Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dries77
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13-02-2018
Ik zou niet weten met welke zoekopdrachten ik moet beginnen vandaar meteen een post.

Thuis staat mijn NAS (DS207+) welke ik probleemloos kan benaderen via mijn browser.
Echter is het ook mogelijk om door een programma'tje deze te benaderen via Finder?

M.a.w. ik wil graag vanaf het internet (externe lokatie) mijn netwerk benaderen, zoals ik het thuis ook zo doen. (Finder-->Netwerk---> NAS en dan verkennen)

P5B deluxe WIFI/AP | 6600@STD | 4X Corsair DDR2 TwinX 6400 | Radeon X1900XTX | Andere meuk...

• Korakal
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-10 11:48

Korakal

Powered by Apple

Ik neem aan dat jouw NAS via Samba z'n bestanden deelt?
Dan kun je verbinding maken via de finder met Ga-->Verbinden met server-->smb://servernaam/eventueleshare

:Y)

• Ma®tin
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23:03
quote:
Korakal schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:58:
Ik neem aan dat jouw NAS via Samba z'n bestanden deelt?
Dan kun je verbinding maken via de finder met Ga-->Verbinden met server-->smb://servernaam/eventueleshare

:Y)
Over het internet zal je ook je ip of eventuele domeinnaam moeten gebruiken.
De 207+ ondersteunt ook appletalk.

Zelf benader ik mijn 207+ via internet gewoon via de managementfunctie over een beveiligde verbinding (https).
Vergeet ook niet de juiste poorten te forwarden.

• Korakal

Korakal

Powered by Apple

Pardon, ik zit blijkbaar te slapen :X Mijn suggestie werkt natuurlijk alleen maar intern.

Voor externe toegang heb je dan twee mogelijkheden: web file manager of een VPN verbinding maken met jouw thuisnetwerk; dan kun je weer de finder gebruiken alsof je lokaal werkt. Dit had je overigens ook in [NAS] Synology DS-207 topic kunnen lezen.

• dries77
@korakal, Bedankt voor je tips. Maar zoals ik al beschreef, het is moeilijk zoeken als je niet weet hoe het heet. Ik zal nu gaan zoeken naar web file managers en een VPN verbinding. (Heb geen idee wat het is)
In het [NAS] topic kan ik weinig vinden.

@Martin, via de smb://11.111.11.11:5000/photo krijg ik een foutmelding. nummer 36? De bewerking kan niet voltooid worden omdat sommige gegevens niet kunnen worden gelezen of geschreven. Zal eens opzoek gaan naar appletalk. Voor mij ook onbekend. Sorry dag 1 netwerk/nas opleiding. Ben al lang blij dat ik hem kan benaderen....

P5B deluxe WIFI/AP | 6600@STD | 4X Corsair DDR2 TwinX 6400 | Radeon X1900XTX | Andere meuk...

• Korakal

Korakal

Powered by Apple

Okay even wat tips:
Jouw NAS heeft een web file manager. Dat werkt niet samen met Finder, maar gewoon via jouw webbrowser. Zorg ervoor dat je een portmap (kun je opzoeken hoe dat moet) op jouw router hebt ingesteld die naar de Synology wijst; het moet poort 5000 zijn. Zie http://www.synology.com/n...elp-page_nld.php?q_id=233

VPN verbinding: daar heb je een VPN server voor nodig. Dat kan een router zijn die dat ondersteunt, een losse VPN server of een andere computer die als VPN server kan fungeren. Jouw Mac is onderweg een VPN client en maakt verbinding met de VPN server. Zodra die verbinding er is lijkt het net alsof je in jouw thuisnetwerk zit. Heb je een computer die altijd staat, kijk dan eens naar OpenVPN.

Korakal wijzigde deze reactie 03-02-2009 21:25 (4%)

• dries77
Kijk das lekentaal!

Die VPN verbinding valt voor me af. Heb die NAS deels gekocht om niet altijd meer een computer aan te hebben staan.

Ik kan inmiddels toegang krijgen via internet tot mijn NAS. Alleen zijn de mogelijkheden beperkt. Zou graag willen weten of er een mogelijkheid is, om buitenhuis mijn NAS te bewerken/bezoeken via Finder en dus niet via Safari. Dus zonder gebruik te maken van de webpagina.

Het Samba verhaal ben ik aan het uitzoeken. Krijg steeds foutmelding 36.

• Dannr
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 12:00
quote:
dries77 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:05:
@korakal, Bedankt voor je tips. Maar zoals ik al beschreef, het is moeilijk zoeken als je niet weet hoe het heet. Ik zal nu gaan zoeken naar web file managers en een VPN verbinding. (Heb geen idee wat het is)
In het [NAS] topic kan ik weinig vinden.

@Martin, via de smb://11.111.11.11:5000/photo krijg ik een foutmelding. nummer 36? De bewerking kan niet voltooid worden omdat sommige gegevens niet kunnen worden gelezen of geschreven. Zal eens opzoek gaan naar appletalk. Voor mij ook onbekend. Sorry dag 1 netwerk/nas opleiding. Ben al lang blij dat ik hem kan benaderen....
(Disclaimer: heb zelf geen NAS, maar vond smb://11.111.11.11:5000/ zo raar staan)

Waarschijnlijk draait de Samba op je NAS gewoon op de standaard poort, 139, en draait die web interface op poort 5000. Dus in de browser doe je http://11.111.11.11:5000/photo ; terwijl je vanuit samba gewoon smb://11.111.11.11/photo wil doen.

Als dat vanuit intern werkt, dan kun je dat vanuit extern laten werken door (ook) poort 139 door te mappen naar je NAS.

Eventueel kun je een andere poort kiezen, zeg 9654, en dan die extern doormappen naar 139 intern (dat kan je router ongetwijfeld). Als je vervolgens verbindt naar smb://11.111.11.11:9654/photo zou het moeten werken, en dan heb je een klein beetje extra veiligheid gekregen, lijkt me

Dannr wijzigde deze reactie 03-02-2009 22:01 (15%)

• justinb81
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06-10 12:10

justinb81

iJustin

Ga alsjeblieft niet je filesysteem delen met iedereen die op internet zit aangesloten dat vraagt om problemen!

• Whieee
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@Dannr:
dat heet security through obscurity, en is dus per definitie onzinnig. Wanneer een scriptkiddie een scan doet voor know exploits is hij er met een simpele nmap zo achter dat achter port 9654 als nog een samba server hangt.

Speel maar eens met:
sudo nmap -sS -v -v -P0 -A -p 1-65535 <target ip> 

Disclaimer: portscanning kan verboden zijn volgens de policy van je ISP; scan dus lekker in je LAN :)

Launching containers into space

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True