevens mag dat zijn volgens www.sidn.nl
Helaas is de contactpersoon niet bereikbaar.

Verwijderd

Erg vreemd inderdaad. Nu ga ik meteen suggereren wat in principe niet hoort, toch denk ik dat het dieper ligt als wij denken, dat kan haast niet anders. Hopelijk komt deze winkel in ieder geval terug om alles uit te leggen.

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:33:
Erg vreemd inderdaad. Nu ga ik meteen suggereren wat in principe niet hoort, toch denk ik dat het dieper ligt als wij denken, dat kan haast niet anders. Hopelijk komt deze winkel in ieder geval terug om alles uit te leggen.
Op persoonlijke noot:
Een shop die zich zonder iets te melden bij de KvK uitschrijft, zijn shopgegevens wist, en zodoende tracht te "verdwijnen" komt zeer waarschijnlijk niet terug om alles uit te leggen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit lijkt toch een heel andere zaak dan het gemiddelde faillissement. Van het slechtste uitgaand: stel dat betrokkene zich niet meer meld, wat kan een gedupeerde in dat geval doen?

disclaimer: bovenstaande is uiteraard geheel hypothetisch

[ Voor 14% gewijzigd door Edmin op 05-02-2009 13:00 ]

Verwijderd

Longbeard schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:54:
[...]

Op persoonlijke noot:
Een shop die zich zonder iets te melden bij de KvK uitschrijft, zijn shopgegevens wist, en zodoende tracht te "verdwijnen" komt zeer waarschijnlijk niet terug om alles uit te leggen.
Kan inderdaad maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat het onder bedreiging is gebeurd geen idee al is die kans klein of course :)

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
Sorry, maar de KvK gegevens onder bedreiging aanpassen, is extreem ongeloofwaardig.

Verwijderd

Zijn ze aangepast? Ze waren toch verwijdert? Ik heb in het verleden weleens zulke verhalen van dichtbij gezien en het gebeurd soms echt alhoewel ik he tbij een OScommerce winkel ook niet echt verwacht maarja je weet nooit :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:16:
Zijn ze aangepast? Ze waren toch verwijdert? Ik heb in het verleden weleens zulke verhalen van dichtbij gezien en het gebeurd soms echt alhoewel ik he tbij een OScommerce winkel ook niet echt verwacht maarja je weet nooit :)
Als je niet weet hoe een bedrijf(sbeëindiging) of KvK inschrijving werkt is dat natuurlijk prima, maar laten we in dit topic gewoon realistisch blijven. Mijn theorie is dat marsmannetjes het gedaan hebben, maar dat voegt ook niets toe aan de discussie. ;)

Verwijderd

Je hebt ook gelijk hoor, ik suggereerde alleen maar ;) Ps ik heb zelf ene bedrijf vandaar die suggestie :)

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07-2025
Ze zijn officieel dus niet failliet? Wilt dat dan ook zeggen dat de verkoper niet zomaar onder zijn verplichtingen kan uitkomen qua leveringen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het ging dan al een tijdje niet goed, blijkend uit b.v. deze topics:

Shop reageert niet
http://forum.bouweenpc.nl/topic/6216

Vraag me af of het garagebedrijf Hentee dan ook compleet verdwenen is. Want volgens mij stond bg-computers op dat zelfde adres geregistreerd.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Alfredo schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:02:
Ze zijn officieel dus niet failliet? Wilt dat dan ook zeggen dat de verkoper niet zomaar onder zijn verplichtingen kan uitkomen qua leveringen?
Dat word nog niets over gerept vanuit het bedrijf of van een curator. Je kan dus ook niet stellen dat het failliet is of niet. Afwachten op meer informatie is het juiste antwoord :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Over het algemeen kun je je niet zomaar 'uitschrijven' uit het Handelsregister. In beginsel is iedere rechtspersoon die een onderneming drijft verplicht om zich daar te registreren. Er kunnen zich gevallen voordoen waarin de gewone registratie wordt aangepast, zoals bijv. faillissement, ophouden te bestaan als gevolg van fusie of staken van de ondernemingactiviteiten. Maar in die gevallen blijft het Handelsregisterdossier op zich wel bestaan, alleen met de aantekening dat de rechtspersoon is uitgeschreven per [datum]. Wil je dat zien dan zul je moeten zoeken op 'Vervallen handelsnamen'.

Ik ken de feiten niet, maar wat de juridische consequenties betreft kan ik redelijk duidelijk zijn. Als je als ondernemer je bedrijf beëindigt, wetende dat er nog onbetaaled schuldeisers zijn, dan zal dat in de regel een grond zijn om de ondernemer aansprakelijk te stellen. Gaat het om een éénmanszaak dan kun je in beginsel gewoon op grond van de schuldverhouding (bijv. je recht op levering van een stuk hardware) ageren, gaat het om een rechtspersoon dan zul je moeten stellen en bewijzen dat er is gehandeld met vooropzet op benadeling etc. Dat is wel een stuk complexer.

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2025
klote daar gaat mijn €26 ordernummer: 824

:(:(
Pagina: 1