Toon posts:

Shop reageert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerste keer dat ik dit voor heb...
Bijna twee weken geleden een bestelling geplaatst (voeding, 2 reservoirs en wat tubes) bij een shop waar ik nog al heb besteld en waar toen geen probleem was. Direct geld overgemaakt.
De dag daarna realiseerde ik me echter dat ik de verkeerde voeding had besteld, dus mail gestuurd dat ik dat artikel graag zou annuleren en gevraagd of ze het geld zouden kunnen terug storten. Drie dagen geen reactie, dan terug een mail, een dag later nog een. Tot op heden niets gehoord.
Vandaag een mail gestuurd met printscreen van de betaling en de vraag om het volledige order te annuleren en het bedrag terug te storten op een rekeningnummer dat ik erbij heb gezet.
Maar mijn vraag: gezien ik in België woon, moest het echt helemaal fout lopen, bij welke autoriteiten kan ik terecht?

Naam van de shop hou ik nog even voor mezelf, misschien hebben ze over m'n drie mails heen gelezen en ik wil ze niet in verlegenheid brengen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Telefoon?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Hebben ze sinds een paar maanden niet meer. Staat nog ergens in hun FAQ, maar ergens anders in de FAQ staat er dat ie is afgesloten (ik heb geprobeerd en dat is inderdaad zo).
Vorige keer heb ik ook moeten bellen toen ik iets wou wijzigen, op de mails werd niet gereageerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 23:30 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Tip voor de toekomst, bestel niet bij een shop die niet telefonisch bereikbaar is.

March of the Eagles

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:35

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zoek even het bedrijf op op http://www.kvk.nl daar MOET een telefoonnummer staan, want je moet bereikbaar zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Een telefoonnummer hadden ze vroeger wel, anders had ik er inderdaad niet besteld.

En op de KVK kan ik ze niet terugvinden.

In hun algemene voorwaarden staat overigens dat je 15% van de totale orderkosten verschuldigd bent wanneer je je order annuleert voor dat het verzonden is? Is er sinds kort een wet gewijzigd of leven ze in een ministaatje daar?

Overigens blijft mijn vraag nog steeds, waar moet ik hiervoor zijn als ze gewoon niets meer van zich laten horen?

Verwijderd

als je ze op de kvk site niet kan terug vinden dan vrees ik het ergste

Verwijderd

bestaan ze uberhaupt nog wel?
en uiteraard hoef je geen 15% te dokken aangezien ze het nog niet verzonden kunnen hebben toen jij de eerste mail stuurde

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Zit de shop in Nederland of in België?

Verwijderd

Topicstarter
Nederland, en volgens mij bestaan ze nog wel. Tenminste, volgens een shop review heeft iemand op 31/10 (dus afgelopen vrijdag) nog geld teruggestort gekregen, zij het niet het volledige bedrag, ze hadden er uiteraard de 15% af getrokken + verzendkosten terwijl er niets verzonden was.

Verwijderd

hoezo 'uiteraard de 15%'?

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:49
Ik weet wel welk bedrijf je bedoelt.
Had zelf problemen met een product en wilde het misschien RMA sturen maar ze hebben al 2 weken niet gereageerd (probleem is gelukkig verdwenen) en heb 5 mailtjes gestuurd.

Maar welke adressen heb je gestuurd? Ik heb het rma adres en de site reply gebruikt zonder resultaat, wilde daarna het info adres gebruiken alleen het probleem was verdwenen.
Probeer anders een slechte shop review te plaatsen, er zit iemand van het bedrijf wel in de shop reviews te lezen en reageert fanatiek op slechte reacties.

Verwijderd

Topicstarter
De 15% waarover ik het een paar posts daarboven had. Die uiteraard ging daar zo wat over.
Ik heb tot hiertoe alleen het info@ adres gebruikt, maar toen ik ze met mijn voorgaande orders belde kreeg ik niet meteen de indruk dat er daar 5 mensen werken, de mails van het contact form komen gegarandeerd terecht in dezelfde mailbox als al de rest.
Die slechte shop review ga ik nog even wachten, ze reageren er inderdaad geweldig fanatiek en grof op (met de meeste achterlijke (sorry maar het is zo) taalfouten ooit), daarom wil ik ze niet de kans geven om te zeggen dat ik hen nog geen tijd heb gegeven.

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:49
Was nooit super te spreken over het bedrijf maar ze hadden wel veel maar na deze ervaring haal ik me spullen wel ergens anders vandaan.
Maar een shop review is toch aan te passen? Zoja zet een mindere neer en dat je graag deze wilt aanpassen wanneer er weer contact is.

Verwijderd

eltinio schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:47:
Maar een shop review is toch aan te passen? Zoja zet een mindere neer en dat je graag deze wilt aanpassen wanneer er weer contact is.
En dat is dus totaal niet de bedoeling van shopreviews

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:06:
[...]

En dat is dus totaal niet de bedoeling van shopreviews
Jah, maar wat moet ik er anders mee?
Zoals ik al zei, voorlopig post ik hem niet.

Maar waar moet ik nu naartoe met dit probleem wanneer ik niet bij de shop zelf terecht kan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:15:
[...]

Jah, maar wat moet ik er anders mee?
Zoals ik al zei, voorlopig post ik hem niet.

Maar waar moet ik nu naartoe met dit probleem wanneer ik niet bij de shop zelf terecht kan?
Je kunt niet veel
- je kunt je negatieve ervaring publiekelijk delen, misschien dat ze je dan serieus nemen
- is het bedrijf aangesloten bij een stichting of verreniging
- blijven mailen/aangetekende brief
- rechtsbijstand inschakelen
- aangifte doen

Geen idee wat mogelijk is, als ze niet zijn ingeschreven bij de kvk dan is het zomaar mogelijk dat het bedrijf niet meer bestaat. Je weet dat je hier op het Shopping Forum de naam mag plaatsen? Dan kunnen andere Tweakers je misschien van informatie voorzien omtrent deze shop!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:58

painkill

Pain(k)(ill)

Ik ken veel shops, en bij sommige ook de achtergrond, dus of je zet het hier neer, of je stuurt mij een DM, maakt mij niet veel uit.

Misschien weet ik wel wat er aan de hand is :)

[ Voor 15% gewijzigd door painkill op 04-11-2008 23:26 ]

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Topicstarter
In de hoop dat ik er wat mee opschiet door hun naam te vermelden: bg-computers.
Niet meteen bekend voor hun klantvriendelijkheid, maar in het verleden nooit problemen mee gehad.
Dit weekend stuur ik gewoon al een aangetekende brief met de melding dat hun termijn om me terug te betalen verloopt op 2 december en dat ik verdere stappen onderneem als ik m'n geld tegen dan niet terug heb. En rechtsbijstand moet ik nog bekijken, dat doe ik alleen wanneer ze zelf niet gewoon betalen, eerst doe ik uit principe al het mogelijke om m'n geld van bg terug te krijgen.

Verwijderd

Ze hebben wel een KvK nummer, staat op de shopreview pagina. Kijk of je dan zo aan een telefoonnummer kan komen. Bellen is in dit soort gevallen altijd veel beter en een afwachtende houding kost je niet alleen veel tijd maar vaak ook je geld.

Met zoeken op de KvK kon je ze wel vinden btw. (link)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 09:53 ]

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 23:41

Ardana

Mens

't Probleem met dit soort zaken is dat 't om te kleine bedragen gaat. En heel eerlijk, 't is de reden dat ik NOOIT bedragen > € 50 vooruit betaal. Ik kom 't wel ophalen en dan afrekenen bij afhalen.

Bij die kleine bedragen komt vrijwel geen rechtsbijstandsverzekering in actie en je bent dan wel al de kosten van 't aangetekend verzenden en de frustraties etc. kwijt.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Verwijderd

Topicstarter
Had ik niet aan gedacht.
Maar ter mijner verdediging, ik had er niet meteen aan gedacht om te zoeken op Autobedrijf Hentee |:(

Ik heb een account aangemaakt op de site van de KVK en 5.95 euro betaald (als er iemand ooit eens een telefoonnummer moet weten, dan zoek ik het wel even op, alsof ik dat ooit nog ga gebruiken) en het telefoonnummer opgezocht. Ik zal ze morgen eens bellen.

@ ardana: Niet elke Belg heeft zin om een halve dag in de auto te zitten en redelijk wat geld op te doen aan benzine (of de trein, das natuurlijk milieuvriendelijker!) als het ook gewoon aan de deur kan afgeleverd worden. En wat ik besteld heb zie je niet in zoveel shops (op de pricewatch heb ik er maar 1 gevonden die het nog heeft, en die is in R'dam), dus dan heb je niet echt veel keus meer.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 18:02 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:35:
In hun algemene voorwaarden staat overigens dat je 15% van de totale orderkosten verschuldigd bent wanneer je je order annuleert voor dat het verzonden is? Is er sinds kort een wet gewijzigd of leven ze in een ministaatje daar?
Ja, dat mag. Is een hiaat in de koop op afstand wetgeving, omdat het herroepingsrecht enkel geldt voor afgeleverde bestellingen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Topicstarter
Eh?
Ik zou bijna een mailtje sturen dat ze het dan maar opsturen, kost hun nog meer geld dan...

Maar heb ik na 30 dagen van het niet ontvangen van de levering geen recht op het volledige bedrag?

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:06:
Eh?
Ik zou bijna een mailtje sturen dat ze het dan maar opsturen, kost hun nog meer geld dan...
Pcies, maar kost jou ook geld (verzendkosten van het terugsturen).
Maar heb ik na 30 dagen van het niet ontvangen van de levering geen recht op het volledige bedrag?
Correct.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:07:
[...]

Pcies, maar kost jou ook geld (verzendkosten van het terugsturen).
En als ik weiger bij levering? Valt dat dan onder het terugsturen of niet? Eigenlijk maakt het niet echt uit, ik laat altijd alles meenemen door DHL of UPS op het werk, maar ik zou het toch graag willen weten :D

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:18:
[...]

En als ik weiger bij levering? Valt dat dan onder het terugsturen of niet?
Nee, weigeren is niet hetzelfde als terugsturen, tenzij de verzender daarmee akkoord is.

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2025
mag ik weten welke shop hierover gaat???
heb namelijk ook een probleem met een shop !!!!!!

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 17:41
icegodd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:47:
Al gemeld: Verwijderd in "Shop reageert niet"

Verwijderd

icegodd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:47:
Lees eens een paar post's boven je....

Verwijderd

Topicstarter
Raar. Volgens mij hebben ze het pakket verstuurd, ik heb een briefje ontvangen van TNT op m'n thuisadres dat ik niet thuis was etc. Echter had ik een ander afleveradres opgegeven dan mijn thuisadres, dus daar zullen ze waarschijnlijk niet naar gekeken hebben.
Gezien het pakket dus geleverd is, heb ik, conform de wet verkoop op afstand toch het recht om het pakket binnen de 7 dagen terug te sturen en het volledige aankoopbedrag terug te krijgen? En is dat met of zonder verzendkosten? Bij hun algemene voorwaarden staat er echter dat, zelfs wanneer ik gebruik maak van de afkoelingsperiode, ik nog stees 15% administratiekosten moet betalen. Als ik het bij het rechte eind heb is dat niet wat de wet voorschrijft?
Kan er iemand me een link geven van een overheidswebsite waar dat staat uitgeschreven (hier in Belgie kan ik dat direct vinden, maar ik ken de sites van de Nederlandse overheid zo niet meteen) zodat ik dat kan quoten?
Overigens mag ik het pakket pas terugsturen volgens hen wanneer ik een RMA-nummer heb gekregen, als ik dat niet krijg, gezien ze gewoon niet reageren op hun mails, wat moet ik dan doen? Ik was al aan het denken om een mail te sturen en een dag later een aangetekende brief, kwestie van toch een fatsoenlijk bewijsstuk te hebben, maar wat als er daar ook niet op wordt gereageerd, of de brief niet wordt aanvaard? Stuur ik het pakket dan gewoon zonder RMA-nummer terug, of hou ik het bij en dien ik ergens een klacht in?
Ik weet overigens nog altijd niet waar ik mijn klacht moet indienen, bij de Nederlandse autoriteiten of de Belgische?
Uiteraard zal ik eerst wel een slechte shopreview schrijven en kijken wat daaruit komt, maar daar heb ik in ieder geval niet teveel hoop op, plus ik zou het zo snel mogelijk willen regelen, dan denk ik dat ik een sterkere zaak heb.
En ze zeggen ook dat ze 30 werkdagen hebben om het geld terug over te schrijven, is dat inderdaad zo, of zijn het gewoon 30 dagen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sinds hoe lang reageren ze inmiddels al niet meer op communicatie? En hoe is het afgelopen met het bellen van het nummer wat je via KVK gevonden had? Het is namelijk, zoals eerder gemeld, niet de bedoeling om de Shop Review te misbruiken als communicatiemiddel in een geschil met een shop. Een afgeronde ervaring melden is prima, maar ik heb toch het idee dat daar hier nog niet echt sprake van is?

Als de situatie echt uitzichtloos is, mag een review wel, maar gezien de ontwikkeling dat er inmiddels toch iets is opgestuurd en zo lijkt me dat er toch nog wel wat voortgang in zit?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Dat het is opgestuurd is net negatief... Ik had gevraagd om het order te annuleren, en die mail is gewoon volledig genegeerd.
Meer dan drie weken al niets meer gehoord, sinds ik het order heb geplaatst.
Status van het order is overigens ook nog steeds niet gewijzigd.
Dat begrijp ik dat de shopreviews daar niet voor zijn, en het is ook niet mijn intentie daar gebruik van te maken, maar zoals je zegt, wanneer ik niet anders meer kan...
Op de telefoon was het bezet.

Verwijderd

Topicstarter
Even een bump.
Ik heb ondertussen een aangetekende brief verstuurd, maar die is door hen geweigerd. Wat nu?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:03
Aangetekende brief weigeren? Dat is wel heel lomp...
Ik zou bellen, en zeggen dat je een rechtsbijstandsinstantie in wil schakelen (los van het feit of je die hebt of niet) en zeggen dat je dit ongehoord vind omdat jij je netjes aan al jou plichten als klant houdt, en zelfs nog meer.

Wel erg lomp van het bedrijf om de brief te weigeren...

Even niets...

Verwijderd

Wat gebeurt indien de geadresseerde de aangetekende brief niet in ontvangst wil nemen?
De geadresseerde kan dan niet aanvoeren dat hij niets wist van de brief (waarin bijvoorbeeld de opzegging van een huurovereenkomst staat). Indien het niet of niet tijdig bereiken het gevolg is van een eigen handeling van de wederpartij, of van personen waar voor wie hij aansprakelijk is, dan heeft de aangetekende brief wel haar werking. Indien in de aangetekende brief staat dat de huur opgezegd wordt, en de aangetekende brief wordt geweigerd, dan heeft de opzegging wel werking. Het niet afhalen of weigeren van de aangetekende brief komt dus voor rekening van de geadresseerde.
Aldus tal van sites.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 23:55:
Bij hun algemene voorwaarden staat er echter dat, zelfs wanneer ik gebruik maak van de afkoelingsperiode, ik nog stees 15% administratiekosten moet betalen. Als ik het bij het rechte eind heb is dat niet wat de wet voorschrijft?
Kan er iemand me een link geven van een overheidswebsite waar dat staat uitgeschreven (hier in Belgie kan ik dat direct vinden, maar ik ken de sites van de Nederlandse overheid zo niet meteen) zodat ik dat kan quoten?
Zie Burgerlijk Wetboek 7, titel 1, artikel 46d, lid 2:
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
Dus geen 15%, wel (eventueel) verzendkosten.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 21:47
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:59:
Ik heb een account aangemaakt op de site van de KVK en 5.95 euro betaald (als er iemand ooit eens een telefoonnummer moet weten, dan zoek ik het wel even op, alsof ik dat ooit nog ga gebruiken) en het telefoonnummer opgezocht. Ik zal ze morgen eens bellen.
Gedeeltelijk offtopic maar wel relevant, je had het telnr heel makkelijk kunnen vinden op hun eigen site, in FAQ/VGV, bij punt 12.

In dit geval staat er wel een opmerking bij in de trant van geen moeilijke vragen, maar dat terzijde.

Voordeel is nu wel, dat je weet op wie zijn naam het KvK nr staat geregistreerd.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

8088 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 01:17:
[...]

Zie Burgerlijk Wetboek 7, titel 1, artikel 46d, lid 2:

[...]

Dus geen 15%, wel (eventueel) verzendkosten.
En dan dus nog alleen de verzendkosten voor het terugsturen, niet die van de oorspronkelijke verzending.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Yippie schreef op woensdag 26 november 2008 @ 01:28:
Gedeeltelijk offtopic maar wel relevant, je had het telnr heel makkelijk kunnen vinden op hun eigen site, in FAQ/VGV, bij punt 12.

In dit geval staat er wel een opmerking bij in de trant van geen moeilijke vragen, maar dat terzijde.

Voordeel is nu wel, dat je weet op wie zijn naam het KvK nr staat geregistreerd.
Grappig, een paar regels daarboven staat:
Hebben jullie een telefoonnummer ?
Nee, de telefoonnummer is defintief uitgeschakeld.
De reden is dat wij de telefoon niet meer continue bezet kunnen houden voor kleine dingetjes en vaak onnodige dingen die men via de telefoon wil bespreken.
Dit kost ons tijd en geld en dat willen wij graag ergens anders voor inzetten.
Voor vragen, problemen of andere dingen kunt u ons een e-mail sturen naar info@bg-computers.com
Op werkdagen wordt er binnen 24 uur gereageerd.
Op nuteloze vragen wordt niet gereageerd !
In elk geval komt dit in mijn ogen niet klantvriendelijk over, evenals de toon en spelling van bovenstaande. Maar als ik het goed begrijp is het een garagebedrijf dat eigenaar is van deze webshop?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat garagebedrijf lijkt mij inderdaad de eigenaar te zijn, zelfs het volledige bedrijf, alleen met een andere activiteit en naam.

En de telefoonnummer die op hun site staat heb ik uiteraard al geprobeerd, maar die is afgesloten. Ik heb dan al een aantal keer het telefoonnummer van het autobedrijf geprobeerd, maar daar is het telkens bezet.
Pagina: 1