Hallo,
Ik sta voor een dilemma, Velociraptors x2 op RAID 0 kopen of toch de overstap maken naar SSD.
Ik heb een beetje teruggelezen en vond deze quote:
Mijn vraag is eigenlijk waar kan ik beter voor gaan?
2x velociRAPTOR @ RAID 0 --> 150GB --> 358 EUR
of
1x OCZ SSD --> 120GB --> 409 EUR
met dus in acht genomen dat de SSD veel sneller is natuurlijk maar ik zag ook dat veel mensen zaten af te geven op OCZ, nu was dat in 2007 / 2008 dus misschien is dat veranderd.
Ik sta voor een dilemma, Velociraptors x2 op RAID 0 kopen of toch de overstap maken naar SSD.
Ik heb een beetje teruggelezen en vond deze quote:
151MB p/s was het gemiddelde, best netjes, op alternate.nl zag ik een OCZ SSD die 230MB p/s READ heeft voor 409 EUR (De Solid-State Disk 2,5" van OCZ heeft een opslagcapaciteit van 120 GB. Deze SSD heeft een leessnelheid van 230 MB/sec en een schrijfsnelheid van 160 MB/sec).Anoniem: 4629 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 02:11:
Hier .. mijn array. Ook alweer 2 jaar oud. 2 Raptors in RAID-0. Geen Velociraptors dus maar de vorige generatie.
Ga eens prestatie per euro vergelijken. Vooralsnog dik aan de kant van schijven.
[afbeelding]
Mijn vraag is eigenlijk waar kan ik beter voor gaan?
2x velociRAPTOR @ RAID 0 --> 150GB --> 358 EUR
of
1x OCZ SSD --> 120GB --> 409 EUR
met dus in acht genomen dat de SSD veel sneller is natuurlijk maar ik zag ook dat veel mensen zaten af te geven op OCZ, nu was dat in 2007 / 2008 dus misschien is dat veranderd.