Geheugen wordt ipv 8500 als 5300 gezien

Pagina: 1
Acties:

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-07 16:01
Hoi ik heb net nieuw geheugen in mijn computer gezet namelijk deze: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=13354
Alleen bij Cpu-z wordt hij maar aangegeven als pc2-5300.
Ik heb het volgende moederbord: MSI P7N ZIlent.

En hoe krijg ik geheugen in Dual channel ik heb ze nu gewoon in de 1e 2 slots gedaan.

Groeten Mathijs

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 08:37
dude
check de slot nummers op je mobo
dan zie je zoiets

========= slot 0
========= slot 2

========= slot 1
========= slot 3

prop ze in 0 en 1 en je hebt dual channel.

ook al in je manual van je mobo gekeken of die het wel aan kan? bios update al gedaan?

het zou helpen als je ook zou vermelden wat je zelf al gedaan hebt.

de gouden tip voor vandaag is RTFM aka lees de manual.
Modbreak:Nog betere tip: lees jij eens even het GoT Beleid - post vriendelijk en on-topic of post niet. RTFM roepen is duidelijk not-done :o

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 05-02-2009 13:55 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• mattdice
Ik heb de bios al geupdate naar de nieuwste versie.
In de manual staat: ddr2 533/667/700 SDRAM (240Pin, 1,8V)
Mijn geheugen is 2,1 V misschien dat het daar aan ligt?

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Je moet ze in de bios handmatig op 1066 zetten en het voltage op 2.1
Anders gaat het nooit werken. Het is overclcok geheugen.

[ Voor 15% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 04-02-2009 18:59 ]

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
wat Razwer zegt.. en heb ff snel op de msi site gekeken en je mobo kan max pc6400 geheugen aan.. dus 8500 gaat niet werken. (of je moet gaan overclocken)

[ Voor 10% gewijzigd door Vesper64 op 04-02-2009 19:00 ]

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Vesper64 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:59:
wat Razwer zegt.. en heb ff snel op de msi site gekeken en je mobo kan max pc6400 geheugen aan.. dus 8500 gaat niet werken. (of je moet gaan overclocken)
Zou gewoon 1066 Mhz aan moeten kunnen zie ik hoor. Je moet het alleen even instellen.

• mattdice
Ik heb even in de bios gekeken, het voltage staat daar op 1,9 V maar in het lichtgrijs. Als ik op enter druk gebeurt er niets, dus ik kan het niet aanpassen.

Heeft hier iemand ervaing mee of weet iemand hoe ik de voltages wel kan aanpassen?

[ Voor 21% gewijzigd door mattdice op 04-02-2009 19:51 ]

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
djmathijs schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:07:
Ik heb even in de bios gekeken, het voltage staat daar op 1,9 V maar in het lichtgrijs. Als ik op enter druk gebeurt er niets, dus ik kan het niet aanpassen.

Heeft hier iemand ervaing mee of weet iemand hoe ik de voltages wel kan aanpassen?
dit is dus de reden dat het niet werkt in jouw PC:
The new OCZ PC2-8500 SLI-Ready Series is equipped with NVIDIA Enhanced Performance Profiles (EPP) to optimize the modules' performance on nForce 590 SLI-based motherboards. OCZ exclusively engineered select high-performance modules with advanced SPD (Serial Presence Detect) settings to allow compatible motherboards to recognize and utilize the added information, ultimately increasing the performance potential of the entire platform.

OCZ SLI-Ready memory modules are programmed to boot at 1066MHz DDR2 with supremely fast timings of 5-5-5. Only motherboards equipped with the custom-designed BIOS, such as those designed for NVIDIA nForce 590 SLI MCPs, can detect the optimized SPD profiles and ensure the memory functions under the best possible conditions. The exclusive OCZ SPD specifications take out the guesswork and provide enthusiasts and gamers with significant overclocked performance with no manual adjustment or compatibility issues.
blijkbaar leest je moederbord de standaard SPD, en komt daarmee uit op pc2-5300

Als je je voltage niet handmatig kunt verhogen, kun je deze reepjes dus niet op hun gespecificeerde frequentie en timings draaien.....

Petrolhead en draadjesnerd

• mattdice
Toch vind ik het raar dat ik deze niet kan aanpassen, terwijl ik een Nforce 750 SLI moederbord heb, in de bios staan de voltages in het grijs weergegeven, dat betekend dat ze op default staan. Maar ik zie nergens een optie om dat manual in te vullen.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je bent in het 'Cell menu' geweest? Daar kan je kiezen voor iets met 'DRAM configuration' uit m'n hoofd. Even op manual zetten en de juiste spanning kiezen. Overigens kan je in het 'Cell menu' zelf ook de klokfrequentie veranderen van het geheugen.
antiekeradio schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:22:
blijkbaar leest je moederbord de standaard SPD, en komt daarmee uit op pc2-5300

Als je je voltage niet handmatig kunt verhogen, kun je deze reepjes dus niet op hun gespecificeerde frequentie en timings draaien.....
SLI-ready geheugen. :X Ondanks de tergende naam ook nog eens niet bijzonder. Maar het moederbord van de TS zal het wel niet uitlezen inderdaad.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• mattdice
Ligt dat aan het geheugen, dat het niet optimaal wordt gelezen of aan het moederbord, anders schaf ik ander geheugen aan.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Er zit een EEPROM chipje op je geheugen (de SPD chip) waar bepaalde informatie op staat, zodat je pc kan uitlezen wat de frequentie van de module is, fabrikant etc etc. Er is een soort uitbreiding op die standaard gemaakt, genaamd EPP-profiles. nVidia heeft hiervoor de fantastisch gekozen naam 'SLI-ready memory' in het leven geroepen. Het heeft absoluut niks met SLI videokaarten te maken. Het is puur een extra stukje informatie op de geheugenmodule om de timings, frequentie en het voltage in één keer goed te zetten. Jouw moederbord heeft deze functionaliteit niet, dus je zal dus zelf al die dingen handmatig moeten instellen. Big deal! :P

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• mattdice
Oke.. Duidelijk!
Heeft iemand dan ook een reden, waarom ik het niet kan aanpassen?

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
die grijze 1.9 V die je te zien krijgt, is dat in het Cell menu, of op een ander menu in de BIOS?

de tip is om ALLE opties die je in de BIOS kunt vinden af te speuren, wie weet kom je ineens in een mooi submenuutje terecht waar je van alles kunt instellen.

bij sommige moederborden worden die opties pas via bios-updates beschikbaar, maar je schreef al dat je al naar de nieuwste versie geflashd had.. dus dat zal t ook niet zijn.

Petrolhead en draadjesnerd

Pagina: 1