Verwijderd

Topicstarter
*edit, ik zie een fout in mijn topic titel maar kan deze geloof ik niet aanpassen, het gaat om een PC5300 module maar dat hebben jullie vast al door :)

Hey, ik heb een nog compleet nieuwe 1gb ram staaf liggen (pc5300) en ik vroeg me af of deze in mijn laptop past (het is een Toshiba A100-250)..

Ik heb dus met CPU-Z gekeken en ik zag dat er 1 enkel staafje van 512mb PC4300 in zat..

Ik vroeg mij dus af, kan ik deze snellere staaf erbij proppen en verwachten dat hij normaal functioneerd? (Ik snap dat als het uberhaupt kan dat het dan wel op dezelfde snelheid gaat draaien als die PC4300 staaf)

Voor de rest, moederbord gegevens:

ATI-sb450; chipset RS400/RC400/RC410..

Ik heb met google niet echt antwoord kunnen vinden, vandaar mijn vraag hier maar!

dank u wel!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 16:12 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Er vanuit gaande dat je een SODIMM bedoelt, gaat dat gewoon passen. Of het werkt, is een kwestie van proberen. Maar meestal moet het geen probleem zijn. Je maakt er sowieso niks mee kapot. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
SODIMM inderdaad, vergeten te vermelden al lijkt het me bijna vanzelfsprekend in verband met het feit dat het om mijn laptop gaat (wat misschien weer niet duidelijk was)

Ik gaat dus maar even eewn schroevendraaier zoeken en gewoon ouderwets kloten.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Gewisseld en het lijkt prima te werken..

Dat ram vervangen in een laptop blijft knijpen vind ik hoor, 't is nooit duidelijk hoe hard je nou moet drukken om ze goed vast te krijgen.

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07 08:29
Je kunt b.v. CPU-Z draaien om te kijken hoe het geheugen nu draait trouwens, maar meestal past het zich aan aan de langzaamste.

* PSN=Chef_NL** *

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

vrij hard :)
als je laptop aan gaat, dan zit het goed :), gaat het niet aan, dan zit het te los, maar aangezien die van jou weer/nog werkt, heb je het dus goed gedaan :)
mooi dat het gelukt is. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)
*edit, ik zie een fout in mijn topic titel maar kan deze geloof ik niet aanpassen, het gaat om een PC5300 module maar dat hebben jullie vast al door :)
Wees maar niet bang, PC5400 en PC5400 worden sowieso door elkaar gebruikt (het geheugen kan 5333MB/s verplaatsen, dus zit er netjes tussenin)

Titel editen kun inderdaad niet zelf, maar wij moderatoren wel. Ik heb het iig voor je aangepast. Mocht je ooit weer een wijziging in een titel willen, dan kun je dat makkelijk aangeven dmv een "topicreport" (dat 'handje' bovenaan een topic). Dan gaat er een lampje branden en weten wij dat er werk te doen is (en hoef je het niet in-topic te melden)

Ook een tip voor de volgende keer:
PMG FAQ
- en dan specifieker:
PMG FAQ - Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien?

Deze vraag komt namelijk wat vaker voor ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedanks voor de reacties zoal.

CPU-z geeft gewoon aan dat het PC5300 ram is en klokt hem automatisch gelijk geloof ik aan de andere ram sleuf. Prima zo.

Dion_b, Bedankt voor de tips! Wat een warm welkom zeg :)
Pagina: 1