Hulp bij keuze netbook

Pagina: 1
Acties:
  • 1.418 views

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-01 14:41
Hallo, ik wilde graag een netbook kopen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik ben op zoek naar een netbook met goede batterij en een Atom processor.
Zelf ben ik er ook nog niet uit of ik XP of Linux erop wil. Met Linux zijn de prestaties denk ik wel beter i.v.m. het ontbreken van een virusscanner.

Als jullie me zouden kunnen helpen zou dat vreselijk goed uitkomen!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

erm.. ik heb ook gewoon n virusscanner op mn netbook, (xp, met free avg als scanner) en dat is geen probleem.
daarbij, je kunt beter kijken wat je ermee gaat doen voordat je kiest tussen linux of XP, want virusscanner is n nonargument.

wil je specifieke software draaien die alleen onder XP werkt? --> XP
wil je firefox en office bestanden openen, en soms n filmpje kijken? --> linux (of xp)

de MSI wind is momenteel overclockbaar zonder de garantie te verbreken, hoe dit bij andere netbooks zit weet ik niet, maar dit maakt de MSI Wind (zover ik weet) wel de snelste netbook op dit moment...

qua accuduur zit je waarschijnlijk met n asus EEE het beste, maar in principe zijn er voor elke netbook aftermarkt accu's te krijgen met meer capaciteit, en dus langere batterijduur.

enige puntje waar je nog ff naar kan kijken, sommige modellen ondersteunen 1024x768, net ff wat meer dan de standaard resolutie van 1024x600 die bijna alle netbooks hebben, en die "paar pixels" meer zijn af en toe eigenlijk wel n must, bij programma's die dus niet geschreven zijn voor schermen kleiner dan 1024x768. of je dit nuttig kan gebruiken, moet je zelf bepalen..

[ Voor 20% gewijzigd door AlexanderB op 04-02-2009 16:45 ]

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:15
Op games na is er voor vrijwel elk programma iets te vinden voor linux. Dus voor een netbook zit je zeker goed met linux. Maar het is maar net wat je wilt, ik geloof dat je bij een netbook nog steeds betaald voor xp... Het kan dus ook nog geld schelen ;)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [NBBG] Special: Netbook - december 2008. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.